Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tudmas
    replied
    .........
    Last edited by Tudmas; 23-08-2020, 09:38.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tudmas View Post
    Tuota CO lukemaa ei meinannut saada millään pysymään kierroksilla kohdillaan. Kone oli jo konttorille tullessa varmasti kuuma, mutta silti joutu huudattamaan minuuttitolkulla että hetkellisesti oli hyväksytty... Vähän kävi jo vanhusta sääliksi.
    Ok. Ja motarilla kone kiertää kuitenkin kovempaa ja kauemmin.

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    ......
    Last edited by Tudmas; 23-08-2020, 09:39.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mikäs noissa päästölukemissa on vialla ?

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    .....
    Last edited by Tudmas; 23-08-2020, 09:40.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    e: ei liittynyt tän topicin juttuihin
    Last edited by 426Hemi; 02-11-2015, 20:02.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    e: ei mitään
    Last edited by 426Hemi; 02-11-2015, 20:02.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    e: ei mitään
    Last edited by 426Hemi; 02-11-2015, 20:01.

    Leave a comment:


  • COOL
    replied
    Originally posted by Controll3d View Post
    Itse juuri testailin noiden M52 lambdojen kanssa. Kun ei ollut ihan varmuutta oliko ne oikeinpäin. Kun ovat johdot vielä saman mittaiset.

    Ollut nyt etummainen taempaan liittimeen ja taiempi etummaiseen. Katsastuksessa oli ongelmia saada päästöt kuriin mutta kun tarpeeksi lämpimäksi niin meni ok.


    Tänään laitoin sitten piuhat toisinpäin. Kylmänä ei eroa, mutta heti kun lämpesi niin eron huomasi. Tehottomuus, nykyminen, kierrosten "humpaus" ja pysähdyksissä meinasi välillä sammuakin. Välillä sitten toimi kuitenkin ihan normaalisti.


    Kuten edelläkin, pääteltävissä että todellakin etummainen liitin syl 4-6 ja taempi liitin on 1-3?
    Järjestys on juurikin näin eli etummaainen liitin takimmaiseen lambdaan ja takimmainen tulee etulambdaan.

    Leave a comment:


  • Controll3d
    replied
    Itse juuri testailin noiden M52 lambdojen kanssa. Kun ei ollut ihan varmuutta oliko ne oikeinpäin. Kun ovat johdot vielä saman mittaiset.

    Ollut nyt etummainen taempaan liittimeen ja taiempi etummaiseen. Katsastuksessa oli ongelmia saada päästöt kuriin mutta kun tarpeeksi lämpimäksi niin meni ok.


    Tänään laitoin sitten piuhat toisinpäin. Kylmänä ei eroa, mutta heti kun lämpesi niin eron huomasi. Tehottomuus, nykyminen, kierrosten "humpaus" ja pysähdyksissä meinasi välillä sammuakin. Välillä sitten toimi kuitenkin ihan normaalisti.


    Kuten edelläkin, pääteltävissä että todellakin etummainen liitin syl 4-6 ja taempi liitin on 1-3?

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
    Johdot on eripituiset ainakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
    Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...
    Tätä mietin itsekin, että olisivat erimittaiset piuhat mut en ollut varma. Vaihdosta kun on kuitenkin 5 vuotta aikaa. Hyvä et joku muukin muistaa näin.
    Itse vaihdoin silloin yksi kerrallaan, jotta poissulki ristiinmenon...

    Leave a comment:


  • COOL
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
    Johdot on eripituimennakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
    Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...
    Scmiedmanin lambdoissa oli saman mittaset johdot..laitoin kyllä mieleen kumminpäin ne alkuperäiset oli mutta jälkeenpäin tuli vaan epäilys että menikö sittenkään oikein kun meinasi nykiä.. no mutta nyt on todettu että ei todellakaan toimi väärin päin

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
    Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

    EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
    Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
    Johdot on eripituiset ainakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
    Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...

    Leave a comment:


  • COOL
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
    Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

    EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
    Tuli vaan lambdojen vaihdon jälkeen sellainen tunne että meniköhän nuo oikein päin kun vaihdon jälkeen veto ei ole aivan niin tasainen kun aikasemmin rikkinäisillä lambdoilla. Kokeilin ristiin niin alkoi nykimään ihan kunnolla..johdot kun on irti niin toimii parhaiten..liekkö nuo shmiedmanin lambdat sitten kovin laadukkaita.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by COOL View Post
    Ei taida ketään kiinnostaa..
    Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
    Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

    EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
    Last edited by spottti; 18-10-2015, 21:47.

    Leave a comment:

Working...
X