Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by EGoman View Post
    No joo nostetaas tätä kysymystä jos jotain kiinnostaa. Laitettiin tänään laatikko jossa ei tuota johtoa ollut kiinni ja auto toimii. Pakkivalo syttyy ja turbiini lukkiutuu... Pitää sitten syltätä tuo johto kojetaulun sisään kun ei sillä näytä mitään virkaa olevan
    Niin, liittyiskös se liitin jotenkin siihen keskikonsolista löytyvään käänneltävään vipuun, jossa on asennot "Sport-Economy" tjsp.:think Tätäthän ei kaikissa E30-automaateissa ollut.

    Emmä tiedä, kunhan pähkäilin
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      Originally posted by wsq´_ View Post
      Onko kolmekympiseen olemassa minkäänlaista pohjapanssaria saatavilla? Ei mitään muovisia rimpuloita vaan jotain järeempiä mitkä kestävät iskuja. Fixuksen nettiluettelosta yritin katella, mutta eipä näkyny.
      Alkuperäisenäkin on saanut, katso realoem tai bmwfans.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by _pukki_ View Post
        kertokaas te fiksummat, mikä/mitkä on m20b20 koneen virranjakajan akselin hihnapyörän ajoitus merkit?
        Siellä ei ole merkkejä, merkit ovat jakajassa kuten tuossa aiemmin mainittiin.

        Eli käytännössä pitää vaan arivioida asennushetkellä samaa kohtaa ja säätää sitten sytytys kun on kasattu kone.
        Olli.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16358
          • Asikkala

          Originally posted by Rocla View Post
          Siellä ei ole merkkejä, merkit ovat jakajassa kuten tuossa aiemmin mainittiin.

          Eli käytännössä pitää vaan arivioida asennushetkellä samaa kohtaa ja säätää sitten sytytys kun on kasattu kone.
          Tai tehdä purkuvaiheessa omat merkit.

          Comment

          • [-Make-]
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 68
            • Suomi

            Eli pitäis saada tietää vähän noista 35 pinnisen motronicin johdoista.

            Tietääkös kukaan mitä/mihin nuo johdot kuuluvat jotka ovat: 23,28,29,33,34 ?
            Olen tässä yrittänyt katsoa noita sähkökaavioita ym. mutta kaikissa on se paikka tyhjä. Eli nyt kaivattais kipeesti tietoa ja tietenkin mahdollisimman pian.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by [-Make-] View Post
              Eli pitäis saada tietää vähän noista 35 pinnisen motronicin johdoista.

              Tietääkös kukaan mitä/mihin nuo johdot kuuluvat jotka ovat: 23,28,29,33,34 ?
              Olen tässä yrittänyt katsoa noita sähkökaavioita ym. mutta kaikissa on se paikka tyhjä. Eli nyt kaivattais kipeesti tietoa ja tietenkin mahdollisimman pian.
              23. laatikolle menevälle anturille (musta liitin) häiriönsuojajohto
              28. maadoitus
              29. 1-napainen pyöreä liitin (ei ainakaan mulla ole ollut missään kiinni)
              33. tyhjäkäyntimoottori pinni 1
              34. tyhjäkäyntimoottori pinni 3
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • MiKqsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 404
                • Turku

                Saako tuollaisella jom coilovereilla kunnon stancea :think Vähän mietityttää tuo max madallus keulast -80mm ja takaata -65mm. En löytänyt kuvaa missä olisi ruuvattu jomit linttaa
                sigpic

                Comment

                • micke_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1151
                  • Lojo

                  Originally posted by MiKqsu View Post
                  Saako tuollaisella jom coilovereilla kunnon stancea :think Vähän mietityttää tuo max madallus keulast -80mm ja takaata -65mm. En löytänyt kuvaa missä olisi ruuvattu jomit linttaa
                  Eipä ne vissiin tästä paljon alemmas tule edessä:

                  Saa toki alemmas jos hieman muokkaa http://www.r3vlimited.com/board/show...&postcount=402
                  E24 ///M635CSI
                  E61 520d LCI
                  Ex: E30 1006hv/1161nm
                  ig: m1ckee_

                  Comment

                  • Dr^Mayhem
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 482
                    • Länsi

                    Mitäs eroa on cabrion tolpissa/jousissa kovakattoseen verraten? katselin kun esim. coilover sarjoissa lukee että sopii kaikkii paitsi cabrio/touring.

                    Comment

                    • micke_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1151
                      • Lojo

                      Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                      Mitäs eroa on cabrion tolpissa/jousissa kovakattoseen verraten? katselin kun esim. coilover sarjoissa lukee että sopii kaikkii paitsi cabrio/touring.
                      Jäykemmät takajouset.
                      E24 ///M635CSI
                      E61 520d LCI
                      Ex: E30 1006hv/1161nm
                      ig: m1ckee_

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16326
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                        Mitäs eroa on cabrion tolpissa/jousissa kovakattoseen verraten? katselin kun esim. coilover sarjoissa lukee että sopii kaikkii paitsi cabrio/touring.
                        Muusta en tiedä mutta cabrio on ainakin painavampi kuin sedani. Touringista en tiedä kun ei ole kokemuksia. En tiedä sitten liittyykö edes noihin painoihin.

                        Edit: micke jo selvensi asiaa.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                          Mitäs eroa on cabrion tolpissa/jousissa kovakattoseen verraten? katselin kun esim. coilover sarjoissa lukee että sopii kaikkii paitsi cabrio/touring.
                          Ei ole muuta eroa kun että touring/cabrio on painavempi ja ainakin touring tapauksessa perä tipahtaa liian alas sedanin jousilla. Ja joissakin toukissa on lisäksi perän tasonsäätö jonka takia alustasarjojen valmistajat eivät suoraan sopiviksi niitä kaikkiin laita. Touring takajouset vakionakin pidemmät ja paksummat kun sedanissa.
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • Dr^Mayhem
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 482
                            • Länsi

                            Originally posted by micke_ View Post
                            Jäykemmät takajouset.
                            Eli cabriossa siis jäykemmät?

                            Edit. Vastaus tulikin seuraavassa viestissä.

                            Comment

                            • EGoman
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 5101
                              • Ylivieska

                              Originally posted by T3 View Post
                              Niin, liittyiskös se liitin jotenkin siihen keskikonsolista löytyvään käänneltävään vipuun, jossa on asennot "Sport-Economy" tjsp.:think Tätäthän ei kaikissa E30-automaateissa ollut.

                              Emmä tiedä, kunhan pähkäilin
                              joo jos on se sähkömalli niin sen johto menee samaan reikään, mutta se on 6 napainen. mulla ei sitä vipua ole eikä ole kuin kaksi johtoa. mystistä.. mut auto pelaa eikä stefa vuoda enää öljyä
                              "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                              Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                              ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                              Comment

                              • Lehtafi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 151
                                • Helsinki

                                Nopea kysymys. M40 lämpömittarin anturi missä sijaitsee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎