Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Joka ikinen osa joka yhdistyy imusarjaan voi aiheuttaa imuvuodon. Ei muuta kuin purkamaan ja tutkimaan.
-
Mitkäs kaikki letkut nyt sit voi aiheuttaa sen imuvuodon? Maffin haitariputki on vaihdettu uuteen ni se on pois suljettu.
-Venakopalta huohotin letkut puhdistettu mut täytyy viel kerran ottaa irti kaikki ja väännellä ne läpi.
Leave a comment:
-
Tommonen hc korkealla vain tyhjäkäynnillä on aivan klassinen imuvuodon oire.
Leave a comment:
-
HC:n saa koholle myös jos seos on liian laihalla. Yleensä syy onkin tässä ja johtuu imuvuodosta.
Liian laiha seos ei pala kunnolla ja se nostaa HC:tä kun menee "raakana" läpi.
Leave a comment:
-
No oon jokatapaukses varannu ens viikolle ajan yhtee bmw korjaamoon et kattovat mikä siel on. Mietin viel sitä et jos varais ajan uusiks päästöille johku pajaa ja polkis koneen uusiks lämpimäks ja sanois niille et kokeilevat ja jos ei sit omin silmin nähtynä et kone ja katit on lämpimät ni mene läpi ni sit auto pajalle..
Mietin noit arvoi tos ja juttelin työkaverin kaa kuka ropailee autoi ni jos hc arvo korkeel ni autohan käy rikkaal eli saa liikaa soppaa mitä kerkee polttaa ja osa palaa sit putkistos ja sitä myöten tulis noit palamattomia hiilivetyjä mitä on kans tos mittaukses eikös näin ole? Niin mitäs noist vois lähtee sulkee pois mikä vois olla vikana :think
CO% 0.40 / 0.40
CO2 13.50 / 14,00
HC ppm 270 / 60
O2 1,30 / 1,40
Lambda 1,060
-Onko lambda ehjä ku eikös se ole jtn 1 ku on ehjä? Eli jos on rikki ni sehän sit syöttäis väärää tietoo ja siks seokset vituillaan?
Mites ku HC korkea tyhjäkäynnil mut kiekoil hyvä, onko tyhjäkäyntiventtii viallinen/paskainen?
Näkyykö putkessa oleva reikä arvoissa miten? Jos siis sellainen on.
Sellasen huomasin että kun kurkistin auton alle niin viimeinen pakosarja on kiinnityspulteista hieman märkä. Venakoppa vuoti 5 pytyn kohdalta mutta se on tarkistettu vkl ja korjattu sekä tiivistetty tiivistesilikonilla. Vuoti aika nätisti toisiks viimeisella pakosarjalle ja hirmu käryt.
Sais vähän jtn tietoa mitä vois sanoo sit pajalla kun vie auton sinne.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vartiomies View PostNo olin ajanut konttorille about 8km joista motaria pari kilsaa mut ei tullut huudatettua konetta 3000-4000 kierroksilla ollenkaan ja auto seisoi konttorin pihassa melkein 10min ennen mittausta. Oisko katit kerennyt jäähtyä jo siinä ajassa ku kummiskin edellinen omistaja oli saanu auton läpi päästöistä. Käytin viime kesänä autoa pajalla ni siellä sanoivat samaa et oli hc korkea ja sanoivat et ajoivat katit lämpimäks mansikaksi mutta eivät saanee kuriin. Sillon tosin hc oli jtn 400 ja nyt ton 270. Sillon vaikutti se et oli imuputken haitaris iso halkeama joka on korjattu.
Täytyy viedä johku pajalle ja lukevat koodit ja mittaa lambdan toiminnan ennenku alkaa vaihtaa palikkaa.
Korjaamoiltakin saa pakokaasulapun, voi olla ihan arvoissakin kunhan on lämmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostOliko moottori ajettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta?
Jollain pitäisi päästä näkemään arvoja auton käydessä jos käy rikkaalla. Tähän mahdollisia syitä ainakin lambda ja ecun lämpöanturi. Kannattaa myös tarkastaa puolat.
Täytyy viedä johku pajalle ja lukevat koodit ja mittaa lambdan toiminnan ennenku alkaa vaihtaa palikkaa.
Leave a comment:
-
Tulpissa se vika on ehkä 5% ongelma tapauksissa, eli lähinnä silloin kunne on joku 100tkm ajetut aivan lopussa olevat. Kaikki muu kun on kunnossa, niin se on aika sama millaset tulpat siellä on.
Leave a comment:
-
Oliko moottori ajettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta?
Jollain pitäisi päästä näkemään arvoja auton käydessä jos käy rikkaalla. Tähän mahdollisia syitä ainakin lambda ja ecun lämpöanturi. Kannattaa myös tarkastaa puolat.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vartiomies View PostLuin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.
Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.
Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..
Leave a comment:
-
Luin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.
Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.
Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..
Leave a comment:
-
Joo eli 325 vm -93 kävi päästömittauksessa ja ei mennyt läpi. Mistä lähtis etsimään vikaa?
Tyhjäkäynnillä/kierroksilla
CO% 0.40 / 0.40
CO2 13.50 / 14,00
HC ppm 270 / 60
O2 1,30 / 1,40
Lambda 1,060
Tulpat vaihdettu ja imuputken haitari letku vaihdettu kun oli halkeama ja muut imupuolen letkut myös katsottu läpi ja ei näy silmämääräisesti mitään. Moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa, onko merkitystä?
Vikakoodit täytyy käydä luetuttaa jossain mut samalla kun jättää auton pajalle ni voisi sanoa jo jtn alustavaa tietoa mikä voisi olla vikana...
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostJa ne kumiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostJa ne kumpiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
Leave a comment:
Leave a comment: