Originally posted by jmp2002
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M50/M52 swap FAQ/how-to
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Toyota previa 2.4 -95
Fiat Punto 1.2 -94
ex.E34 525iA touring -92
ex. E30 318i touring -90 M50B20
ex. Kia cerato 1.6 -07
ex. Fiat Marea 1.6 -98
ex. Ford Escort 1.3 -82
ex. E34 520i -92
ex. E34 518i -89
ex. Citroen AX 1.1 -89
ex. Daihatsu Charade 1.3i -89
ex. Volvo 360 2.0 -89
ex. Volvo 340 1.3 -89
-
-
Originally posted by M325i View PostMitä eroa on 320/323 laatikolla 325i mallin getrackiin e36 korissa? Sama laatikko on myös 325i mallissa. 328 on isolaippainen. Ainostaan kardaani on 320 ja 325 eri mittainen johtuen perästä.
Ja käsittääkseni myös e36 316i ja 318i on muuten sama 250 getrac vaihteisto ainoastaan 1 ja 2 vaihteissa jotain eroa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOlet väärässä, täysin sama loota molemmissa.
Etk vaan näyttää noihin eri varaosanumeron ykkös ja kakksos vaihteen rattaille.
Comment
-
-
EWS II
Edit: Alotuspostauksessa näköjään onkin jo vastaava. No tässä havainnoillistavien kuvien kanssa. Poistakaa jos tarpeeton.Last edited by Rumilus; 05-12-2013, 22:45.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
-
Originally posted by Rumilus View PostEWS II
Edit: Alotuspostauksessa näköjään onkin jo vastaava. No tässä havainnoillistavien kuvien kanssa. Poistakaa jos tarpeeton.Itsekin olen näistä katsonut mallia. En vaan muistanut tuollaisen topikin olemassaoloa enää
E39 ja E91
Comment
-
-
Toi toinen topikki on "kysymyksiä&vastauksia" ym. keskustelua varten. Tähän topikkiin vain valmista teknistä informaatiota. Se vissiin oli ideana. Heitin muutaman postauksen tästä topikista tonne toiseen.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Faktaa.
Ihan alkupään e34 m50 automaatin moottorin johto sarja käy ihan semmosenaan e30, ppiin.
Kys autossa E34 oli kuulemma automaatissa mittatikku...
Pelkästään ylimääräsiä johtoja katkoin korin liittimestä pois. Pistokekin oli oikea.
Sain kaikki toiminot pelaamaan , mitään en vaihtanut tai juottanut.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Ite käytin e30 325i kaasuvaijeria ja ei kyl säätövara riittänyt, eli joutu laittaan n. 20-30mm pitkän palasen kumiputkee vaijerin "kuoreks"
Eikös m50b25:ssa oo 228mm kytkin kans o.O? Laitoin e28 528i m30 240mm vauhtipyörän. Näissä alkupään e28:ssahan nää on niitä kevyimpiä 7kg teräslimppuja alunperinki. Ei tarvinu mistään sorvailla tai hio ei vauhtipyörää eikä öljypohjaa o.O...oikean mittasia pultteja en mistään löytäny niin joutu vakioista katkaseen. Kytkimeks tuli sachs race -765, e21 323i kytkinlaakeri ja työsylinterin tappia jatkoin max.määrän eli 30mm, kytkin ottaa samassa kohtaa kuin vakionakin.
Tuohon kannattais lisätä vielä se että vaihdekeppi e34 m50:stä. Ite en ainakaan saanu kaikkia vaihteita päälle e30/e36 kepillä joissa tangon kiinnitys on heti pallon jälkeen. Oli tosin ite lyhennetty tankoki että jos ois ollu orggis niin ois voinu nipin napin mennäkki päälle, oletuksena kuitenki vaihekeppi jossa on 20mm "vartta" vielä pallon jälkeenki?
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostIte käytin e30 325i kaasuvaijeria ja ei kyl säätövara riittänyt, eli joutu laittaan n. 20-30mm pitkän palasen kumiputkee vaijerin "kuoreks"
Eikös m50b25:ssa oo 228mm kytkin kans o.O? Laitoin e28 528i m30 240mm vauhtipyörän. Näissä alkupään e28:ssahan nää on niitä kevyimpiä 7kg teräslimppuja alunperinki. Ei tarvinu mistään sorvailla tai hio ei vauhtipyörää eikä öljypohjaa o.O...oikean mittasia pultteja en mistään löytäny niin joutu vakioista katkaseen. Kytkimeks tuli sachs race -765, e21 323i kytkinlaakeri ja työsylinterin tappia jatkoin max.määrän eli 30mm, kytkin ottaa samassa kohtaa kuin vakionakin.
Tuohon kannattais lisätä vielä se että vaihdekeppi e34 m50:stä. Ite en ainakaan saanu kaikkia vaihteita päälle e30/e36 kepillä joissa tangon kiinnitys on heti pallon jälkeen. Oli tosin ite lyhennetty tankoki että jos ois ollu orggis niin ois voinu nipin napin mennäkki päälle, oletuksena kuitenki vaihekeppi jossa on 20mm "vartta" vielä pallon jälkeenki?
Vaihdekeppihän riippuu ihan siitä mikä laatikko on. Jos käyttää ZF-laatikkoa niin totta vie pitää olla jonkin verran materiaalia pallon ja alakiinnikkeen välissä, kuten E34 kepissä luonnollisesti on. Minullakin oli ZF-laatikon kanssa E34 keppi ja se toimi ihan ok. Jos taas on Getrag 260 niin E30 normikeppi käy. Ja jos haluaa edukkaan "short shifterin" G260 kanssa niin laittaa E34 kepin tai sitten katkoo E30 kepin ja hitsaa 20mm lisää tavaraa pallon ja alakiinnikkeen väliin. Tekee kunnoon viisteet vaan että saa kunnolla hitsiliitosta aikaan ja muistaa välillä jäähdytellä ettei alakiinnikkeestä tule kumit sulana ulos. Toki tämä ei ole välttämättä se paikka johon harjoittelee ensimmäistä kertaa hitsaamista.
Ja tosiaan kysymykset/vastaukset tuonne --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155768Last edited by Harri G; 06-03-2014, 23:51.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Skena View Post- Öljypohja ja öljytikku seuraavista: E34M50, E34M51, E38M52
^^ E34M51 Öljypohja ei käy M52 swapin kanssa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment