Originally posted by Harri G
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
Hei, e30 ollu sillane ongelma et bendix välittää vasta noin joka kolmas kerta tehon vauhtipyörälle joten irrottelin startin ja purin osiksi, eikös tuo bendix ole tuo pienenpi pötkylä tossa startin kyljessä? Sitten vielä huomasin että yksi käämi on hankautunut poikki, noussut sieltä urastaan missä kuuluisi olla. Tosin vielä ottaa hiukan kontaktia. Mitä tuon käämin kanssa kannattaisi tehdä? Uusia? Katkaista kokonaan? Startti tosiaan starttaa joka kerta..
Mitä muuta tuosta startista kannattaa tarkistella puhdistuksen yhteydessä. Tekisi mieli tehdä kerralla kuntoon ettei uudelleen tarvitsisi irroitella.. Toki uuden hommaus olisi mahdollista mutta jos tästä saisi kalun kun kerran innostusta riittää näpräämään näitä. PS. Mistä tunnistan onko startti alennusvaihteella vai ei? Selviäisi siitäkin onko uudempaa m20 vai vanhempaa.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostHei, e30 ollu sillane ongelma et bendix välittää vasta noin joka kolmas kerta tehon vauhtipyörälle joten irrottelin startin ja purin osiksi, eikös tuo bendix ole tuo pienenpi pötkylä tossa startin kyljessä? Sitten vielä huomasin että yksi käämi on hankautunut poikki, noussut sieltä urastaan missä kuuluisi olla. Tosin vielä ottaa hiukan kontaktia. Mitä tuon käämin kanssa kannattaisi tehdä? Uusia? Katkaista kokonaan? Startti tosiaan starttaa joka kerta..
Mitä muuta tuosta startista kannattaa tarkistella puhdistuksen yhteydessä. Tekisi mieli tehdä kerralla kuntoon ettei uudelleen tarvitsisi irroitella.. Toki uuden hommaus olisi mahdollista mutta jos tästä saisi kalun kun kerran innostusta riittää näpräämään näitä. PS. Mistä tunnistan onko startti alennusvaihteella vai ei? Selviäisi siitäkin onko uudempaa m20 vai vanhempaa.
Alennusvaihteen tunnistaa pienestä planeettapyörästöstä eli siellä ankkuri akselilla pitäs olla kolme pienempää hammasratasta toisiaan vasten eli keventää/välittää pyörimistä.
Tai ainakin muissa vastaan tulleissa on ollut
-Anssi
Comment
-
-
Oon yrittäny etsiä tietoa aiheesta, mutta kun ei löydy niin ei löydy.
Tietoa tarvitsisin e30 318 (vm -89) ja 325 mallien alustan osien eroavaisuuksista. Eli toisin sanoen mitä osia joudun vaihtamaan 318 BMW:n alustaan, että saan sen vastaamaan 325 alustaa?
Kiitoksia vastauksista etukäteen.Ex- Alfa Romeo 156 -02, BMW 318i -89 " M50 Turboprojekti " e30 ,Volvo V50 -04, Mazda 6 STW -04, Mercedes-Benz E230 W210 -95, Mazda 626 GW -98, Mercedes-Benz C280 AMG W204 -07, Mercedes-Benz E240 W211 -02, BMW 523iA -96 e39, BMW 318iS coupe -92 e36, MB 230TE W124 -87, Opel Omega B2 -01, MB 230 W124 -87, Volvo 240 -88, Lada 2105 -92, Opel Calibra -93.
Comment
-
-
Originally posted by YupeZ View PostOon yrittäny etsiä tietoa aiheesta, mutta kun ei löydy niin ei löydy.
Tietoa tarvitsisin e30 318 (vm -89) ja 325 mallien alustan osien eroavaisuuksista. Eli toisin sanoen mitä osia joudun vaihtamaan 318 BMW:n alustaan, että saan sen vastaamaan 325 alustaa?
Kiitoksia vastauksista etukäteen.e30 318iS"UFE"
e30 327 TIC "AVO"
e30 325i "AVO"
-MME connection-
-Btcf absolutistit team-
Comment
-
-
Kiitos tiedosta. Raidetankohan on sama molemmissa?Ex- Alfa Romeo 156 -02, BMW 318i -89 " M50 Turboprojekti " e30 ,Volvo V50 -04, Mazda 6 STW -04, Mercedes-Benz E230 W210 -95, Mazda 626 GW -98, Mercedes-Benz C280 AMG W204 -07, Mercedes-Benz E240 W211 -02, BMW 523iA -96 e39, BMW 318iS coupe -92 e36, MB 230TE W124 -87, Opel Omega B2 -01, MB 230 W124 -87, Volvo 240 -88, Lada 2105 -92, Opel Calibra -93.
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostTässä foto. Ohuimmasta kohdasta 16mm, muutoin 20mm.
Minkälainen ajatus sulla on ton säädön toteuttamisesta? Vaihtoehtoisia kiinnitysreikiä koiranluulle?
Olin hieman skeptinen vaan kuvahan kertoo.. Joo , kattelin että vakaajan päässä on tilaa lisärei'ille. Ihan vaan koska kaikki pitää rakentaa itse.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Niksu^^ View PostSellainen ongelma on tuossa m40 koneisessa autossa, että kulutusmittari toimii silloin tällöin muttei aina. Tuo vika on ollut autossa niin kauan kuin se meidän talossa on ollut (noin 4v), eikä se ole oikeastaan haitannut. Nyt asentelin seosmittarin kiinni, ja tuntuu ettei lambdakorjaus toimi tai seos ei mene tarpeeksi rikkaalle sillon kun kulutusmittari on pimeänä. Eli silloin kun kulutus mittari ei toimi, lambda on hieman alle yhden eikä juurikaan muutu. Silloin kun kulutusmittari toimii, niin lambda arvokin seilaa väliä 1-0,9. Toimiikohan moottori silloin jossain "vikatilassa" kun tuo kulutusmittari ei toimi?
Toinen kysymys koskien jakoremmin vaihtoa. Hain Motonetistä uudet jakopään kilkkeet. Hihnassa ei ollut mitään ajoitus merkkejä, pitäisikö siinä olla?? Viimeks kun on joutunu jakopääremonttia tekemään, niin ainakin 240 vollesta löytyi myös hihnasta merkit.
Comment
-
-
Originally posted by Niksu^^ View PostHain Motonetistä uudet jakopään kilkkeet. Hihnassa ei ollut mitään ajoitus merkkejä, pitäisikö siinä olla?? Viimeks kun on joutunu jakopääremonttia tekemään, niin ainakin 240 vollesta löytyi myös hihnasta merkit..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostHei, e30 ollu sillane ongelma et bendix välittää vasta noin joka kolmas kerta tehon vauhtipyörälle joten irrottelin startin ja purin osiksi, eikös tuo bendix ole tuo pienenpi pötkylä tossa startin kyljessä? Sitten vielä huomasin että yksi käämi on hankautunut poikki, noussut sieltä urastaan missä kuuluisi olla. Tosin vielä ottaa hiukan kontaktia. Mitä tuon käämin kanssa kannattaisi tehdä? Uusia? Katkaista kokonaan? Startti tosiaan starttaa joka kerta..
Mitä muuta tuosta startista kannattaa tarkistella puhdistuksen yhteydessä. Tekisi mieli tehdä kerralla kuntoon ettei uudelleen tarvitsisi irroitella.. Toki uuden hommaus olisi mahdollista mutta jos tästä saisi kalun kun kerran innostusta riittää näpräämään näitä. PS. Mistä tunnistan onko startti alennusvaihteella vai ei? Selviäisi siitäkin onko uudempaa m20 vai vanhempaa.
Originally posted by T3 View PostTodellako?
Ainoo kerta kun oon Volvoon jakopään tehnyt niin remmissä oli merkit.
Kätevää.Last edited by petrolhead; 17-03-2011, 23:30.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Niksu^^ View PostHihnassa ei ollut mitään ajoitus merkkejä, pitäisikö siinä olla?? Viimeks kun on joutunu jakopääremonttia tekemään, niin ainakin 240 vollesta löytyi myös hihnasta merkit.Originally posted by T3 View PostTodellako?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View Postei ne ainakaan ajotusmerkkejä oo mitä siinä hihnassa vois olla
EDIT: mutta keskustellussa m20 moottorissa moisia ei tarvita, koska tehdas on tehnyt aivan loistavat ajoitusmerkit moottoriin.Last edited by Rocla; 18-03-2011, 06:19.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo ainakin Volvon ja Fiatin hihnoissa ne ovat juurikin ajoitusmerkkejä, kuten myös vanhojen Toyotien jakoketjuissa olevat 2 eriväristä lenkkiä.
ehkä jo tänään kun on töissä edessä volvon jakopäätäJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Comment