Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laurimikola
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 388
    • Finland, Turku

    Originally posted by Haju69 View Post
    Takapenkin istuinosa ainakin erimuotoinen mutta menee. Myös selkänojat arvattavasti hieman erilaiset. Etupenkeistä puuttuu kippi toiminto mikä 2 ovisessa lienee haluttu ominaisuus.
    Kippi toiminto? :think
    E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16328
      • Leppävirta

      Originally posted by laurimikola View Post
      Kippi toiminto? :think
      Miten noustaan autoon takapenkille? Tehdäänkö etuistuimelle jotain ennen sitä? :think
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • laurimikola
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 388
        • Finland, Turku

        Originally posted by Haju69 View Post
        Miten noustaan autoon takapenkille? Tehdäänkö etuistuimelle jotain ennen sitä? :think
        Aivan Kiitos inffosta!
        E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by laurimikola View Post
          Oliko se niin, että e30 touringin penkit menevät bolt-on kaksioviseen malliin? Etu ja takapenkit siis. :think
          Ei sinne päinkään, ainakaan takapenkin osalta. Touringin takapenkkien istuinosat on saranoitu etureunastaan lattiassa olevaan tukirautaan. Selkänojille omat lukkosysteemit ja niiden vastetapit löytyy korista, joita on aika hankala väsätä sedaniin. Asennus on kaikkea muuta kuin bolt-on. Etupenkeissä ei ole (jo edellämainittuja) kippejä.
          Miksei sinne voi laittaa 2D:n penkkejä, kun semmosia on maailma täynnä.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            Kuten esimerkiks multa, musta, nahkainen, kuskinpenkissä sanomista muutoin ok.
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • Elementti
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 222
              • Helsinki

              Itsellä oli viime talven e30ssä edessä 4d:n etupenkit. Hyvin mahtu isotkin miehet menemään taakse kun veti penkin ihan eteen ja vielä selkänojan taittoi.. Ruhtinaaliset tilat oli kiivetä kyytiin.

              Itse tässä yrittänyt tuohon uuteen miinaan etsiä 2d sporttipenkkejä, vähän tuntuu olevan ylipäätään kaikki kiven alla.. Yhden 4d etupenkin tuohon nyt kaverilta sain
              e38 740d '99 Sahara-beige
              e65 730d ’07 Black-sapphire
              f01 730d '09 sophisto-grau

              Comment

              • -Vilperi-
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 23
                • Savonranta

                Originally posted by smpovers View Post
                Jep jep . e30 318is tehot on 136hv. Mutta mites asia onkaan sillon kun e30:iin vaihdetaan e36 318is kone jossa onkin 140hv?
                Niimpä, tätä minäkin mietin... Eli mihi sitä pitäs nyt verrata? 323 vai 325? Mut sittehä siinä tuleekin jo ropleema et pitää tolpat vaihtaa ym, vai miten on?

                Comment

                • Norkin
                  BTCF Member
                  • Aug 2013
                  • 106
                  • Lempäälä

                  Bilteman vaihdevälin lyhennin

                  Morjes!

                  Huomasin tossa eilen Biltemassa käydessäni, että heillä oli myynnissä vaihdevälin lyhennintä joka sopi ainakin omaan e30 ja taisi sopia myös mm. e36 ja e46. Hintaakin oli vain 35 euroa, ja oli nuppi jengoilla kiinni, niin ainakin pysyis kiinni.

                  Onko kellään kokemusta bilteman lyhentimestä, millainen on tuntumaltaan? Samalla vaihtuisi tuollainen tohon diisseli e30:iin, kun pitäisi muutenkin puslat vaihtaa vaihdekepin velttouden takia.

                  Tesla Model 3 LR -20
                  E36 Compact M43B16 turbo


                  Ex:
                  F11 530D xDrive M-sport
                  F21 M135i xDrive -14
                  E30 316 -85
                  F01 730D -09
                  E61 M5 -07 Silverstone II
                  F21 M135i xDrive -13
                  E92 335i -06
                  F11 520d -11
                  E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                  E91 320d -06
                  E30 324td Touring -89
                  Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                  4x Ford

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6151
                    • Helsinki

                    puutaheinää
                    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 08:22.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3404
                      • Kotka

                      Originally posted by -Vilperi- View Post
                      Niimpä, tätä minäkin mietin... Eli mihi sitä pitäs nyt verrata? 323 vai 325? Mut sittehä siinä tuleekin jo ropleema et pitää tolpat vaihtaa ym, vai miten on?
                      Tolpat joutuisit joka tapauksessa vaihtamaan, vaikka käyttäisit 318iS:ää vertailumallina, koska jo 318iS:ssä on isot etutolpat, jäähdytetyt etulevyt ja levyjarrut takana. Koska E36 M42:ssa on enemmän tehoa, ei E30 318iS käy vertailumalliksi. Vertailumalliksi täytyy ottaa seuraava tehokkaampi malli, eli 323i. ABS:iä ei pitäisi joutua asentamaan.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3228
                        • Joensuu

                        onko e30 320i motronic ja l-jet korinpuolen johtosarjoissa mitään eroa? moottorin johtosarjan liitin ainakin äkkiseltään näyttäis samalta
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16364
                          • Asikkala

                          Originally posted by Zetz View Post
                          onko e30 320i motronic ja l-jet korinpuolen johtosarjoissa mitään eroa? moottorin johtosarjan liitin ainakin äkkiseltään näyttäis samalta
                          Riippuu minkä ikäinen l-jet, alle -85 niin ei ole sama kuin motronic.

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            Onko avon ja kovakattoisen tuulilaseissa muuta eroa kuin kiinnitys peilille? Tiiviste ja kiilalista ainakin samat...

                            Avoon saatavilla tarvikelasia? Missä hinnoissa pyörinee?
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1035
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Miku View Post
                              Onko avon ja kovakattoisen tuulilaseissa muuta eroa kuin kiinnitys peilille? Tiiviste ja kiilalista ainakin samat...

                              Avoon saatavilla tarvikelasia? Missä hinnoissa pyörinee?
                              Ei 100% varma tieto mutta tietääkseni ei ole muuta eroa kuin juurikin tuo peilin kiinnitys. Kovakattosen lasi menee oikeen hyvin ja peilinkin saa kiinni vaikka lasiliimalla normaaliin lasiin.

                              Kyllä noita avon lasejakin tais saada mutta hinnoista en osaa sanoa mitään. Kovakattoseen lasit on n.100€ ja siitä ylös päin sävyistä ja tummista yläreunoista riippuen.

                              Comment

                              • SanMiguel
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 1035
                                • Kirkkonummi

                                Osaisikos joku heittää suoraan vastauksen että mistä voi johtua e30 kulutusmittarin toimimattomuus?

                                Tiedän että aiheesta on spekuloitu monet sivut ja lukuisia postauksia mutta koko illan lukeneena kukaan ei oikeasti osannut kirjottaa selvää ja selkeää vastausta aiheeseen?

                                Aina toiminut virheettömästi eikä mitään vikaa ole ollut, mutta pari päivää sitten nollasin oilservicen ja jouduin viellä käyttämään mittariston pois paikoiltaan ja sen jälkeen ei toimi enää mitenkään järkevästi. Moottorijarrulla vetää nollille ja veto päällä poikkeuksetta toisessa äärilaidassa. Tänään varmaan tunnin ronklasin liitintä edestakas välillä crc:tä väliin jolloin käytös muuttu niin että on koko ajan 0 asennossa eikä reagoi moottorijarruunkaan millään tavalla. Kun taas irrotti liittimen ja laittoi takasin niin on taas menee laidasta laitaan... Kokeilin myös nollata tilanteen akun irroituksella mutta tuloksetta. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎