Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 -89 Kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #91
    Originally posted by kas1 View Post
    Mikäs merkitys moisella kapistuksella olikaan? Jos jollain kyseistä osaa myydä niin privaa vaan rohkeesti!
    Se merkitys että alipaineet pysyy tehostimessa vaikka olis läppä selällään. (toisinsanoen silloin kun imusarjassa ei ole niin paljoa alipainetta)

    Nii ja ootkos kysyny mitä uus maksaa?
    Last edited by Tuiske; 09-02-2011, 15:28.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • kas1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 69
      • jkl

      #92
      Originally posted by Tuiske View Post
      Se merkitys että alipaineet pysyy tehostimessa vaikka olis läppä selällään. (toisinsanoen silloin kun imusarjassa ei ole niin paljoa alipainetta)

      Nii ja ootkos kysyny mitä uus maksaa?
      Kävin eilen motonetissä tilaamassa muita osia ja kysyin samalla sitä osaa. Ei kuulemma ole edes heillä saatavilla sitä. Pitää käydä vielä autovaraosa liikkeistä kyselemässä.. Toivottavasti ei hirveästi maksaisi...

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #93
        Originally posted by kas1 View Post
        Kävin eilen motonetissä tilaamassa muita osia ja kysyin samalla sitä osaa. Ei kuulemma ole edes heillä saatavilla sitä. Pitää käydä vielä autovaraosa liikkeistä kyselemässä.. Toivottavasti ei hirveästi maksaisi...
        No jos ihan kävisit merkkiliikkeestä kysymässä niin saisit toimivan ja oikeanlaisen. Se kun ei välttämättä kovin kallis ole.
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • kas1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 69
          • jkl

          #94
          Tänään kävin hakemassa uuden kannen matkahuollosta. Siinä tuli mukana sellainen n.1cm paksuinen laippa pakosarjalle, mitäs hyötyä siitä on? Ja mitkäs venttiilit pitää olla kiinni tai auki, kun pistän kannen kiinni?

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            #95
            Originally posted by kas1 View Post
            Tänään kävin hakemassa uuden kannen matkahuollosta. Siinä tuli mukana sellainen n.1cm paksuinen laippa pakosarjalle, mitäs hyötyä siitä on? Ja mitkäs venttiilit pitää olla kiinni tai auki, kun pistän kannen kiinni?
            Moottorista ja nokka-akselista ajoitusmerkit kohdalleen niin eiköhän se sillon ole OK. Eli moottori YKK asentoon
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • kas1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 69
              • jkl

              #96
              Originally posted by smpovers View Post
              Moottorista ja nokka-akselista ajoitusmerkit kohdalleen niin eiköhän se sillon ole OK. Eli moottori YKK asentoon
              Moottori on jo YKK asennossa, mutta olenko sokea vai mikä on, kun en löydä mistään nokka-akselin ajoitusmerkkejä? =D Voisiko joku hieman valaista, mistä moiset löytyy?

              Comment

              • juxo
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 301
                • Jyväskylä

                #97
                Nokka-akselin hihnapyörässä ja kannessa viivat, kun ne on kohallaan nii on YKK asennossa
                G05 X5 45e Msport
                E70 X5 35d
                E36 Compact VR6T
                E60 M5 VR6T
                E92 VR6T Build

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #98
                  Originally posted by kas1 View Post
                  Onneks ei ollut kallis osa, 9e
                  Valmistaudu henkisesti siihen ettei se toimi. Just tänää vaihoin motonetin uuden ja ei ees lähteny käyntii
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Juzbe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1066
                    • Pori

                    #99
                    Originally posted by juxo View Post
                    Nokka-akselin hihnapyörässä ja kannessa viivat, kun ne on kohallaan nii on YKK asennossa
                    Ellei joku sitten ole pyöritellyt hihnapyörää,ainakin itsellä liikkui about hampaan verran suuntaansa kun oli pultti auki.

                    Parisivua sitten laitoin ainakin kuvan jossa selviää miten nokka kuuluu olla,vauhtipyörässä tietysti lukitustappi niin sen kanssa ei ongelmaa ole,kuitenkin imu ja pakonokka samanverran auki ja kuvasta selviää loput.

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      Originally posted by peltone View Post
                      Valmistaudu henkisesti siihen ettei se toimi. Just tänää vaihoin motonetin uuden ja ei ees lähteny käyntii
                      xD miten lämpötila anturi voi vaikuttaa käyntiin lähtemiseen?
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Tuiske
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1441
                        • Lempäälä

                        Originally posted by alaska View Post
                        xD miten lämpötila anturi voi vaikuttaa käyntiin lähtemiseen?
                        Riippuu siitä mikä lämpöanturi on vaihtettu. Jos Motronicin anturi niin vääränlainen anturi voi vaikuttaa moottorin käyntiin niinkin paljon ettei se käy.
                        Corvette C4 LT4 TURBO
                        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by alaska View Post
                          xD miten lämpötila anturi voi vaikuttaa käyntiin lähtemiseen?
                          No jos mä laitan anturin kiinni koneesee, johto kiinni -> ei lähe käyntii. Otan johdon irti ja auto käynnistyy ni mun mielestä se vähä vaikuttaa?
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            Originally posted by peltone View Post
                            No jos mä laitan anturin kiinni koneesee, johto kiinni -> ei lähe käyntii. Otan johdon irti ja auto käynnistyy ni mun mielestä se vähä vaikuttaa?
                            moottorina m40? :think kumma homma kun mulla oli liitin "katkennut" anturin ja liittimen välistä ja hyvin toimi mutta lämpöjä ei näyttänyt ollenkaan luonnollisesti!
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by alaska View Post
                              kumma homma kun mulla oli liitin "katkennut" anturin ja liittimen välistä ja hyvin toimi mutta lämpöjä ei näyttänyt ollenkaan luonnollisesti!
                              Kumma homma joo, saattaa tosin vaikuttaa se että DME anturi on eri kuin mittarin lämpöanturi. Mittarin lämpöanturi kun ei vaikuta moottorin käyntiin tai seoksiin mitenkään.

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                No oli miten oli, tänään joutu 10min sahaamaa joka paikassa ku oli liitin irti. Vaihdoin vanhan takas ja taas laakista käyntii.

                                Tämän työnsin imusarjan "läpi" lohkon kylkee. Kummatki sinisiä. Väärä reikä/anturi? Eikös niit oo 2? Toi näky siihe
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎