Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by *makke* View Post
    Mimmosia kokemuksia on tosta e30 lämppäristä vs esim e36. Tuntuu aika onnettomalta, eli eipä toi nyt mitään hirveen kuumaa puhaltele . M42 koneena, kiertovesipumppu toimii, termari vaihettu jne.
    Riittävän tehokas.

    Kenno tukossa? auttasko järjestelmän huuhtelu?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10502
      • Saaressa

      Originally posted by petrolhead View Post
      Riittävän tehokas.

      Kenno tukossa? auttasko järjestelmän huuhtelu?
      Kuumiahan nuo on ku kuubalaiset eukot

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Originally posted by duuk View Post
        Kuumiahan nuo on ku kuubalaiset eukot
        Kyllä näin on nännipihat.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          M40B18. Mistä mahtaa johtua seuraavanlaiset oireet? Tuossa -27 asteen pakkasessa starttasin ilman piuhaa ja auto käynnistyi, tyhjäkäynti tasainen. Ajoin noin 30 km ja määränpäässä tyhjäkäynti rupesi laskemaan niinkin alas, että öljynpaineen ja latauksen merkkivalot syttyivät, josta se sitten hyppäsi noin tuhanteen kierrokseen ja taas jälleen laskien alta viidensadan. Tätä edelsi noin viiden minuutin vaihe, jossa tyhjäkäynti laski normaalista noin viidensadan ja kuudensadan välille. Oliko tarpeeksi epäselvästi ilmaistu?
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Pretoriaani View Post
            M40B18. Mistä mahtaa johtua seuraavanlaiset oireet? Tuossa -27 asteen pakkasessa starttasin ilman piuhaa ja auto käynnistyi, tyhjäkäynti tasainen. Ajoin noin 30 km ja määränpäässä tyhjäkäynti rupesi laskemaan niinkin alas, että öljynpaineen ja latauksen merkkivalot syttyivät, josta se sitten hyppäsi noin tuhanteen kierrokseen ja taas jälleen laskien alta viidensadan. Tätä edelsi noin viiden minuutin vaihe, jossa tyhjäkäynti laski normaalista noin viidensadan ja kuudensadan välille. Oliko tarpeeksi epäselvästi ilmaistu?
            Hatusta , tyhjäkäyntimoottori jumii?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jyrkipes
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 210
              • KAJAANI, FIN

              E30 vaihdelaatikko jäässä pakkasella?

              ...olevinaan automiehiä jo viidettäkymmenettä vuotta mutta ekan kerran kummastuin tämmösestä:

              E30 M10B18 ja Getrag 240 (eikös tuo ole se 5-speed?)

              Kun on pakkasta lähemmäs -40 (tai no edes enemmän kuin -20) niin meinaa olla laatikko jäässä.

              Kytkin pohjassa käynnistyy nätisti vaan kytkintä jos koitat nostaa niin sammuu varmasti. Vaihde on vapaalla ja silti meinaa hyökätä eteenpäin. Väsyttämällä se siitä sitten notkistuu. Tänä aamuna kytkin päästi käryt ennenkuin olin pihasta ulos.

              Onko tyypillistä?
              Jyrki
              E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
              "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
              (ex: E30, E32, E34, E36)

              Comment

              • Jylppy--
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 476
                • MME/JKL

                M20 Imusarjan ja pakosarjan pinnapulttien kierre?? Entä venttiilikoppa??
                e30 318iS"UFE"
                e30 327 TIC "AVO"
                e30 325i "AVO"

                -MME connection-
                -Btcf absolutistit team-

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Jylppy-- View Post
                  M20 Imusarjan ja pakosarjan pinnapulttien kierre?? Entä venttiilikoppa??
                  Imu & pakosarja M8x1.25mm ja venakoppa M6x1.0mm.
                  Last edited by Jasu; 16-02-2011, 13:43.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16442
                    • Asikkala

                    Originally posted by jyrkipes View Post
                    ...olevinaan automiehiä jo viidettäkymmenettä vuotta mutta ekan kerran kummastuin tämmösestä:

                    E30 M10B18 ja Getrag 240 (eikös tuo ole se 5-speed?)

                    Kun on pakkasta lähemmäs -40 (tai no edes enemmän kuin -20) niin meinaa olla laatikko jäässä.

                    Kytkin pohjassa käynnistyy nätisti vaan kytkintä jos koitat nostaa niin sammuu varmasti. Vaihde on vapaalla ja silti meinaa hyökätä eteenpäin. Väsyttämällä se siitä sitten notkistuu. Tänä aamuna kytkin päästi käryt ennenkuin olin pihasta ulos.

                    Onko tyypillistä?
                    Liian jäykät öljyt sisällä.

                    Comment

                    • Sami.
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 2527
                      • Lahti

                      Teknorot lukee raidentangonpäiden laatikossa, kehtaako laittaa alle?
                      eDIRTY
                      kliks

                      Comment

                      • dam
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 82
                        • Salo

                        Mitenkäs tällesten vaurioiden fiksaaminen, onnistuuko miten? Miten tuo kehikon vaihto? Entäs tuo puskurin kannakkeen paikkka?

                        Kliks!

                        Kehikosta tuo etuhelman kiinnitys hieman painunut sisälle..
                        ex E30 Touring
                        ex E30 Sedan

                        Comment

                        • *makke*
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 884
                          • Klaukkala

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Riittävän tehokas.

                          Kenno tukossa? auttasko järjestelmän huuhtelu?
                          Millä mömmöllä ton kennon putsais, Jos huuhtelis pelkän sisäkennon vaan

                          +EI toi kyllä jaksa nostaa lämpöjäkää ku siihe alemmalle viivalle, ei nouse mittari pystysuoraa, termari on uus 88C. Jotai yhteyttä näillä?

                          Comment

                          • TNT
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 3522

                            Osaakos joku sanoa onko täysin tuhoontuomittu idea laittaa neloskoneisen alustasarja kutoskoneiseen. Tältä sivulta 200 20 003 http://www.modificars.fi/tuotteet/kw...?c=3321&page=6.

                            Tarkoitus olisi E30 320i alle laitella :think
                            Originally posted by Jube
                            Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                            Comment

                            • Niksu^^
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 70
                              • Kouvola/Luumäki

                              Originally posted by *makke* View Post
                              Millä mömmöllä ton kennon putsais, Jos huuhtelis pelkän sisäkennon vaan

                              +EI toi kyllä jaksa nostaa lämpöjäkää ku siihe alemmalle viivalle, ei nouse mittari pystysuoraa, termari on uus 88C. Jotai yhteyttä näillä?
                              Eipä omassa autossakaan nosta lämpöjä mittarin mukaan kuin siihen alemmalle viivalle. Hyvin kuitenkin puhaltaa lämmintä kabiiniin. Konehan oli m40.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16442
                                • Asikkala

                                Originally posted by TNT View Post
                                Osaakos joku sanoa onko täysin tuhoontuomittu idea laittaa neloskoneisen alustasarja kutoskoneiseen. Tältä sivulta 200 20 003 http://www.modificars.fi/tuotteet/kw...?c=3321&page=6.

                                Tarkoitus olisi E30 320i alle laitella :think
                                Miksi ei voi 6-syl. sarjaa laittaa ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎