E34 öljypohja käy M54:ään, öljypumpun imuputki E38:ta pitäisi käydä, tai sitten askartelet alkuperäisestä. M54 käyttää sähköistä kaasupoljinta, ja itsellä M52TU kanssa ei ix tehostaja sopinut, vakio tehostaja sopii juuri ja juuri. Pakosarjojen kanssa voi tulla ahdasta katillisten kanssa, mutta en osaa muuten asiaan mitään sanoa kun en itsekään ole vielä putkistoa edes aloittanut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M50/M52 swap FAQ/how-to
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
onko kukaan laittanut m40 perästä olevaa getragin laatikkoa, sehän käy m50 moottoriin suoraan kun ottaa myös vauhtipyörän ja kytkimen m40 koneesta, itsellä olisi noin tulossa mutta kuulemma laatikko menee liian taakse jolloin vaihdekeppiä ei sa paikoilleen
jarrutehostajaks tuli mk2 jetan tehostin polkimen tangon lyhennyksellä ja bemarin pääsylinterillä, johon joutui tekemään tehostajan tangon poteroon n:2.5cm pitkän tulpan kun ei muuten pohjaa.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postonko kukaan laittanut m40 perästä olevaa getragin laatikkoa, sehän käy m50 moottoriin suoraan kun ottaa myös vauhtipyörän ja kytkimen m40 koneesta, itsellä olisi noin tulossa mutta kuulemma laatikko menee liian taakse jolloin vaihdekeppiä ei sa paikoilleen.
Ps. Mulla olis tuossa uusi paketissa oleva m50 kytkin joutilaana, sachs laatua halavalla..
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMulla oli joskus aikoinaan, vauhtipyörä ja kytkin oli m20b25 perästä ja muistaakseni tein painelaakerin alle 6mm speiserin. En laittaisi sitä m40:pin pikku kytkintä enää m50:pin perään, tulee vaan paha mieli kun se ei jaksa pitää. Ei se laatikko mene yhtään sen taaemmaksi kuin muutkaan 5.vaihteiset, ainoa mitä joudut muuttamaan on vaihdekepin tangot, pikku lyhennys ja avot..
Ps. Mulla olis tuossa uusi paketissa oleva m50 kytkin joutilaana, sachs laatua halavalla..puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostKyllähän se abs vaatii lain mukaan...
Vaihtoehtoina nyt pyörii sitten m50b20 tai m42b18 tonne keulille, kumpi ois teidän mielestä parempi? noh... 6mukinen on aina 6mukinen... mutta niinEllei absien laitto ole selkäpiitä karmivaa touhua niin työnsä kuin hintansakin puolesta...
Mites jos ostaisi vaan sen b25 padan ja hieroo sieltä vähän laikalla pois 2.5 merkintöä ja maalia päälle rajusti? ja leimaa vaan b20 merkinnällä ?
Comment
-
-
Vaikka m5x miehiä oonkin, niin noista laita ennemmin m42. Tuo m50b20 on semmonen luuska että huhhuh. m52b20 on jo huomattavasti parempi esitys, vaikka numeroiden mukaan ei paljoa eroa. Ja on ~30kg kevyempikin, mitä m50 versio.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostKyllä tuli monet kerrat leimattua m50, ilman muutoskatsastusta, mutta eihän se laillinen ole vaik katsastusmies ei huomaa..
Ja eihän siihen saa m50b20 laittaa ilman abs jarruja m42 saa kun vertaa normi is malliin...
Mutta kyllä se m42b18 kone sinne tippuu jahka saan haalittua jostai sellaisen, olisiko kenelläkään myydä m42 konetta ja apulaitteita? Jos on niin täälä olisi iso kasa rahaa jotka polttelee taskussa, MUTTA koneen ei tarvitse kumminkaan olla ylihinnoilteltu!
Comment
-
-
M50b20 on kyllä semmoinen lussupaska että sitä en suosittele kenellekään. Vaikken M42 ole ajanut niin ei se varmasti huonompi voi olla.
Ja ettei mänisi rupatteluksi, niin keskustelut jatkossa tuonne --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155768E39 ja E91
Comment
-
-
Tarvittavat kytkentäkaavathan löytyy kyl ekasta postauksesta. Ja sinne ecu:n sisään voi laittaa myös ews emulaattorin. Ebaystä löytyy ja ohjeet on niissä mukana.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jarrutehostin ohje!
Tässä ohje vw polo 6n / golf 3 tehostimen asentamiseksi e30:iin.
Kyseinen tehostin on 9" ja sopii m50 ja m52 koneen kanssa. Imusarjasta pitää ainoastaan hiota rihlat pois alakulmasta tehostimen kohdalta. Tehostimeen sopii alkuperäinen pääsylinteri.
Oma tehostin oli 6n2 polosta malliltaan 6k1 612 105k. Josta tämä ohje.
Golf 3:sta löytyi täysin vastaavaa tehostin mallilla 1H1 612 105H. Vastaavaa tehostinta on monella muullakin numerolla. Ja löytyy myös seatista. Joten saatavuus on hyvä!
HUOM! Näissä autoissa on myös erikokoisia tehostimia ja kahdella eri sylinterin pulttijaolla.
Elikkä kyseinen tehostin on halkaisijaltaan n.24cm kun alkuperäinen on n.27cm. Kiinnityspulttien sekä sylinterinpultien jako sama mitä e30:ssä!
Takapuolelta tehostin näyttää tältä.
Ensiksi katkaistaan tuo pallo varren päästä pois ja tehdään m10 kierre varteen.
Tämän jälkeen tehdään 5mm speiceri tehostimen ja tulipellin väliin.
Speiceri paikalleen ja katkaistaan varsi. Katkaisukohta on 10,5cm speicerinpinnasta varren päähän.
Jonka jälkeen alkuperäinen haarukka ja lukitusmutteri paikalleen.
Tehostimen etupuolelta otetaan alkuperäinen säätöruuvi pois.
Alkuperäinen säätöruuvi on n.20mm liian lyhyt joten se pitää jatkaa. Itse hain pulttikaupasta samalla kierteellä olevan pultin ja hioin kannan palloksi. Tuossa on sitten unf kierre.
Uusi säätöruuvi paikalleen samaan korkeuteen mitä e30:n alkuperäisessä tehostimessa. Itse varmistin pysyvyyden kierrelukitteella.
Tulipellistä pitää ottaa tehostimen taakse jäävä jarruputken muovinen kiinnike pois
Tehostin paikalleen alkuperäisen pääsylinterin kanssa.
Tehostin on myös mahdollista asentaa ilman tuota speiceriä. Mutta silloin joutuu tulipellistä poistamaan tuon jarruputken kiinnikeen alla olevan ruuvin! Ja mahdollisesti veistelemään äänieristettä!Last edited by EMP; 16-01-2015, 19:34.
Comment
-
Comment