Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    M-tech lirpake on mielestäni tuohon koriin tyylikäs. Tulee hieman ulos tuosta puskurista. Kuvaa ei kännykällä ole laittaa..

    Ja tuohon omaan ongelmaan löyty ratkaisu. Eli kaikki paikat tarkastettiin. Maapiuha, akunkengät ja starttia elvyteltiin.
    Sitten kokeiltiin ylimääräisellä maapiuhalla ja laakista käyntiin. Eli piuha tai kosketukset tiensä päässä.
    Kiitoksia vaan kaikille.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • _racing_
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Inkoo

      Onko e30 perän kiinnike pultit 12x1.5 mm kierteellä vai onko tiheempi kierteinen?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11131
        • Oulu

        Originally posted by _racing_ View Post
        Onko e30 perän kiinnike pultit 12x1.5 mm kierteellä vai onko tiheempi kierteinen?
        Taispa olla. Mutta realoemista tai bmw fanssista tämänkin voi tarkistaa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • mulletti
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2587
          • Jyväskylä - Bra | bar base beach

          Originally posted by peltone View Post
          M-tech lirpake on mielestäni tuohon koriin tyylikäs. Tulee hieman ulos tuosta puskurista. Kuvaa ei kännykällä ole laittaa..
          Nusnus, eijjoole M-tech vaan joku lisävarusteena saatava lippa. Omassa tuo on, alla kuva:

          E28 - E30

          HUNAJATA HUNAJATA

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by _racing_ View Post
            Onko e30 perän kiinnike pultit 12x1.5 mm kierteellä vai onko tiheempi kierteinen?
            On normi pultit. Itse uusin ihan rautakaupan pulteilla.
            E39 ja E91

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by duuk View Post
              E30 Prefacelift -87

              Kuvan mukainen tai vastaavanlainen etulippa puuttuu puskurista.
              Mitäs muita vaihtoehtoja tollaiseen vakio E30:iin on tarjolla kuin tuo lirpake?
              Ja onko kellään tuollaista vakiota ylimääräisenä?
              Tuommoinen on itsellä:




              On siis lisävaruste, ehkä joissain malleissa ollut tehtaalta ja on ainakin voinut ostaa tiskiltä.

              EDIT: en lukenut että tuo oli jo kerrottu aiemmin, mutta tulipahan postattua.
              Olli.

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by T3 View Post
                Olethan irrottanut hihnapyörän akselin päästä? Hihnapyörän irrotuksen jälkeen lohkossa on metallilevy kahdella tasakantaruuvilla kiinni. Levy irti ja akseli vetämällä ulos.
                Tästä kuvasta osanumero #12 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...in_tooth_belt/
                Myös osanumero #25 tästä kuvasta pitää irrottaa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3.../engine_block/ Tulpan alla oleva kulmaratas harraa muuten vastaan.
                Eipä sitä edes ole pakko irrottaa, ellei ole päittäisvälystä "liikaa".
                En ole saanut irti sitä kampiakselin 22mm kuningaspulttia. Kaiken järjen mukaan sen pitäis olla normaalikätisellä kierteellä? 450Nm pulttipyssyllä koitin pärryttää auki mutta, eipä se inahtanutkaan Sitä siellä takana lymyilevää hihnapyörää ei tieten muulla konstilla saa pois, tai oikeastaan ei saa koko koteloa?

                Mulla on sellainen tilanne että pitäis tuo lohko viedä moottorikoneistamolle mittauksiin, ja sanoin että itse irroitan kampuran ja tuon pelkän tyhjän lohkon. Sanokaa te paremmin tietävät, onko nyt järkevintä antaa siellä koneistamolla purkaa tuon kampuran pään? Kone on tällähetkellä pukissa paikoillaan, eikä siinä ole tosiaan juuri muuta enää kiinni kuin kampiakseli.

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  Originally posted by Mr.Speed View Post
                  En ole saanut irti sitä kampiakselin 22mm kuningaspulttia.
                  Järeämpää ilmavasaraa niin lähtee.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    En ole saanut irti sitä kampiakselin 22mm kuningaspulttia. Kaiken järjen mukaan sen pitäis olla normaalikätisellä kierteellä? 450Nm pulttipyssyllä koitin pärryttää auki mutta, eipä se inahtanutkaan Sitä siellä takana lymyilevää hihnapyörää ei tieten muulla konstilla saa pois, tai oikeastaan ei saa koko koteloa?

                    Mulla on sellainen tilanne että pitäis tuo lohko viedä moottorikoneistamolle mittauksiin, ja sanoin että itse irroitan kampuran ja tuon pelkän tyhjän lohkon. Sanokaa te paremmin tietävät, onko nyt järkevintä antaa siellä koneistamolla purkaa tuon kampuran pään? Kone on tällähetkellä pukissa paikoillaan, eikä siinä ole tosiaan juuri muuta enää kiinni kuin kampiakseli.
                    Laita pätkä kakkosnelosta lohkon ja kampiakselin kahden vastapainon väliin. Lohko kyljelleen lattialle, kaveri seisomaan lohkon päälle ja hieman pidempi varsi siihen vääntimeen. KAS, pultti aukesi ihan itsestään
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by T3 View Post
                      Laita pätkä kakkosnelosta lohkon ja kampiakselin kahden vastapainon väliin. Lohko kyljelleen lattialle, kaveri seisomaan lohkon päälle ja hieman pidempi varsi siihen vääntimeen. KAS, pultti aukesi ihan itsestään
                      Kiitoksia vastauksista Pitää kokeilla tuota, vääntövarsia kyllä löytyy.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by T3 View Post
                        Laita pätkä kakkosnelosta lohkon ja kampiakselin kahden vastapainon väliin. Lohko kyljelleen lattialle, kaveri seisomaan lohkon päälle ja hieman pidempi varsi siihen vääntimeen. KAS, pultti aukesi ihan itsestään
                        Juuri näin, ja se pidempi varsi tarvitsee ehkä olla 1,5 m. Kokemusta on...

                        Comment

                        • ChilileipÄ
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 2014
                          • jyväskylä

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=230554&page=5
                          Laitetaan nyt tännekkin jos jollai olis ideaa mikä mättää?? :think
                          F11 530D M-Sport ’11
                          E39 525iA touring M-Sport '02
                          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                          Comment

                          • Jannuhuoleton
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 72
                            • Tre

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Korin ja moottorin johtosarjojen välisessä liittimessä musta karva, ei voi muistaa ulkoa napaa.

                            FAQ osastolta löytyy kytkikset.

                            EDIT: on siis aluperin lähtenyt ECU:lta eli jos moottorin johtosarja on tehty alkuperäisestä niin pinni löytyy tietysi ECU:n kammasta niin ei tarvi hypyttää.
                            Olisko tuohon jollain neuvoa, mille johdolle siinä liittimessä tuo kierrosluku laitetaan?
                            Eli edelleen pitäisi saada kierroslukumittarille megalta signaali.

                            Comment

                            • Jannuhuoleton
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 72
                              • Tre

                              Mistähän johtuu että abs valo on alkanut nyt palamaan eli ei sammu kun auton käynnistää? Mistä kantsii alkaa tutkimaan, onko jotain tyyppivikaa tuossa?

                              Comment

                              • Taky
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 562
                                • Ola

                                Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                                Mistähän johtuu että abs valo on alkanut nyt palamaan eli ei sammu kun auton käynnistää?
                                Jarruneste vähissä?
                                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎