E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Couja
    replied
    Originally posted by MattiKarttunen View Post
    moikkamoi. liityin tänne tänään pelkästään päästäkseni kysymään jos löytyisi viisaampia jotka voisi auttaa...

ellikkäö vaihdoin kuskinpuolen takapyörän laakerin ja napakannattimen puslat. ja nyt sitten tuli ajatelleeksi että mihin momenttiin se napamutteri pitää kiristää? onko jollain siitä tarkkaa numeroa kun olen mm saanut vastaukseksi "210nm + pieni nykäsy" jne ja "390nm"

auto on 328i -96 jos niissä muttereissa tai jossain muissa on eroa??
    Noin 300 nm - 350 nm neuvottiin minulle. Tosin kaveri veti jollain pulttimopolla 400 nm sen kiinni

Leave a comment:

• MattiKarttunen
    replied
    takapyörän laakeriin liittyen...

moikkamoi. liityin tänne tänään pelkästään päästäkseni kysymään jos löytyisi viisaampia jotka voisi auttaa...

ellikkäö vaihdoin kuskinpuolen takapyörän laakerin ja napakannattimen puslat. ja nyt sitten tuli ajatelleeksi että mihin momenttiin se napamutteri pitää kiristää? onko jollain siitä tarkkaa numeroa kun olen mm saanut vastaukseksi "210nm + pieni nykäsy" jne ja "390nm"

auto on 328i -96 jos niissä muttereissa tai jossain muissa on eroa??
    Last edited by MattiKarttunen; 01-10-2014, 11:43. Reason: lisätietoja

Leave a comment:

• erä-koira
    replied
    niin niitä saa kun yhen ostin "toimivana" mut olikin hajalla. löyty pumpulinen niin sellaisen sinne laitan ja aika harvassa on niit ilmastoituun malliin käypäsiä. tuo myyjä testas että varmasti toimii ne

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    toimiiko e34 vesiventtiilit samalla tapaa kun e36? sellaiset ois tarkoitus laittaa?
    Toimintapapa on kyllä sama, mutta fyysisesti ovat erilaiset osat. Toki saa kai sen sinne patentoitua kun aikasa ährää. Mutta en ymmärrä miksi näin pitäs tehdä, koska suoraan bolt-on e36 osiakin saa kaupasta, purkuatoista jne.

Leave a comment:

• erä-koira
    replied
    toimiiko e34 vesiventtiilit samalla tapaa kun e36? sellaiset ois tarkoitus laittaa?

Leave a comment:

• blueorange
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mulla pitäisi olla just tuolleen, että erillinen paisari. Sama kuin M3ssa.
    Mulla on tommonen http://www.uspartsperformance.fi/jaahdytin-alu-22-x19 ja Ford P-100 paisari Mut viskon voi unohtaa ja ei ole mikään pulttaakiinnimalli.Mut jos on yhtään rakentelutaitoa,intoa ja välineet niin halpa ja hyvä.
    Last edited by blueorange; 30-09-2014, 21:36.

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    Toinen kysymys compaktista

Takajouset ovat luultavasti eri kuin muut kolmekutoset, mutta käykö esim e30 jouset?

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    318ti eli lyttyperä, löytyykö takaata säätöjä pyöräkulmille?
    Ei löydy.

Leave a comment:

• Playpig
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Mitenkäs se nyt menikään, tarviiko mun purkaa toukasta kontin sisusta, että saan nostettua perää ylemmäs niistä säätömuttereista? Säätömutterit on siellä alapään jousikupissa. Meneekö yläpäät paskaksi jos ei pura? :think
    Ota iskari alapäästään irti, jos jousi on vielä niin puristuksissa ettei säätö onnistu. Ei yläpäätä tarvitse irrottaa korkeuden säätämistä varten.

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    318ti eli lyttyperä, löytyykö takaata säätöjä pyöräkulmille?

Leave a comment:

• Saleen
    replied
    Originally posted by Samu_93 View Post
    Mistä saisi käsijarruvaijerin päähän tulevan tapin, jolla vaijero on kiinni siinä jarrukenkiä levittävässä osassa? Mahtaako tulla käsijarrukenkien asemmussarjan mukana?
    Ihan merkkiliikkeestä saa parilla eurolla:
    34411100640

Leave a comment:

• TuoAntti
    replied
    Mulla pitäisi olla just tuolleen, että erillinen paisari. Sama kuin M3ssa.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Itte ainakin laittaisin Alumiinisen Esim. Mishimoto vaikka.
    Onko niitä saatavilla paisarilla? Ite oon nähny vain ilman, eli pitäs patentoida m3 tyyliin erillinen paisari.

Leave a comment:

• Matuh
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Minkälaisia jäähdyttäjiä porukat käyttäny turbovehkeissä tai muissa jossa lämpökuormaa reilummin?

Lähinnä isompaa mietin, jos talvella vaihtais syylärin ennakoivasti ja samallahan tuonne isomman laittais. Paksumpi ainakin menee helposti. Leveyttä ei passais kovin kasvattaa.

M51 (325dsl) jäähdytin kiinni.
    http://www.niparts.com/Graphics/full...6%5C640449.jpg
    Itte ainakin laittaisin Alumiinisen Esim. Mishimoto vaikka.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Samu_93 View Post
    Mistä saisi käsijarruvaijerin päähän tulevan tapin, jolla vaijero on kiinni siinä jarrukenkiä levittävässä osassa? Mahtaako tulla käsijarrukenkien asemmussarjan mukana?
    Joltain foorumilaiselta purku-osista ? Ei ole asennussarjassa.

Leave a comment:

Working...
X