Originally posted by jhietala
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M5 moottorilla
Collapse
X
-
Henski
-
Originally posted by jhietalasiis....oletko nyt laittamassa mitä m5 moottoria e30 perusmalliin vai e30 m3:een? Ja mitä käytät vertailumallina?
etelä-afrikan jne... muiden mannerten autoja ei pysty käyttämään vertailumallina ainakaan täällä suomessa, vaikkakin sitä olisi tuotu tuontiautona tai erikoistilauksena tänne tai muuhun euroopan maahan.
Comment
-
-
eikä munkaan tarvitse näistä väitellä, tiedän itsekkin tarpeeksi hyvin että e30 m3 ja e30 perusmalli eivät ole samaa mallisarjaa vaikkakin ne etk:sta löytyvät saman valikon alta. Ja jos olet saanut joskus tuollaisia autoja rakennettua ja katsastettua niin se ei siltikään tarkoita että auto olisi lain mukaan rakennettu vaikka se menisikin muutoskatsastuksesta läpi. Insseissä on eroja. Ja etelä-afrikassa tyypitettyjä autoja ei voi verrata tänne vaikka niitä olisi viety johonkin englantiin.
Ja esimerkkinä voitaisiin myös ottaa Opelista pari juttua. Vectra A etuveto ja Vectra A neliveto ei voi verrata keskenään koska tyyppimerkintä on eri ja pohjalevy on eri, vaikkakin päällepäin ovat saman näköisiä ja Opelin EPC:stä löytyvät saman valikon alta. Neliveto-Vectra A on tyyppikilvessä Vectra A-X eli pohjalevy on A-X eli linkkuperällinen malli ja etuveto-Vectra A on tyyppikilvessä vain Vectra A. Etuveto vectran mallisarjan tehokkain on V6 170hv ja neliveto vectran 204hv turbo. Nämä siis ovat ihan eri mallisarjaa AKE:n koneellakin ja ei voi verrata keskenään.
Toinen esimerkki: Astra F:ää on tehty etuveto 6-vaiht., 204hv turbona etelä-afrikassa, mutta huhujen mukaan erikoistilauksena niitä on tuotu suomeen n.5kpl tästä ei varmaa tietoa. Mutta kun autoa ei ole saanut euroopassa eikä suomessa niin autoa ei voi käyttää vertailumallina suomessa. Tämäkin muistaakseni löytyy EPC:stä Astra-valikon alta
Kolmas esimerkki: Lotus Omegaa ei voi käyttää vertailumallina, eikä muutenkaan pysty tekemään A Omegasta Lotusta kotikontein tekniikanvaihtona. Tämäkin löytyy EPC:stä Omega-valikon alta.
Sitten on nämä Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Australian, Aasian, jne..muut Opelien rinnakkaismallit Chervoletit, Holdenit, jne... jotka ovat vastaavia kuin Opelit samoilla moottoreilla tai jopa tehokkaammilla kuin mitä eurooppassa on saanut, mutta niitä ei voi käyttää vertailumallina. Ja nämäkin löytyvät EPC:stä Eurooppalaisen vastineen valikon alta.
Ja kyllähän näitä löytyy muitakin Ascona B 400, Manta B 400, jne...
Ei ooppeleista sen enempää. Itse olen opelisti, mutta myös BMW:t kiinnostaa ja varsinkin aidot M-sarjalaiset, muista en sitten niin välitäkkään.
Ja eikö BMW:llä M3:ssä tyyppilätkässä alkutunnus WBS kun taas muissa on WBA. Jo sekin kertoo että se on eri mallisarjaa.
Ja voittehan te jankata täällä ja käyttää niitä erikoismallejanne vertailumalleina, jos ja kun saatte vielä ne katsastuksesta läpi niin sama kai tuo mulle on, joidenkin silmissä auto on laillinen kun se on katsastuksesta mennyt läpi vaikka sitä ei olisi lain mukaan täysin rakennettu.
Comment
-
-
Voi voi voi. Mikä siinä on, kun ei osata lukea. Vai etkö edes viitsinyt lukea? Koko "taistelu" on käyty ake:n kanssa, yleisellä tasolla, eikä tosiaankaan minkään yhden konttorin "paskat nakkaan" -inssin kanssa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by jhietalatiedän itsekkin tarpeeksi hyvin että e30 m3 ja e30 perusmalli eivät ole samaa mallisarjaa.
Originally posted by jhietalaJa jos olet saanut joskus tuollaisia autoja rakennettua ja katsastettua niin se ei siltikään tarkoita että auto olisi lain mukaan rakennettu vaikka se menisikin muutoskatsastuksesta läpi..
Originally posted by jhietalaJa etelä-afrikassa tyypitettyjä autoja ei voi verrata tänne vaikka niitä olisi viety johonkin englantiin..
Originally posted by jhietalaNämä siis ovat ihan eri mallisarjaa AKE:n koneellakin ja ei voi verrata keskenään..
Originally posted by jhietalaMutta kun autoa ei ole saanut euroopassa eikä suomessa niin autoa ei voi käyttää vertailumallina suomessa. .
Originally posted by jhietalaJa eikö BMW:llä M3:ssä tyyppilätkässä alkutunnus WBS kun taas muissa on WBA. Jo sekin kertoo että se on eri mallisarjaa..
Yllättäen myös WAP -alkuisella valmistenumerolla löytyy E30 korimallia.
Originally posted by jhietalaJa voittehan te jankata täällä ja käyttää niitä erikoismallejanne vertailumalleina
Comment
-
-
333i varaosafilmi
Asiasta kiinnostuneille tiedoksi että 333i E30 varaosafilmin varaosanumero on
01 01 9 750 498
ETK ei sitä tunne mutta sellainen numero tossa filmin nurkassa on.
BMW 316 - 333i ZA E30 ja mun päivitys on 02/95.
Jo tuota käpälässä pitäen on kohtalaisen hankala väittää ettei 333i ole E30 mallisarjaa mutta ei tässä nyt pelkästään sen varassa olla asiaa ajamassa.
Kyseinen filmi on tarkoitus siirtää sähköiseen muotoon ja jos se onnistuu niin tokihan se annetaan jakeluun kaikille. Ongelmanahan on se että 333i ei löydy ETKlta.
Comment
-
-
Re: 333i varaosafilmi
Originally posted by JacekAsiasta kiinnostuneille tiedoksi että 333i E30 varaosafilmin varaosanumero on
01 01 9 750 498
ETK ei sitä tunne mutta sellainen numero tossa filmin nurkassa on.
BMW 316 - 333i ZA E30 ja mun päivitys on 02/95.
Jo tuota käpälässä pitäen on kohtalaisen hankala väittää ettei 333i ole E30 mallisarjaa mutta ei tässä nyt pelkästään sen varassa olla asiaa ajamassa.
Kyseinen filmi on tarkoitus siirtää sähköiseen muotoon ja jos se onnistuu niin tokihan se annetaan jakeluun kaikille. Ongelmanahan on se että 333i ei löydy ETKlta.
Filmikoneita on joka korjaamolla. Esimerkiksi kaverilla on duunissa, mutta se ei paljoa auta kun se pitäisi sinne AKE:lle/konttorille raahata.
Mahtaisikohan tuollaisen varaosafilmin luku onnistua tarkalla skannerilla?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Re: 333i varaosafilmi
Originally posted by DoniKannatan suuresti nyt tätä 333i:tä ja M3 EVO mallien sopivuutta E30 mallisarjaan
Ettei vaan S38 vaikuttais tohon kannatukseen ? 8)
Originally posted by DoniFilmikoneita on joka korjaamolla. Esimerkiksi kaverilla on duunissa, mutta se ei paljoa auta kun se pitäisi sinne AKE:lle/konttorille raahata. Mahtaisikohan tuollaisen varaosafilmin luku onnistua tarkalla skannerilla?
Comment
-
-
Re: 333i varaosafilmi
Originally posted by Jacek
Ettei vaan S38 vaikuttais tohon kannatukseen ? 8)
Originally posted by Jacek
Tuohon on jo lääke olemassa kun eräällä Forumin jäsenellä on käytössään digitaalinen mikrofilmiskanneriRengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
tämä joukkopsykoosi jota kaikki hokevat muutosten mahdottomuudesta on vaikuttanut sen että mielenkiintoisia vaparibemuja ei ole juuri rakenneltu tässä maassa aikoihin. Kaikki hypettää turboa ja sen absoluuttista tehoa. Kun lupia ei mukamas saa niin sitten rakennetaan ahdettuja vehkeitä joita saadaan rekisteriin mitä ihmeellisimmin konstein ja lähes kaikissa tapauksissa liikutaan vähintään harmaalla alueella niinkuin entinen hiihtäjä.
Siinä vaan saattaa pettymys tulla kun sillä ahdetulla bemulla käy radalla kokeilemassa oikeesti auton viemistä rajalle. Viimeaikoina virinnyt vapareiden vapautusrintama tuo toivottavasti järkeä tähän touhuun.
pitäisi varmaan perustaa kannatusyhdistys: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union.
Kaikkihan tietävät että pro- etuliite tarkoittaa jonkin puolella, -puolesta, ei siis professional tässä yhteydessä :lol: vaikka ei se huono viittaus tässä olisikaan.
Ei herneitä.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
parin glögin jälkeen: huomatkaa uusi hieno siguvapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
Originally posted by Eskopari herkkua :P
Tollasen hienon farkun saa suomesta varmasti n 6-7t € eikä ton koneen rakentamiseen sinne mene 4t €. Vaikka menisikin niin tohon autoon tulee sitten vielä verotkin päälle mitä suomalaisesta rakennettuun ei tule.
Aika kova lisähinta laillisesta leimasta mutta mielenkiintoisia autoja kumminkin
Comment
-
-
Originally posted by Daa DaaTää juttuhan alkaa menemään ihan oikeaan suuntaan, koitappas Jacek saada nyt AKE mukaan tuohon 333i hommaan niin saadaan erilaisia e30 korisia liikenteeseen. :shock:
Mä lupaan tehdä yhden s38 hässäkän samantien.. :help:
Tossa S38 asiassa ei sovi unohtaa sitä että pienitehoisinkin S38 moottori on 260hv joka edellyttää 1337kg omapainoa sekä M3 hyväksymistä E30 korimalliksi.
333i tuo toki iskutilavuutta 4012ksm mutta mahdollistaa vain 236hv. 10% iskutilavuussäännöllä päästään sitten jo sen avulla tuohon 260hv rajaan mutta se koskee vain muutettuja moottoreita. Sylinterinkannen vaihto 12V -> 24V rinnastettiin ainakin aikasemmin moottorinvaihtoon eli se tie ei johtane mihinkään tuon 260hv saavuttamisessa.
Pala kerrallaan
Comment
-
Comment