Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    Originally posted by Dre- View Post
    Alkaa nyt neuvot loppumaan tuon auton käyntiin saamisessa kun pumpulle vaan ei tule volttia enempää jännitettä starttaus asennossa releellä tai ilman Ja tämähän oli E30 316i johon tekniikanvaihto M20B25. Sähköt on korissa alkuperäiset ja moottorissa E34 facelift mallin.
    Heitän nyt ihan hatusta mutta mites virtalukonpohja?
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • Dre-
      Bimmer Fanatic
      • May 2013
      • 237
      • Lahti

      Originally posted by grab_ View Post
      Heitän nyt ihan hatusta mutta mites virtalukonpohja?
      Mitäs sielt kannattais tsekkaa ? Ainakin toiminu on 3kuukautta sitten M40B18 koneella
      Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
      ///

      Ex.
      E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
      E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
      E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
      E38 740i (M62B44) Biarritzblau
      E39 530D (M57D30) Individual 490
      F10 520D (B47D20) Jatoba
      E30 316i (M20B25) Schwartz
      F30 330e (B48B20) Melbourne Red

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        Originally posted by Dre- View Post
        Mitäs sielt kannattais tsekkaa ? Ainakin toiminu on 3kuukautta sitten M40B18 koneella
        että yhdistääkö se tarvittavat johdot..joskushan nuo on ainakin silleen pimahtanut että ei starttaa ni tuli mieleen ehdottaa josko se ei anna herätettä releelle mutta toisaalta kirjotit tuossa että ei suorallakaan virralla toimi niin tämähän on sitten varmaan aivan turha neuvo..oisko pumpun johto sitten sökö jos ei pumppulle kerta virtaa saada..
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Dre-
          Bimmer Fanatic
          • May 2013
          • 237
          • Lahti

          Niin jooo :think kipinäkin näköjään uupuu ja on kokeiltu kolmella kampiakselin asentotunnistimella muttei vaikutusta. boksi on ehjä myös
          Originally posted by grab_ View Post
          että yhdistääkö se tarvittavat johdot..joskushan nuo on ainakin silleen pimahtanut että ei starttaa ni tuli mieleen ehdottaa josko se ei anna herätettä releelle mutta toisaalta kirjotit tuossa että ei suorallakaan virralla toimi niin tämähän on sitten varmaan aivan turha neuvo..oisko pumpun johto sitten sökö jos ei pumppulle kerta virtaa saada..
          Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
          ///

          Ex.
          E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
          E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
          E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
          E38 740i (M62B44) Biarritzblau
          E39 530D (M57D30) Individual 490
          F10 520D (B47D20) Jatoba
          E30 316i (M20B25) Schwartz
          F30 330e (B48B20) Melbourne Red

          Comment

          • Peksu_M20
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            Originally posted by Dre- View Post
            Niin jooo :think kipinäkin näköjään uupuu ja on kokeiltu kolmella kampiakselin asentotunnistimella muttei vaikutusta. boksi on ehjä myös
            Taisit kysellä tätä joskus aiemminkin? Main relayn kytkennät ovat tod näköisesti päi persittä.. oletko varma et siel on nyt e34:peräisin oleva piuha sarja? Tuleeko suuttimille +12v toiseen nastaan kun virrat on päällä?
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • Peksu_M20
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2122
              • Lahti

              Originally posted by Dre- View Post
              E30 316i M40B18 vm88 johon tekniikka vaihdettu 86-87vm 325i E30 mallista ja nyt kun koitin käyntiin niin hyvin se starttaa mutta bensaa ei tule elikkäs pumppu ei hörähdä käyntiin :think Sekä näköjään joku tehnyt jonkunmoisen virityksen että ottanut keskimmäisen releen pois kokonaan ja laittanut hyppylangan sen tilalle.. Eli tuota keltasta ei ole ollenkaan eikä johtojakaan tule sille.
              taitaa puuttua siis juuri tuo bensapumpun rele eli mitäs on tehtävissä?
              Originally posted by Dre- View Post
              Pitääkö vetää ne johot eculle, pistokkeelle ja johku muualle että saa laitettua sen b-pumpun releen vai saako toimimaan toisella keinolla? Ja jos löytyy kaavio mistä näkis mihin kytken piuhat motronic 1.0 2rivinen boksi
              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Sul on vanha motronic ilmeisesti ollu 1.3?
              Originally posted by Dre- View Post
              Joo se tais olla m40 kanssa
              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Eli kipinä tulee mut suuttimet ja pumppu ei toimi jos
              muistelen oikein?
              Originally posted by Dre- View Post
              Joo juuri noin :|




              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Taisin viimeksi vetää hätäpäissäni uuden releen mistä vedin piuhat bensa pumpulle menevään johtoloon ja sitten toisen suuttimille menevään johtoon. Anti motronic swap saatana.

              Sieltä puuttuu vaan virta oikeilta pinnilätä. Eli paksut vihreät syyniin korin pyöreästä liitimestä.
              Paa privaa missä ropaat ni tuun tsekkaa joku päivä?
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • Dre-
                Bimmer Fanatic
                • May 2013
                • 237
                • Lahti

                Main Relay pinni 86 saa alle voltin jännitteen ?? Eikös tämä voisi olla syypää koko probleemaan! Pitäiskö niihin main relayn kytkentöihin muka sekaantua? Ja kyllä näyttää kaikinpuolin E34 johtosarjalta.. :think Alkaa mennä vähän sekavaks touhuks
                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                Taisit kysellä tätä joskus aiemminkin? Main relayn kytkennät ovat tod näköisesti päi persittä.. oletko varma et siel on nyt e34:peräisin oleva piuha sarja? Tuleeko suuttimille +12v toiseen nastaan kun virrat on päällä?
                Last edited by Dre-; 04-03-2014, 20:43. Reason: 86
                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                ///

                Ex.
                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                E39 530D (M57D30) Individual 490
                F10 520D (B47D20) Jatoba
                E30 316i (M20B25) Schwartz
                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                Comment

                • Dre-
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2013
                  • 237
                  • Lahti

                  Originally posted by Dre- View Post
                  Main Relay pinni 86 saa alle voltin jännitteen ?? Eikös tämä voisi olla syypää koko probleemaan! Pitäiskö niihin main relayn kytkentöihin muka sekaantua? Ja kyllä näyttää kaikinpuolin E34 johtosarjalta.. :think Alkaa mennä vähän sekavaks touhuks
                  No niin nyt sain main relaylle 12volttia ja bensapumppu käy starttauksessa mutta tyhjäkäyntisäädin rupeaa pitämään ääntä jo kun kääntää ON-asentoon :think Suurin ongelma on siis ratkaistu kun kävin johtoja vähän läpi ja tässä e34 johtosarjassa oli releetkin väärät :think
                  Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                  ///

                  Ex.
                  E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                  E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                  E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                  E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                  E39 530D (M57D30) Individual 490
                  F10 520D (B47D20) Jatoba
                  E30 316i (M20B25) Schwartz
                  F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16503
                    • Asikkala

                    Onko se main relay ihan tavallinen on-off kytkentärele ?

                    Comment

                    • Dre-
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2013
                      • 237
                      • Lahti

                      Sitä en tiedä mut 5 nastanen se on outoa kun ei vieläkään käynnisty
                      Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                      ///

                      Ex.
                      E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                      E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                      E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                      E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                      E39 530D (M57D30) Individual 490
                      F10 520D (B47D20) Jatoba
                      E30 316i (M20B25) Schwartz
                      F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16503
                        • Asikkala

                        Originally posted by Dre- View Post
                        Sitä en tiedä mut 5 nastanen se on outoa kun ei vieläkään käynnisty
                        Aha, se on sitten joko vaihtorele tai on-off kahdella lähdöllä. Tai joku muu... Mitkä numerot navoissa on ?

                        Comment

                        • Nicepro
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 459
                          • Lahti,Finland

                          m42 koneen boksille menevän lämpötila anturin arvoja tiedossa kellään?

                          Comment

                          • Dre-
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2013
                            • 237
                            • Lahti

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Aha, se on sitten joko vaihtorele tai on-off kahdella lähdöllä. Tai joku muu... Mitkä numerot navoissa on ?
                            30, 85, 86, 87, 87 tuommosia oli siinä releessä
                            Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                            ///

                            Ex.
                            E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                            E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                            E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                            E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                            E39 530D (M57D30) Individual 490
                            F10 520D (B47D20) Jatoba
                            E30 316i (M20B25) Schwartz
                            F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                            Comment

                            • basso72
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by Nicepro View Post
                              m42 koneen boksille menevän lämpötila anturin arvoja tiedossa kellään?
                              20°c 2,3-2,7 kΩ

                              80°c 0,3-0,36 kΩ
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16503
                                • Asikkala

                                Originally posted by Dre- View Post
                                30, 85, 86, 87, 87 tuommosia oli siinä releessä
                                Normi kytkentärele kahdella ulostulolla eli molempiin 87-napoihin tulee virta samaan aikaan kun rele on kiinni.
                                30 +
                                85 ohjaus, voi tulla mistä vaan, kts. alempi rivi
                                86 ohjauksen maa, voi mennä minkä tahansa ohjainlaiteen/katkaisijan kautta maihin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎