Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuuKi
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1055
    • Lahti

    Originally posted by jmp2002 View Post
    m20b25 jakopään ylä ja alamerkin kohat?? eikös yläpää ollut kello 1 ni kohalla, mut miten alapää?
    Originally posted by -Jarno- View Post

    Toi alapään merkki näkyy paremmin, kun ottaa kuvassa näkyvän ison pyörän pois. Sehän on kuudella pultilla kampiakselin päässä kiinni.
    Siellä on siis kampiakselissa ura (raita) minkä pitää olla V:n muotoisesn hahlon kohdalla yläpään nokan (missä ainoo lovettu hammas n.klo 1 kohdalla kannessa olevan raidan kohdalla) merkin ollessa kohdallaan.
    Helkkarin helppo toi m20:n jakopää, meni 2h kaikkineen viime lauantaina vaihtaa nokan stefa, mikä on nokkapyörän takana.


    Originally posted by EGoman View Post
    oisko nuo sokat pettäny ja tippunut pois



    Kannattaa samalla uusia nuo kaikki prikat ja pikkuosat. jäykentää keppiä samalla mukavasti. Vai olikos tuo m20 koneesta?
    Noi sokat, osat 13 ja 17, tai ainakin osa 17 on paikallaan. Osat 14, 18, 19 ja 20 kin ovat paikallaan. Eihän ton tangon irti pitäis lähteä laatikon sisältä. Luulenpa että ao. kuvan sokka nro. 3 on lähtenyt irti, koska tossa aiemmassa kuvassa on kiinni ao. kuvan osa nro. 1.

    KuukiFix palvelee...
    sigpic
    NYT: A1 8X, T3, 190e
    EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

    Comment

    • MMF
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 461
      • Sipoo

      Pari nopeeta kysymystä -90 320i toukasta:

      Käykö 325i suuttimet 320i?

      Mikä piuha lähtee venakopan keskivaiheilta imusarjan päältä ja mihin sen pitäisi päätyä? Varmaan joku alipainepiuha, multa puuttuu toi kokonaan. Mihinkäs sen puuttuminen vaikuttaa?

      Tänks!
      E70 X5 3.0D -07
      W124 200d
      Hiace 4wd

      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Rocla View Post
        Mikäs kaavio sulla on käytössä? Omassani ainakin lukee selkeästi, että kierroslukutieto lähetee ecun navasta 6 ja menee mustana johtona c101 napaan 9.
        Toi E30 FAQ osiosta löytyvä kaavio joita on vuosimalleittain.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by pablo View Post
          Toi E30 FAQ osiosta löytyvä kaavio joita on vuosimalleittain.
          Selaa alemmas, kyllä ne siellä lukee.
          Olli.

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            Originally posted by KuuKi View Post
            Toi alapään merkki näkyy paremmin, kun ottaa kuvassa näkyvän ison pyörän pois. Sehän on kuudella pultilla kampiakselin päässä kiinni.
            Laitetaanpa vielä siitäkin kuva

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Rocla View Post
              Selaa alemmas, kyllä ne siellä lukee.
              Joo kyllä olen selannu aika hyvin ton kaavion. Kyllä se liitin löytyy sieltä lopusta ja pinnien numerotkin, mut johtojen merkityksiä ei ole muussa ku diagnostiikka pistokkeessa.

              Vähä "isotöistä" etsiä mahdollisia pistokkeen (C101)läpi meneviä johtoja, värien ja mihin ne liittyy perusteella:think Vai onko mulla menny jotain tosta etsintä hommasta ohi

              Comment

              • jasmikki
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 8
                • espoo

                Originally posted by KuuKi View Post
                Noi sokat, osat 13 ja 17, tai ainakin osa 17 on paikallaan. Osat 14, 18, 19 ja 20 kin ovat paikallaan. Eihän ton tangon irti pitäis lähteä laatikon sisältä. Luulenpa että ao. kuvan sokka nro. 3 on lähtenyt irti, koska tossa aiemmassa kuvassa on kiinni ao. kuvan osa nro. 1.



                Ettei olisi tämän kuvan osa 10? ja osa 21 jumittaisi ettei saa enään tungettua sisään? Onkohan mahdollista jotenkin painaa osaa 21 kasaan ja näin saada vipu takaisin sisään? Kaikki tämä laatikon sisällä ja melko teoreettisesti kuvista kateltua tämäkin.

                Comment

                • KuuKi
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1055
                  • Lahti

                  Originally posted by jasmikki View Post
                  Ettei olisi tämän kuvan osa 10? ja osa 21 jumittaisi ettei saa enään tungettua sisään? Onkohan mahdollista jotenkin painaa osaa 21 kasaan ja näin saada vipu takaisin sisään? Kaikki tämä laatikon sisällä ja melko teoreettisesti kuvista kateltua tämäkin.
                  No sama osa, eri aski kun ei tosta aiemmasta kuvasta oikeen tiennyt sanoa, mistä laatikosta se on.

                  Mutta asiaan: Eikös noi lukitustapit ole kiinni laatikon kyljessä? siis ulkopuolella hattu, sit on jousi ja lukitustappi.
                  KuukiFix palvelee...
                  sigpic
                  NYT: A1 8X, T3, 190e
                  EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Tuotanoinniin , nyt kun tuo Breznevin aikunen kansi atomeina.. .niin eikö tuohon saisi laitatettua samaan konkurssiin seetirenkaat sellaista materiaalia että pärjää lyijyttömällä, ilman lisäaineita?
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16440
                      • Asikkala

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Tuotanoinniin , nyt kun tuo Breznevin aikunen kansi atomeina.. .niin eikö tuohon saisi laitatettua samaan konkurssiin seetirenkaat sellaista materiaalia että pärjää lyijyttömällä, ilman lisäaineita?
                      Eikös buimurit ole olleet jo kauan non-lead malleja ? Vai miten vanha kansi se on ?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Eikös buimurit ole olleet jo kauan non-lead malleja ? Vai miten vanha kansi se on ?
                        5/1966 (ämkymppi)

                        On se ainakin kertaalleen aikaisemmin ollut työstettävänä jo tosin.
                        Last edited by petrolhead; 25-08-2010, 22:57.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • metake
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 331
                          • Janakkala

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          5/1966 (ämkymppi)
                          Aika vanha E30...

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by metake View Post
                            Aika vanha E30...
                            Sylinterinkansi on M10 moottorin ja se on valettu toukokuussa 1966. En keksinyt parempaakaan topikkia jossa esittää kysymystä.
                            Eli , kuten sanoin , Breznevin aikanen.

                            Liittyy sinänsä topikkiin että menee e30:in konehuoneeseen.
                            Last edited by petrolhead; 25-08-2010, 23:17.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Taky
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 562
                              • Ola

                              M40 koneen nokanlukitus/hihnan ajoitus

                              Ei liene nokan ajoitus M40 koneessa(kaan) rakettitiedettä, meinaan että tuo nokanlukitustyökalun...



                              ... idea lienee että nokassa oleva neliomäinen kohta on 90 asteen kulmassa (tai toisaalta yla/alakantit kannen suuntaiset) kannen reunoihin katsottuna?

                              Hydraulinostajien/nokan+hihnan vaihtamiseksi siis...

                              1. nokka asetettava tuolla tms kohdalleen,
                              2. kampiakseli lukittava 8 m pultilla vauhtipyörästä
                              3. nokan hinnapyörästä hammastus kohdalleen
                              4. hihnankiristys 2 kg:lla 85 mm etäisyydellä kiristysrullaa vääntävästä avaimesta?
                              5. pari kierrosta käsin + tarkistus

                              ...niin ajoitus on kohdallaan

                              Muuta mitä pitäisi ottaa hinnaa/hokkaa/nostajia vaihtaessa huomioon?
                              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                              Comment

                              • jasmikki
                                Newbiemmer
                                • Aug 2010
                                • 8
                                • espoo

                                Originally posted by KuuKi View Post
                                No sama osa, eri aski kun ei tosta aiemmasta kuvasta oikeen tiennyt sanoa, mistä laatikosta se on.

                                Mutta asiaan: Eikös noi lukitustapit ole kiinni laatikon kyljessä? siis ulkopuolella hattu, sit on jousi ja lukitustappi.
                                Saako näitä vedettyä laatikon ulkopuolelta "ulospäin" siten että jousi puristuisi kasaan ja tangon saisi survaistua paikalleen? :think

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎