Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harry1
    replied
    Well, in that the water pump and Termar changing the suction side of the steps were all seals, hoses checked and exchanged all any broken.













    bmw service








    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

    Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

    Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
    Tyhjäkäyntiluisti/säädin ja bensapumppu?

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

    Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

    Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Hela View Post
    Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
    Muista että m52 on titaani lambdat joten mittaus poikkeea zirconi lambdasta

    Leave a comment:


  • Hela
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
    Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Hela View Post
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?

    Leave a comment:


  • Hela
    replied
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    11 kumiprikkaa kehälle ja neljä siihen tulppien holleille
    Paitsi vanoksettomaan menee vaan 14.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    11 kumiprikkaa kehälle ja neljä siihen tulppien holleille. Kuvan venakopassa takareunassa paikallaan yksi neljästä.



    E: JJT mai bääd

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Vaihdoin tuon venttiilikopan tiivisteen ja meni vaan 14 nuita kumilätkiä,minnehän tuo yks kumilätkä menisi.Kone on m50. Ja semmonen kun otti Mafista piuhan pois niin tasaantui käynti, voiko ajaa ilman että piuha on kiinni sen aikaa että tilattu uusi maf tulee?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by pimpim View Post
    Päästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.


    Vikakoodit bmw scannerilla:
    -lambda probe heatin probe 1 ja 2,
    -engine speed/crankshaft position sensor.

    Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?
    Itse vaihtaisin anturin tai ainakin mittaisin ehjäksi/risaksi....

    Leave a comment:


  • pimpim
    replied
    Päästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.


    Vikakoodit bmw scannerilla:
    -lambda probe heatin probe 1 ja 2,
    -engine speed/crankshaft position sensor.

    Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    Viasta en tiedä mutta sigun 328 automaatilla kulutus oli matka-ajossa suunnilleen noin 7-8l/100km
    Eli taitaa jotai häikkää jossain olla :think

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by Bimmerboij View Post
    Mikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.

    Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0
    Viasta en tiedä mutta sigun 328 automaatilla kulutus oli matka-ajossa suunnilleen noin 7-8l/100km

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Mikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.

    Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0

    Leave a comment:

Working...
X