Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #46
    Originally posted by jhietala
    siis....oletko nyt laittamassa mitä m5 moottoria e30 perusmalliin vai e30 m3:een? Ja mitä käytät vertailumallina?

    etelä-afrikan jne... muiden mannerten autoja ei pysty käyttämään vertailumallina ainakaan täällä suomessa, vaikkakin sitä olisi tuotu tuontiautona tai erikoistilauksena tänne tai muuhun euroopan maahan.
    Lueskeleppas vielä lisää mitä Jacek on kirjoitellut. Hän on näitä tehnyt ja tarpeen tullen auttaa moisen leiman saannissa jos jokin tuollaista rupeaa rakentaan.

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by jhietala
      siis....oletko nyt laittamassa mitä m5 moottoria e30 perusmalliin vai e30 m3:een? Ja mitä käytät vertailumallina?

      etelä-afrikan jne... muiden mannerten autoja ei pysty käyttämään vertailumallina ainakaan täällä suomessa, vaikkakin sitä olisi tuotu tuontiautona tai erikoistilauksena tänne tai muuhun euroopan maahan.
      Olen tehnyt kyseisiä autoja jo muutaman aikoinaan enkä jaksa tässä nyt alottaa koko muutoskatsastuskeskustelua uudelleen. Sitä on puitu jo enemmän kun tarpeeksi mm tuolla



      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • jhietala
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 70

        #48
        eikä munkaan tarvitse näistä väitellä, tiedän itsekkin tarpeeksi hyvin että e30 m3 ja e30 perusmalli eivät ole samaa mallisarjaa vaikkakin ne etk:sta löytyvät saman valikon alta. Ja jos olet saanut joskus tuollaisia autoja rakennettua ja katsastettua niin se ei siltikään tarkoita että auto olisi lain mukaan rakennettu vaikka se menisikin muutoskatsastuksesta läpi. Insseissä on eroja. Ja etelä-afrikassa tyypitettyjä autoja ei voi verrata tänne vaikka niitä olisi viety johonkin englantiin.

        Ja esimerkkinä voitaisiin myös ottaa Opelista pari juttua. Vectra A etuveto ja Vectra A neliveto ei voi verrata keskenään koska tyyppimerkintä on eri ja pohjalevy on eri, vaikkakin päällepäin ovat saman näköisiä ja Opelin EPC:stä löytyvät saman valikon alta. Neliveto-Vectra A on tyyppikilvessä Vectra A-X eli pohjalevy on A-X eli linkkuperällinen malli ja etuveto-Vectra A on tyyppikilvessä vain Vectra A. Etuveto vectran mallisarjan tehokkain on V6 170hv ja neliveto vectran 204hv turbo. Nämä siis ovat ihan eri mallisarjaa AKE:n koneellakin ja ei voi verrata keskenään.

        Toinen esimerkki: Astra F:ää on tehty etuveto 6-vaiht., 204hv turbona etelä-afrikassa, mutta huhujen mukaan erikoistilauksena niitä on tuotu suomeen n.5kpl tästä ei varmaa tietoa. Mutta kun autoa ei ole saanut euroopassa eikä suomessa niin autoa ei voi käyttää vertailumallina suomessa. Tämäkin muistaakseni löytyy EPC:stä Astra-valikon alta

        Kolmas esimerkki: Lotus Omegaa ei voi käyttää vertailumallina, eikä muutenkaan pysty tekemään A Omegasta Lotusta kotikontein tekniikanvaihtona. Tämäkin löytyy EPC:stä Omega-valikon alta.

        Sitten on nämä Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Australian, Aasian, jne..muut Opelien rinnakkaismallit Chervoletit, Holdenit, jne... jotka ovat vastaavia kuin Opelit samoilla moottoreilla tai jopa tehokkaammilla kuin mitä eurooppassa on saanut, mutta niitä ei voi käyttää vertailumallina. Ja nämäkin löytyvät EPC:stä Eurooppalaisen vastineen valikon alta.

        Ja kyllähän näitä löytyy muitakin Ascona B 400, Manta B 400, jne...

        Ei ooppeleista sen enempää. Itse olen opelisti, mutta myös BMW:t kiinnostaa ja varsinkin aidot M-sarjalaiset, muista en sitten niin välitäkkään.

        Ja eikö BMW:llä M3:ssä tyyppilätkässä alkutunnus WBS kun taas muissa on WBA. Jo sekin kertoo että se on eri mallisarjaa.

        Ja voittehan te jankata täällä ja käyttää niitä erikoismallejanne vertailumalleina, jos ja kun saatte vielä ne katsastuksesta läpi niin sama kai tuo mulle on, joidenkin silmissä auto on laillinen kun se on katsastuksesta mennyt läpi vaikka sitä ei olisi lain mukaan täysin rakennettu.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #49
          Voi voi voi. Mikä siinä on, kun ei osata lukea. Vai etkö edes viitsinyt lukea? Koko "taistelu" on käyty ake:n kanssa, yleisellä tasolla, eikä tosiaankaan minkään yhden konttorin "paskat nakkaan" -inssin kanssa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by jhietala
            tiedän itsekkin tarpeeksi hyvin että e30 m3 ja e30 perusmalli eivät ole samaa mallisarjaa.
            Mistäköhän sinäkin olet sen "tietävinäs" ? Jos täässä maassa jotain riittää niin sun kaltaisia "tietäjiä".

            Originally posted by jhietala
            Ja jos olet saanut joskus tuollaisia autoja rakennettua ja katsastettua niin se ei siltikään tarkoita että auto olisi lain mukaan rakennettu vaikka se menisikin muutoskatsastuksesta läpi..
            Katsos kun niille autoille on saatu AHKn lupa ennenkun yksikään niistä on kurvannut konttorin pihaan.

            Originally posted by jhietala
            Ja etelä-afrikassa tyypitettyjä autoja ei voi verrata tänne vaikka niitä olisi viety johonkin englantiin..
            Luepa hieman lakia ja kerro sitten missä kohtaa siellä noin sanotaan.

            Originally posted by jhietala
            Nämä siis ovat ihan eri mallisarjaa AKE:n koneellakin ja ei voi verrata keskenään..
            Kukakohan ne tiedot sinne AKEn koneelle naputtelee jos ei AKE ? Veikkaanpa että se on kummikin tehdas joka päättää mikä auto kuuluu mihinkin mallisarjaan eikä jonkun takapajulan virkamieskolleegio.

            Originally posted by jhietala
            Mutta kun autoa ei ole saanut euroopassa eikä suomessa niin autoa ei voi käyttää vertailumallina suomessa. .
            Edelleenkin - kaiva mulle se lainkohta missä sanotaan ettei muiden kuin euroopan ja suomen markkinoille tarkoitettuja automalleja voi käyttää vertailumalleina.

            Originally posted by jhietala
            Ja eikö BMW:llä M3:ssä tyyppilätkässä alkutunnus WBS kun taas muissa on WBA. Jo sekin kertoo että se on eri mallisarjaa..
            Tarkistapa huviksesi mitä lukee vaikkapa BEJ - 430 rekisteriotteessa.
            Yllättäen myös WAP -alkuisella valmistenumerolla löytyy E30 korimallia.

            Originally posted by jhietala
            Ja voittehan te jankata täällä ja käyttää niitä erikoismallejanne vertailumalleina
            Kukakohan on menny kusemaan sun muroihis tänä aamuna ? *taputtaa poskelle*
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #51
              333i varaosafilmi

              Asiasta kiinnostuneille tiedoksi että 333i E30 varaosafilmin varaosanumero on

              01 01 9 750 498

              ETK ei sitä tunne mutta sellainen numero tossa filmin nurkassa on.

              BMW 316 - 333i ZA E30 ja mun päivitys on 02/95.

              Jo tuota käpälässä pitäen on kohtalaisen hankala väittää ettei 333i ole E30 mallisarjaa mutta ei tässä nyt pelkästään sen varassa olla asiaa ajamassa.

              Kyseinen filmi on tarkoitus siirtää sähköiseen muotoon ja jos se onnistuu niin tokihan se annetaan jakeluun kaikille. Ongelmanahan on se että 333i ei löydy ETKlta.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #52
                Re: 333i varaosafilmi

                Originally posted by Jacek
                Asiasta kiinnostuneille tiedoksi että 333i E30 varaosafilmin varaosanumero on

                01 01 9 750 498

                ETK ei sitä tunne mutta sellainen numero tossa filmin nurkassa on.

                BMW 316 - 333i ZA E30 ja mun päivitys on 02/95.

                Jo tuota käpälässä pitäen on kohtalaisen hankala väittää ettei 333i ole E30 mallisarjaa mutta ei tässä nyt pelkästään sen varassa olla asiaa ajamassa.

                Kyseinen filmi on tarkoitus siirtää sähköiseen muotoon ja jos se onnistuu niin tokihan se annetaan jakeluun kaikille. Ongelmanahan on se että 333i ei löydy ETKlta.
                Kannatan suuresti nyt tätä 333i:tä ja M3 EVO mallien sopivuutta E30 mallisarjaan.

                Filmikoneita on joka korjaamolla. Esimerkiksi kaverilla on duunissa, mutta se ei paljoa auta kun se pitäisi sinne AKE:lle/konttorille raahata.

                Mahtaisikohan tuollaisen varaosafilmin luku onnistua tarkalla skannerilla?
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #53
                  Re: 333i varaosafilmi

                  Originally posted by Doni
                  Kannatan suuresti nyt tätä 333i:tä ja M3 EVO mallien sopivuutta E30 mallisarjaan

                  Ettei vaan S38 vaikuttais tohon kannatukseen ? 8)

                  Originally posted by Doni
                  Filmikoneita on joka korjaamolla. Esimerkiksi kaverilla on duunissa, mutta se ei paljoa auta kun se pitäisi sinne AKE:lle/konttorille raahata. Mahtaisikohan tuollaisen varaosafilmin luku onnistua tarkalla skannerilla?
                  Tuohon on jo lääke olemassa kun eräällä Forumin jäsenellä on käytössään digitaalinen mikrofilmiskanneri
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #54
                    Re: 333i varaosafilmi

                    Originally posted by Jacek


                    Ettei vaan S38 vaikuttais tohon kannatukseen ? 8)
                    Mä en tiedä mistä sä puhut

                    Originally posted by Jacek

                    Tuohon on jo lääke olemassa kun eräällä Forumin jäsenellä on käytössään digitaalinen mikrofilmiskanneri
                    Ja ei muuta kun skannaamaan.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • qwe
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 133
                      • espoo

                      #55
                      tämä joukkopsykoosi jota kaikki hokevat muutosten mahdottomuudesta on vaikuttanut sen että mielenkiintoisia vaparibemuja ei ole juuri rakenneltu tässä maassa aikoihin. Kaikki hypettää turboa ja sen absoluuttista tehoa. Kun lupia ei mukamas saa niin sitten rakennetaan ahdettuja vehkeitä joita saadaan rekisteriin mitä ihmeellisimmin konstein ja lähes kaikissa tapauksissa liikutaan vähintään harmaalla alueella niinkuin entinen hiihtäjä.
                      Siinä vaan saattaa pettymys tulla kun sillä ahdetulla bemulla käy radalla kokeilemassa oikeesti auton viemistä rajalle. Viimeaikoina virinnyt vapareiden vapautusrintama tuo toivottavasti järkeä tähän touhuun.
                      pitäisi varmaan perustaa kannatusyhdistys: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union.
                      Kaikkihan tietävät että pro- etuliite tarkoittaa jonkin puolella, -puolesta, ei siis professional tässä yhteydessä :lol: vaikka ei se huono viittaus tässä olisikaan.
                      Ei herneitä.
                      vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                      Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                      Comment

                      • qwe
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 133
                        • espoo

                        #56
                        parin glögin jälkeen: huomatkaa uusi hieno sigu
                        vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                        Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #58
                          Originally posted by Esko
                          pari herkkua :P
                          Hienoja autoja molemmat mutta onpa suolainen hinta. Vaikka tollanen hyvin hauska onkin niin kyllä mä tolla rahalla jo ennemmin M3 E36 ottasin.

                          Tollasen hienon farkun saa suomesta varmasti n 6-7t € eikä ton koneen rakentamiseen sinne mene 4t €. Vaikka menisikin niin tohon autoon tulee sitten vielä verotkin päälle mitä suomalaisesta rakennettuun ei tule.

                          Aika kova lisähinta laillisesta leimasta mutta mielenkiintoisia autoja kumminkin
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

                            #59
                            Tää juttuhan alkaa menemään ihan oikeaan suuntaan, koitappas Jacek saada nyt AKE mukaan tuohon 333i hommaan niin saadaan erilaisia e30 korisia liikenteeseen. :shock:

                            Mä lupaan tehdä yhden s38 hässäkän samantien.. :help:

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #60
                              Originally posted by Daa Daa
                              Tää juttuhan alkaa menemään ihan oikeaan suuntaan, koitappas Jacek saada nyt AKE mukaan tuohon 333i hommaan niin saadaan erilaisia e30 korisia liikenteeseen. :shock:

                              Mä lupaan tehdä yhden s38 hässäkän samantien.. :help:
                              Yritetään koko aika mutta asia etenee vaiheittain. Näyttöaineiston kokoaminen on loppusuoralla ja sitten voin esittää asian AKElle.

                              Tossa S38 asiassa ei sovi unohtaa sitä että pienitehoisinkin S38 moottori on 260hv joka edellyttää 1337kg omapainoa sekä M3 hyväksymistä E30 korimalliksi.

                              333i tuo toki iskutilavuutta 4012ksm mutta mahdollistaa vain 236hv. 10% iskutilavuussäännöllä päästään sitten jo sen avulla tuohon 260hv rajaan mutta se koskee vain muutettuja moottoreita. Sylinterinkannen vaihto 12V -> 24V rinnastettiin ainakin aikasemmin moottorinvaihtoon eli se tie ei johtane mihinkään tuon 260hv saavuttamisessa.

                              Pala kerrallaan
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎