Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M50/M52 swap FAQ/how-to

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #61
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai ei

    Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.
    Samaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.

    Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.
    Olli.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #62
      Originally posted by Rocla View Post
      Samaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.

      Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.
      Ei se kyllä ole sama asia.

      Nyt kun kasvatti levyn halkaisijaa niin alkaa toppaamaan samalla tavalla kuin alkuperäisillä.

      Org jarrut ja 02-tehostin niin sai tosissaan polkea jotta sai abs raksuttamaan.
      Toki läppiksillä no alipainekkin pienempi
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #63
        Voihan se minustakib johtua, mutta itse en eroa havaitse.
        Olli.

        Comment

        • vaappu
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 1189
          • Rovaniemi/Pyhätunturi

          #64
          Kaverille tehtiin m50 swappi kohta neljä vuotta sitten , abs ja koko rekvisiitta jouduttiin laittamaan. e21 tehari kun laitettiin Yli 80km/h vauhdin sai alkaa polkemaan pedaalia ihan ajatuksen kanssa.. En myöskään suosittele.
          mb 519 täys pitkä
          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
          e31 850i Miljoonan markan bmw.
          e21. Kimppa rassi.
          Awd corolla turbo.+420whp..

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            #65
            Miten iso ero sovituksessa M20 vs. M50?
            F11 520d -12

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #66
              Yhtälailla bolt on molemmat

              Comment

              • EMP
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 823
                • Kuusjoki

                #67
                Tuohon ekaan postaukseen noiden kytkentä kaavioiden yhteyteen vois lisätä maininnan että pin 20 on abs heräte.
                Kun noissa kummassakaan toimivassa kaaviossa ei sitä ole listattuna.
                Löytyy toki tuolta missä on listattu mikä pinni mitäkin tekee!
                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                Comment

                • marttiini
                  Newbiemmer
                  • May 2016
                  • 5
                  • EK

                  #68
                  muutoskatsastuksesta

                  Ei nyt ihan aiheeseen..kait, enkä hakutoiminnolla vastausta löytänyt. Minulla on E30 325i cabriolet -90 odottelemassa lisävoimaa ja mietin että mitä osia pitää vaihdella että saa alustan sekä jarrut M3:n tasoisiksi? Kun varaosia katsellut niin tuntuisi muut tätäsmäävän jo valmiiksi paitsi jarrut, navat ja kallistuksen vakaaja
                  Last edited by marttiini; 26-05-2016, 14:07.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #69
                    ei sun tarvi uusia sinne mitään muutoskatsastusta varten jos teho on alle 205hv jos tarvii olla enemmän niin 1mm paksummalla takavakaajalla saa olla 230hv. enempää ei e30 koriin saakkaan laittaa. jos muuten vaan haluat jarruja päivittää niin katso sellainen topik kuin 4x100->5x120
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • marttiini
                      Newbiemmer
                      • May 2016
                      • 5
                      • EK

                      #70
                      Tarkoituksena oli käyttää verrokkina M3 Evo 3:sta eli 238hv mallia, nämä kevyemmät laitot selvisikin jo foorumilta mutta tarkoituksena olisi n. 250hv katulaillisena ilman erikoislupaa vai onko jo mahdottomuus?
                      Edit. Mistä saisi listausta noista osista vai varaosa luettelo tilaukseen? Eivät paikallisella merkkiliikkeellä suostuneet mitään tietoja antamaan... jos ei muuten niin pienillä ahdoilla tielle ja rataa varten vähän lisää, kyllä minulla on ahdin mielessä kun ei ole vähäpäästöinen
                      Last edited by marttiini; 26-05-2016, 13:16.

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        #71
                        M3 ei voi käyttää vertailumallina. Tehokkain vertailumalli 320iS.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #72
                          Originally posted by marttiini View Post
                          Tarkoituksena oli käyttää verrokkina M3 Evo 3:sta eli 238hv mallia, nämä kevyemmät laitot selvisikin jo foorumilta mutta tarkoituksena olisi n. 250hv katulaillisena ilman erikoislupaa vai onko jo mahdottomuus?
                          Et voi käyttää Sport Evoa, etkä muutakaan M3-mallia verrokkina, koska ne on Trafin mielestä eri mallisarjaa.

                          EDIT: Maikkeli jo ehti...
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Iemel
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1654
                            • Muhos

                            #73
                            Originally posted by marttiini View Post
                            Tarkoituksena oli käyttää verrokkina M3 Evo 3:sta eli 238hv mallia, nämä kevyemmät laitot selvisikin jo foorumilta mutta tarkoituksena olisi n. 250hv katulaillisena ilman erikoislupaa vai onko jo mahdottomuus?
                            Suomen viranomaiset ei laske M3:sta samaan sarjaan muun 300-sarjan autojen kanssa, joten ämmäläiseen ei onnistu verrata.
                            Jos tehokkainta e30 mallia haet, jonka kekkoslovakian viranomaisetkin hyväksyy, niin se taitaa edelleen olla 320iS
                            Silloin tehorajaksi tulisi 192hp * +20% = 230,4hp.

                            Edit: olin aiiiivan liian hidas
                            Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                            Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                            Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                            Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                            Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                            Comment

                            • mulletti
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2587
                              • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                              #74
                              Suomessa ei M3 kuulu E30 mallisarjaan...
                              E28 - E30

                              HUNAJATA HUNAJATA

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #75
                                kiihkeitä vastaajia liikkeellä. silti unohditte yhden tärkeimmistä eli tuon ikäisessä pitää olla myös ABS jarrut.

                                miks haluat 250hv laillisesti. mikä swappi sulla on mielessä?
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎