Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazzze
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 10
    • kitee

    kampiakseli

    m20b25 moottorista miten lähtee jakopään puoleinen kampiakselin tää alumiinen levy itri et saa kampiakselin irti? :o
    ex. E34 525 -91
    ex. E34 520 -93

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by lazzze View Post
      m20b25 moottorista miten lähtee jakopään puoleinen kampiakselin tää alumiinen levy itri et saa kampiakselin irti? :o
      :think levy?
      Jakopään alempaa koppaako meinaat vai?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by laurimikola View Post
        Mihin virranjakajan pyöriän kuuluu osoittaa? Kone m20b20 ja alhaalla sekä ylhäällä on merkit kohdallaan ja virranjakaja on tuossa asennossa..

        [ATTACH]113115[/ATTACH]
        Ensin käännät jakajan rungon niin, että alipainekello osoittaa suurinpiirtein vastakkaiseen suuntaan, että saat yleensäkin sen jakajan lukitusraudan/pultin paikalleen. Sitten katsot, että pyörijän kärki osoittaa jakajan rungon reunassa olevaan pienenpieneen loveen. Sytkä on silloin kohdallaan.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • laurimikola
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2013
          • 388
          • Finland, Turku

          Originally posted by T3 View Post
          Ensin käännät jakajan rungon niin, että alipainekello osoittaa suurinpiirtein vastakkaiseen suuntaan, että saat yleensäkin sen jakajan lukitusraudan/pultin paikalleen. Sitten katsot, että pyörijän kärki osoittaa jakajan rungon reunassa olevaan pienenpieneen loveen. Sytkä on silloin kohdallaan.
          Mitä jos ei ole?
          E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by laurimikola View Post
            Mitä jos ei ole?
            Käännät jakajan runkoa niin, että sytkä on kohdallaan. Ellei säätöalue riitä, nostat jakajaa hieman ylös, jotta voit kääntää pelkkää akselia senverran, että saat säädettyä (säätöalueen sisällä) sen pyörijän kärjen osoittamaan siihen piskuiseen loveen.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • laurimikola
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 388
              • Finland, Turku

              Originally posted by T3 View Post
              Ensin käännät jakajan rungon niin, että alipainekello osoittaa suurinpiirtein vastakkaiseen suuntaan, että saat yleensäkin sen jakajan lukitusraudan/pultin paikalleen. Sitten katsot, että pyörijän kärki osoittaa jakajan rungon reunassa olevaan pienenpieneen loveen. Sytkä on silloin kohdallaan.
              Originally posted by T3 View Post
              Käännät jakajan runkoa niin, että sytkä on kohdallaan. Ellei säätöalue riitä, nostat jakajaa hieman ylös, jotta voit kääntää pelkkää akselia senverran, että saat säädettyä (säätöalueen sisällä) sen pyörijän kärjen osoittamaan siihen piskuiseen loveen.
              Kiitos paljon!
              E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by laurimikola View Post
                Mihin virranjakajan pyöriän kuuluu osoittaa? Kone m20b20 ja alhaalla sekä ylhäällä on merkit kohdallaan ja virranjakaja on tuossa asennossa..

                [ATTACH]113115[/ATTACH]
                T3 jo neuvoikin joten ei siitä enempää mutta olisihan tuon jakajan voinut putsata ja puunata samalla kun muutkin osat vai eikö ole ko. moottorin kuva ?

                Comment

                • laurimikola
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2013
                  • 388
                  • Finland, Turku

                  Originally posted by jr66 View Post
                  T3 jo neuvoikin joten ei siitä enempää mutta olisihan tuon jakajan voinut putsata ja puunata samalla kun muutkin osat vai eikö ole ko. moottorin kuva ?
                  Kyllä se vielä puunaillaan ei hätää.
                  E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by T3 View Post
                    Ovat leveämmät ja lisäksi yläreuna tietenkin suora, koska M3 on aina Check-panelilla. Näinollen ilman Check-panelia olevan A-pilarin listat eivät ole sinne päinkään ja Check-panelilla olevan perusmallin lista samannäköinen, mutta kapeampi. Kiinnikkeet on ihan samat kaikissa listoissa ja paikat A-pilarissa samat mallista riippumatta. Saatan jopa näpsäistä kuvan, taikka pari joutessani.
                    Jep. En itseasiassa tullu kysyneeksikään saako uutena enää. Käytetyt löyty aika sopivaan hintaan. Onhan noissa joo sommitteleminen, pitää tuningmiehen jotain keksiä . Melkein pitäs se tuulilasi seuraavaks hommata ni vois mallata miten karmia muutetaan ja miten noi kaikki istuu yksiin. Mutta osta ny lasi vuodeksi pyörimään ahtaisiin tiloihin.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Jep. En itseasiassa tullu kysyneeksikään saako uutena enää. Käytetyt löyty aika sopivaan hintaan. Onhan noissa joo sommitteleminen, pitää tuningmiehen jotain keksiä . Melkein pitäs se tuulilasi seuraavaks hommata ni vois mallata miten karmia muutetaan ja miten noi kaikki istuu yksiin. Mutta osta ny lasi vuodeksi pyörimään ahtaisiin tiloihin.
                      Joo, M3:n A-pilarien verhoukset oli ainakin jokin aika sitten loppu, mutta (huhun mukaan) alkoivat valmistamaan niitä uudelleen, jolloin kait hintakin pompsahti tähtitieeteelliseksi. Tämä nyt ei ole missääntapauksessa varma tieto.
                      Uusi tuulilasi maksaa pyöreästi 200€, jota en pidä edes pahana hintana. Multa tosin löytyy varastosta 2kpl kelpokuntoisia käytettyjä, joista (ainakin toisesta) voisin luopua suht kohtuulliseen rahaan, jos jotakuta kiinnostaa.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Re-pe
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 380
                        • Lieksa

                        Onko kellään ollut samaa ongelmaa että e30 purkaa akkun melkein heti auton sammuttamisen jälkeen? On kokeiltu 3 eri akulla ja jokaisella ollut sama ongelma.

                        Silloin ei virrat häviä jos ottaa akunkengän pois, mutta sitten taas virta häviää silmissä jos laittaa akunkengän takaisin paikalleen.
                        Mikä sähkö härpäke voi tuossa purkaa tuota akkua noin nopeasti?:think
                        e36 328i -97 M-Sport
                        e46 320d -04 M-Sport

                        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          Originally posted by Re-pe View Post
                          Onko kellään ollut samaa ongelmaa että e30 purkaa akkun melkein heti auton sammuttamisen jälkeen? On kokeiltu 3 eri akulla ja jokaisella ollut sama ongelma.

                          Silloin ei virrat häviä jos ottaa akunkengän pois, mutta sitten taas virta häviää silmissä jos laittaa akunkengän takaisin paikalleen.
                          Mikä sähkö härpäke voi tuossa purkaa tuota akkua noin nopeasti?:think
                          volttimittari akun kylkeen ja alkaa vuoronperään napsimaan sulakkeita pois, sitten kun virrankulutus lakkaa voi alkaa ko. sulakkeen takana olevia vermeitä tutkia. Näin niinkun yleisestikkin.
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • Henkkaap
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 100
                            • Espoo

                            Originally posted by Sädde View Post
                            Löytyykö motonet jotain suuntaan antavaa, Merteil, Kl-varaosa, schmiedmann.fi, marmorilta jne jne:think:think
                            Motonetissä oli ainaki kaikki pumput kaasarikäyttöön, paitsi sitten 150e makso semmonen mikä kävis!
                            150e kuitenki aika paljon motonetin bensapumpusta

                            Täytyy kattoa jos käytettynä löytyis..

                            Comment

                            • JJwawoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 226
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Henkkaap View Post
                              Motonetissä oli ainaki kaikki pumput kaasarikäyttöön, paitsi sitten 150e makso semmonen mikä kävis!
                              150e kuitenki aika paljon motonetin bensapumpusta

                              Täytyy kattoa jos käytettynä löytyis..
                              KLIK*Tämä on kuulemma nuissa pelannut tarpeeksi hyvin

                              Ja jos halvalla varmasti hyvä niin tämä

                              edit: Ja hydraulikka liikkeessä käyt tuo kourassa ja sanot että tarvii 8mm letkulle tulla liittimet
                              Last edited by JJwawoo; 24-07-2013, 15:17.
                              KTM 1090 Adventure R

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Henkkaap View Post
                                Motonetissä oli ainaki kaikki pumput kaasarikäyttöön, paitsi sitten 150e makso semmonen mikä kävis!
                                150e kuitenki aika paljon motonetin bensapumpusta
                                Kysyitkö minkä firman tekele tuo "motonetin" pumppu on ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎