Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ohhoh
    replied
    Originally posted by mursu90 View Post
    Painetta laitettu imujärjestelmään ja tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu. Liekkö tuo voisi vaikuttaa noin radikaalisit päästöihin?
    Saman vian muistan myös jollain tarvike tiivisteellä, falskasi sieltä koneen takaosasta niistä puolikuun muotoisista kohdista, vaikka oikein asennettu. Alkuperäinen tilalle ja homma ok.
    Jos arvot ovat edelleen samat kuin muutama sivu taaksepäin, happea siellä on aivan liikaa. Imeekö sitten ennen konetta jostain mistä ei pitäisi, vai vuotaako putki edelleen noin pahasti? Vaihda ainakin se venakopan tiiviste uuteen ja kokeile vielä vuotaako jostain.
    Jos kaikki on kunnossa, ne paineet kyllä siellä pysyy.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by mursu90 View Post
    tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu
    :think

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    tutkittu lisää

    Painetta laitettu imujärjestelmään ja tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu. Liekkö tuo voisi vaikuttaa noin radikaalisit päästöihin?

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
    Joo siis putki on hitsattu kylläkin jo umpee tuon testin jälkeen. Kaikki arvot heittää edelleen paitsi happi vaikka e85. Tupla ulostulo on mutta on koitettu tukkia ei vaikutusta... Auto seisoo tallissa ja mietin mitä sitä seuraavaksi kokeilisi...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.
    Originally posted by markok View Post
    Kyllä minullakin on aina kirkkaasti läpi mennyt vaikka ei ole tukittu toista putkea, mutta on siinä selkeä ero ollut kun olen tuota kokeillut. Jos imuria ei ole kiinni niin silloin ei ole juuri vaikutusta, mutta imurin kanssa ero on selkeämpi. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin miten syvälle anturin työntää.
    Voihan olla että jos on jotakin ongelmaa niin se korostuu tuplaputkella tuossa mittaustapahtumassa :think

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.
    Kyllä minullakin on aina kirkkaasti läpi mennyt vaikka ei ole tukittu toista putkea, mutta on siinä selkeä ero ollut kun olen tuota kokeillut. Jos imuria ei ole kiinni niin silloin ei ole juuri vaikutusta, mutta imurin kanssa ero on selkeämpi. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin miten syvälle anturin työntää.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
    Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by mursu90 View Post
    Imuilmalämpötila anturi vaihdettu yks puola oli kyllä teipattu senkin vaihdoin ei mene läpi. Käy rikkaalla edelleen. Huomenna viimeinen päivä leimata sit menee siirto lapuilla ellen myyntiin laita sit. Rupeaa jo tympii... mitä se öljy sielä imusarjassa tekis missä vika silloin?
    Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    320 vm93

    Imuilmalämpötila anturi vaihdettu yks puola oli kyllä teipattu senkin vaihdoin ei mene läpi. Käy rikkaalla edelleen. Huomenna viimeinen päivä leimata sit menee siirto lapuilla ellen myyntiin laita sit. Rupeaa jo tympii... mitä se öljy sielä imusarjassa tekis missä vika silloin?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by mursu90 View Post
    Imupuolen kaikki letkut käytetty käsissä ei vuotoja. venakopan tiiviste vaihdettu ja tulpat putsattu. Edelleen päästöt pielessä. 3 päivää ja leima kylmä. Vika koodit luettua ja antaisi imuilmälämpötila anturille vikakoodia voisiko tämä vaikuttaa näin radikaalisti päästöihin?
    Onko imusarjassa öljyä?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Seuraavaksi tuli mieleen, että voisiko puola tai joku puolista olla halki ja ei siksi polta bensaa kunnolla. :think

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    Imupuolen kaikki letkut käytetty käsissä ei vuotoja. venakopan tiiviste vaihdettu ja tulpat putsattu. Edelleen päästöt pielessä. 3 päivää ja leima kylmä. Vika koodit luettua ja antaisi imuilmälämpötila anturille vikakoodia voisiko tämä vaikuttaa näin radikaalisti päästöihin?

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Katti paskana ?
    Katti uusittu 4tkm sitten...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by mursu90 View Post
    Edelleen katkuaa niin pakokaasu että rikkaallahan se käy joten turha ajella päästötesteihin. Kaikki imu puolen letkut tarkistettu ainu mikä vois sielä päässä sit olla että imusarjan tiiviste vuotaisi. Mitä seuraavaksi?
    Katti paskana ?

    Leave a comment:


  • mursu90
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Imuvuodot kannattaa tutkia irroittamalla letkut, pienikin vuoto sekoittaa päästöt vaikkei käyntiin vaikuttaisikaan.

    Kerran mullakin tuli hylsy korkean hc:n takia, tulpat ui öljyssä, kuivasin kolot ja lämmityksen jälkeen läpi meni. Kysyin inssiltä vaikuttiko tuo kun muuta en tehnyt, väitti että ei vaikuta.
    Edelleen katkuaa niin pakokaasu että rikkaallahan se käy joten turha ajella päästötesteihin. Kaikki imu puolen letkut tarkistettu ainu mikä vois sielä päässä sit olla että imusarjan tiiviste vuotaisi. Mitä seuraavaksi?

    Leave a comment:

Working...
X