Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by e30Jake View Post
    Onko m20b20 vesipumppu jotenkin yhteydessä jakohihnaan? ja onko kuinka iso homma vaihtaa toi pumppu?
    Sen verran yhteydessä että jakohihnan jousikiristintappi nojaa vp:n kylkeen, pumpun tosin voi ottaa pois ilman hihnan irrotusta.
    Jakopään yläkopan sekä virranjakajan(motronic koneissa) joutuu ottamaan pois, viskoflekti muoveineen, vesipumpun hihnapyörä, sitten se pumppu jo näkyykin.
    Last edited by JJT; 08-01-2010, 16:11.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • VilleZi
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 89
      • Raahe

      Originally posted by smpovers View Post
      Polttoaineen suodatin voi myös olla vaihtokunnossa.

      Muutenkin kaipaisin arvauksia siitä miksi kone nykii tosi usein kun on pakkasta. Kesällä ei nyi ikinä, mutta joskus jo noin -2 asteen pakkasilla huomaa nykimistä. Nyt kun on ollut yli -20c niin välillä nykiminen on yhtä helvettiä ja välillä käy nätisti. Joskus myös käy tyhjäkäyntiä ja joskus ei vaan kone tuppaa sammumaan.
      Väliaikaisratkaisuna nykimiseen joskus on auttanut se että pumppaamalla nostaa kierrokset nopeasti ylös ja sit taas jatkaa normaalisti. Jäänestoaine myös auttanut välillä. Tätä nykimistä on ollu talvisin jo useamman vuoden. Nykyään kai vaan pahenee...

      Eikös tuota suodattimen vaihtoa kannataisi kokeilla heti ekana? Jos ei ole vaihdettu pitkään aikaan niin siihen kertyy likaa ja kosteutta, kun tulee pakkaset niin lyö sitten suodattimen jäihin ja saa heikosti polttoainetta..
      (ihan vaan veikkauksena...)
      Kulkineet:
      BMW e38 740i 6-gang
      BMW e30 316i->320i->325i prjkt.

      Comment

      • aratic
        Newbiemmer
        • Aug 2009
        • 19
        • Lahti

        Osaiskohan kukaan jeesata tälläsessä ongelmassa. Eli m20b25 koneinen cäbi, vauhdista kun polkasee kytkimen pohjaan niin kierrokset laskee todella hitaasti, samalla tietysti moottorijarrutus on heikohkoa. Lämpimänä autoa saa myös sahata käyntii suht kauan. Suuttimet vuotaa bensaa läpi?

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5156
          • Kuopio

          Originally posted by aratic View Post
          Osaiskohan kukaan jeesata tälläsessä ongelmassa. Eli m20b25 koneinen cäbi, vauhdista kun polkasee kytkimen pohjaan niin kierrokset laskee todella hitaasti, samalla tietysti moottorijarrutus on heikohkoa. Lämpimänä autoa saa myös sahata käyntii suht kauan. Suuttimet vuotaa bensaa läpi?
          Kaasuläpän asentotunnistin säätöä vailla. Potikasta tulisi kuulua selkeä "naks" ääni kun kaasua hieman avataan ja samoin kun kaasu löysätään kokonaan pois.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • aratic
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 19
            • Lahti

            Originally posted by jani View Post
            Kaasuläpän asentotunnistin säätöä vailla. Potikasta tulisi kuulua selkeä "naks" ääni kun kaasua hieman avataan ja samoin kun kaasu löysätään kokonaan pois.
            Ei käyny ees mielessä. Pitää koittaa säätää, kiitoksia!

            Comment

            • kihreX-996
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 19
              • Lempäälä

              Noniin nyt on bemarista mittariston valo palanu, oikeanpuolen takavalo, oikealta puolelta vilkuttaa 2x nopeammin ( rele mennyt(kö)) ja keskikonsolin valot pimeänä.

              Lähinnä tarvis tietää että missä vilkkurele sijaitsee kun ei ole lämmintä tallia missä laittaa niin ei viittis mennä jäätymään tuonne tietämättä missähän ne on.

              E: Kyseessä siis E-30 facelift
              Last edited by kihreX-996; 08-01-2010, 23:47.

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by metake View Post
                Ei käy jompi kumpi vaan ainoastaan mallisarjan tehokkain. Jos 320 iS on mallisarjan tehokkain (käsittääkseni on, M3 on oma mallisarjansa?) niin tuohon verrataan. Tehot saa olla +20% ja tilavuus +25%.
                Ja sen verrotilavuuden saa 325e:stä, ei tarvi olla samasta kuin tehot.. (vertasi niitä sitten 325i tai 320iS). Moottorin painokin (+20%) kannattanee ennemmin verrata M20- kuin S14-koneiseen.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by kihreX-996 View Post
                  Noniin nyt on bemarista mittariston valo palanu, oikeanpuolen takavalo, oikealta puolelta vilkuttaa 2x nopeammin ( rele mennyt(kö)) ja keskikonsolin valot pimeänä.

                  Lähinnä tarvis tietää että missä vilkkurele sijaitsee kun ei ole lämmintä tallia missä laittaa niin ei viittis mennä jäätymään tuonne tietämättä missähän ne on.

                  E: Kyseessä siis E-30 facelift
                  Vilkun ylivilkkauteen on syynä palanut vilkkupolttimo.. Etu, sivu tai takapolttimo on pois pelistä.
                  Kai sentään osaat noi lamput vaihtaa?
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • danitshka
                    Newbiemmer
                    • Sep 2009
                    • 25
                    • Vantaa

                    Joo, elikkäs pientä projektinpoikasta on tässä työn alla, kerrotaan koko juttu alusta loppuun, että asiantuntijat voi neuvoa aloittelijaa vähän paremmin:

                    Tossa taannoin sano lämppärin kenno sopimuksensa irti, ja ruikki kaikki vedet ja höyryt kabiiniin. Ei mitään; hätäratkaisuna tähän pistettiin kennoon menevät letkut yhteen ja paleltiin sisällä. Vähän aikaa siitä, poksahtaa syylärista se putki katki, mihin letku tulee kiinni ja tässä vaiheessa rupesi hälyttämään, että nyt on jotain vikaa kun menee järjestelmässä osia rikki samaan tahtiin kun... no jätän sanomatta.. Kaiken huipuksi originaali lämpömittari on jymähtänyt ja ei näytä mitään (jos jollain on kiekkaluvullista mittaria, pistäkää privalla tarjouksia!) , ja jälkiasennettu entisien omistajien toimesta oleva mittari on vain suuntaa antava kompassin tyyliin vibraava halpis mittari, johon ei siihenkään voi luottaa.. Eli todennäkösesti vesi ei siellä kierrä kunnolla.. Kansivikaa ei ainakaan luulisi olevan kun öljyt ja vedet ei ole mennyt sekaisin, että ihan puhdasta öljyä säiliössä on..

                    Mistähän kannattaisi vikaa lähteä hakemaan, termari, vesipumppu, kennon säädin, korkki ? Tiedä häntä uutena bemaristina että mikä syyläri tuossa on kun kumpikaan motonetistä ostettu 1,4 BAR eikä 2,0 BARin korkki käynyt tuohon.. Osaako joku sanoa?

                    Koneenahan toimii väkivahva ja pomminvarma M10B18 kaasuttimella!
                    Last edited by danitshka; 09-01-2010, 02:02.

                    Comment

                    • kihreX-996
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 19
                      • Lempäälä

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Vilkun ylivilkkauteen on syynä palanut vilkkupolttimo.. Etu, sivu tai takapolttimo on pois pelistä.
                      Kai sentään osaat noi lamput vaihtaa?
                      Ai, eipä tullut mieleen. Sieltä on sitten todnäk menny takavilkku varmaan tahi etu.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16352
                        • Leppävirta

                        Originally posted by kihreX-996 View Post
                        Ai, eipä tullut mieleen. Sieltä on sitten todnäk menny takavilkku varmaan tahi etu.
                        todennäköisesti se poltin joka ei vilku
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • ChilileipÄ
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 2014
                          • jyväskylä

                          olikos se nyt niin että uudemman motronicin nokka käy myös vanhempaan l-jettiin?? kun tota kireämpää nokkaa mahdollisesti olen hommaamassa??
                          F11 530D M-Sport ’11
                          E39 525iA touring M-Sport '02
                          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by danitshka View Post
                            Kansivikaa ei ainakaan luulisi olevan kun öljyt ja vedet ei ole mennyt sekaisin, että ihan puhdasta öljyä säiliössä on..
                            Vaikuttais siltä että kaasut pääsee vesitilaan jos kerää painetta, kurkkaa paisariin kun auto on käynnissä.
                            M550d

                            Comment

                            • kihreX-996
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 19
                              • Lempäälä

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              todennäköisesti se poltin joka ei vilku
                              Niin sitä meinasin lähinnä että kun sivuvilkku toimi ainaki sen huomasin niin arvelin sen olevan jompikumpi ^^

                              Oli se oikea takavalojen kotelo tipahtanu missä ne polttimot on niin johan oli kumma ettei toiminu oikealla takana mikään ei tullu viikkoon katsottua konttiin niin ei voinu tietää... Epic failure ei voi kuin nauraa.

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2014
                                • jyväskylä

                                Originally posted by kihreX-996 View Post
                                Niin sitä meinasin lähinnä että kun sivuvilkku toimi ainaki sen huomasin niin arvelin sen olevan jompikumpi ^^

                                Oli se oikea takavalojen kotelo tipahtanu missä ne polttimot on niin johan oli kumma ettei toiminu oikealla takana mikään ei tullu viikkoon katsottua konttiin niin ei voinu tietää... Epic failure ei voi kuin nauraa.
                                haha no on tosiaan epiC Failture jos näin on!!
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎