Onko m20b27 e30-korimallin painavin moottori apulaitteineen kuivana vai onko m21d24 painavampi? Toisinsanoen; mikä on painavin mahdollinen moottori minkä saa e30:een laittaa? Joku jossai mainitsi myös jotain matkustajamäärän pienentämisen vaikutuksesta tai akselipainojen kompensoimisesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by demo187 View PostOnko m20b27 e30-korimallin painavin moottori apulaitteineen kuivana vai onko m21d24 painavampi? Toisinsanoen; mikä on painavin mahdollinen moottori minkä saa e30:een laittaa? Joku jossai mainitsi myös jotain matkustajamäärän pienentämisen vaikutuksesta tai akselipainojen kompensoimisesta.
Mitä hökötys sinne pitäsi saada?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Taka-akselin irroitus/Cabrioletin korin tukeminen
E30 Cabrion taka-akselin puslien päivitys.
Foorumilla varmaan n kpl:tta joka homman tehnyt, niin käytännön vinkit tervetulleita.
Pikaisesti alta tutkittuna niin taka-akselin huoltotoimenpiteet lieneen helpoin tehdä kun pudottaa koko akseliston pois paikoiltaan, varsinkin tukivarsien etummaiset kummit on muuten hankalasti saavutettavissa.
Mutta mistä tukea Cabrioletin kori että ovet käy vielä operaation jälkeenkin nätisti= kori ei nitkahda?
Etupää jää pyörilleen ja moottori paikoillaan.
Onko takapäälle riittävä tuki jos laittaa pukit/poikittaistuen heti takakelkan kiinnityspisteiden etupuollelle, niin että tietysti saa kelkan kiinnityspultin pois?
Vai olisiko syytä tukea koria muutenkin, esim niiden pitkittäispalkien alta jotka on kardaanitunnelin kahtapuolen edestä noin puoleen väliin autoa?
Mitä erityistä huomoitavaa olisi taka-akselin irroituksessa,
-jarruletkut pois(uusiksi) korin ja takasillan välistä
-käsijarrunvaijerit uusiksi
-ASB:n antirijohdotus, onko jossain liitin mistä sen saa nätisti irti? ABS:n kanssa muuta huomioitavaa kasausta/ilmausta ajatellenkin?
-jarrupalojen kulumisvaroitin, näitti että paloille menee johto ja liitos jarrukilven alareunassa
-kardaani iri perästä, merkintä asennosta
-kallistuksen vakaaja, irroonne kun akselin pudottaa?
-pakoputki tietysti ensimmäisenä pois tieltä.
Sitten vain tunkilla tukien ja iskarit ja kiinityspultit irti sekä alaslasku?
Arvaako tunkilla tukea suoraan tukivarsista?
Entä kasausvaiheessa saako tunkilla jouset kasaan vai pitääkö erikseen jousipuristimella rutistaa?Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Originally posted by Kytölä View PostOn jo lasi paikallaan, mutta kaippa sen voi käyttää pois jos oikea asennustapa on tuo?
Joku sopiva tylsäpäinen meisseli tai muu sopiva työkalu ja vähän liukastetta niin menee parissa minuutissa. Ensin toinen reuna uraan ja toisen avittaa meisselillä tms puikolla vetämällä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by micke_ View PostMistäpäin löytyisi e30 obc:n lämpötila-anturi? Johto oli irti kun ton irroitin ja keula on sen verran kasassa että olisi vähän helpompi ettiä anturia kun tietäisi missä se on, jossain kuskinpuolellahan tuo taitaa olla:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSaa sen helposti paikoilleen jälkeenpäinkin, ite oon aina ensin laittanu lasin.
Joku sopiva tylsäpäinen meisseli tai muu sopiva työkalu ja vähän liukastetta niin menee parissa minuutissa. Ensin toinen reuna uraan ja toisen avittaa meisselillä tms puikolla vetämällä.
Ihanko tosissaan jr, että lasi menee paikolleen vaikka lista on jo valmiiksi paikoillaan?Olli.
Comment
-
Comment