Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #91
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Eikös se 20% sääntö koske vain mallisarjan tehokkainta?
    Kyllä minunkin käsityksen mukaan asia on juuri näin! :think
    Muutenhan esim: 320i --> 323i swapin voisi tehdä tuon 20% säännön puitteissa mutta eipä käytännössä onnistu ilman levyjarrullista taka-aksea!
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11043
      • Oulu

      #92
      Originally posted by basso72 View Post
      Onhan niitä erilaisia m10 jakajia vaikka kuinka monta. Ja katsotaan/säädetään eri kierrosluvuilla.
      Tuon 2900rpm tarkistin vielä uudelleen tehtaan alkuperäisestä mikrofilmistä 01 50 9 770 460 Sollwerte nr.5 (ab modell 1985) Dat.10/86.

      Jakajan numero löytyy kyljestä stanssattuna ja sillä voidaan ihmetellä mikä jakaja ja mitkä säätöarvot.
      Ok. kiitoksia tästä Pitääpä kattoa millä numerolla se on. Ja empä oo kyllä tommosta värkkiä ennen nähny

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3404
        • Kotka

        #93
        Originally posted by -Vilperi- View Post
        Eli toisinsanottuna tommosen e36 is:än hommaaminen tekniikan luovuttajaksi ei olisi ollenkaa mahdoton idea...?
        Ei se sinänsä mikään mahdoton idea ole, mutta kuten sanottu, alusta tarvii vaihtaa levyjarrulliseen. ABS:istä en osaa sanoa varmaksi, ovatko iS:ssä vakiona vai eivät. Joku inssi saattaa antaa leiman alustaa vaihtamatta, mutta se on kyllä silloin kuutamolla säädöksistä.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #94
          Originally posted by Skarpa View Post
          Ei se sinänsä mikään mahdoton idea ole, mutta kuten sanottu, alusta tarvii vaihtaa levyjarrulliseen. ABS:istä en osaa sanoa varmaksi, ovatko iS:ssä vakiona vai eivät. Joku inssi saattaa antaa leiman alustaa vaihtamatta, mutta se on kyllä silloin kuutamolla säädöksistä.
          Mun iiässä oli vailla ABSiä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Mohko
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 164
            • Rauma

            #95
            Tyhmiä kysymyksiä:

            Kun itsellä on 320 moottori ja pakoputkistoja katselee, niin ei oikein löydy helposti, niin miten 325 pakoputkisto eroaa 320:sta? Vai eroaako ollenkaan? Realoem:n mukaan peränputki ei ollut sama, mutta pakosarjat olisivat samat.

            EDIT: ja hitsaamallahan saa kaikkea, mutta bolt-on tyylillä olis mukavempaa. Ja kattikin löytyy auton alta
            F15 X5 40e -17
            G30 530e -20
            Honda CBR XX


            EX:
            E38 730
            E34 525
            E36 325
            Honda CBR 1000F
            206 GTI
            E60 lci 530D 08
            F20 114i Msport
            E30 320i Cabrio 90 old school
            F30 330e M-Sport -17

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16364
              • Asikkala

              #96
              Originally posted by Mohko View Post
              Tyhmiä kysymyksiä:

              Kun itsellä on 320 moottori ja pakoputkistoja katselee, niin ei oikein löydy helposti, niin miten 325 pakoputkisto eroaa 320:sta? Vai eroaako ollenkaan? Realoem:n mukaan peränputki ei ollut sama, mutta pakosarjat olisivat samat.

              EDIT: ja hitsaamallahan saa kaikkea, mutta bolt-on tyylillä olis mukavempaa. Ja kattikin löytyy auton alta
              Äkkiä lonkalta vedettynä: 320i etupönttöön menee 2 putkea sisään ja tulee 1 putki ulos ja yhdellä siitä puskuriin asti. 325i kahdella putkella pakosarjoilta puskuriin asti, bolt on 320i:hin jos vaihtaa koko putkiston, ei muuten.

              Comment

              • -Vilperi-
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 23
                • Savonranta

                #97
                Mut eikös tommosessa is:ssä mee tehot yli 320:in? Ni pitääkö se sit verrata 323:seen vai 325:seen? Vai onko niillä mitä eroa?

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #98
                  Originally posted by -Vilperi- View Post
                  Mut eikös tommosessa is:ssä mee tehot yli 320:in? Ni pitääkö se sit verrata 323:seen vai 325:seen? Vai onko niillä mitä eroa?
                  iS:ää luonnollisesti vertataan iS:ään
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • grab_
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 2839
                    • Uusimaa

                    #99
                    muistaako joku minkä kokonen mutteri etunavassa on? (51mm tolppa) pitää hylsy lähtee ostaa ku omassa sarjassa loppuu 32mm :/
                    Ei mitään kerrottavaa

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Originally posted by grab_ View Post
                      muistaako joku minkä kokonen mutteri etunavassa on? (51mm tolppa) pitää hylsy lähtee ostaa ku omassa sarjassa loppuu 32mm :/
                      Mittanauhalla kun koittaa kattoo ni saan 35mm oiskohan se oikea?
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        Originally posted by -Vilperi- View Post
                        Mut eikös tommosessa is:ssä mee tehot yli 320:in? Ni pitääkö se sit verrata 323:seen vai 325:seen? Vai onko niillä mitä eroa?
                        Originally posted by Jube View Post
                        iS:ää luonnollisesti vertataan iS:ään

                        Jep jep . e30 318is tehot on 136hv. Mutta mites asia onkaan sillon kun e30:iin vaihdetaan e36 318is kone jossa onkin 140hv?
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4686
                          • Lahti

                          Originally posted by grab_ View Post
                          Mittanauhalla kun koittaa kattoo ni saan 35mm oiskohan se oikea?
                          No kyllä se sitten on parillinen 36.
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • mikkomaa
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 336
                            • Tuusula

                            Originally posted by ///Make View Post
                            No kyllä se sitten on parillinen 36.
                            jep 36mm

                            Comment

                            • laurimikola
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2013
                              • 388
                              • Finland, Turku

                              Oliko se niin, että e30 touringin penkit menevät bolt-on kaksioviseen malliin? Etu ja takapenkit siis. :think
                              E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16328
                                • Leppävirta

                                Originally posted by laurimikola View Post
                                Oliko se niin, että e30 touringin penkit menevät bolt-on kaksioviseen malliin? Etu ja takapenkit siis. :think
                                Takapenkin istuinosa ainakin erimuotoinen mutta menee. Myös selkänojat arvattavasti hieman erilaiset. Etupenkeistä puuttuu kippi toiminto mikä 2 ovisessa lienee haluttu ominaisuus.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎