Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Playpig
    replied
    Originally posted by Tatu S. View Post
    M50 konees vaan yks lambda ja on boschilainen. Pakoputken tiiveydestä ennen lambdaa en oo satavarma kun on kolme kertaa samoilla pakosarjan ja loppuputken välisillä tiivisteillä purettu ja koottu, mutta on kyllä käsin kokeiltu ettei tunnu mitään vuotoja että puhaltaisi liitoksen välistä. Voisko tää johtua esim. bensansuodattimesta? En oo ikinä sitä edes kattonukkaa ja veikkaisin että pahimmassa tapauksessa vois olla alkuperänen... Tätä autoo ei ollut kukaan ennen mua huoltanut kunnolla ja 300K rullattu. Suuttimia en oo testannut vuotamisen varalta.
    Originally posted by TatuS.
    Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä
    Niin...

    Bensansuodatin kannattaa vaihtaa jokatapauksessa. Myös toisella ECUlla kannattaa testata, jos ei kerran pääse edes testerillä sisään. Voi olla sökö.
    Last edited by Playpig; 13-03-2016, 20:35.

    Leave a comment:


  • Tatu S.
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Onko pakoputki tiivis ennen lambdaa? Lambdat alkuperäisiä Bosch? Onko suuttimet testattu etteivät vuoda?
    M50 konees vaan yks lambda ja on boschilainen. Pakoputken tiiveydestä ennen lambdaa en oo satavarma kun on kolme kertaa samoilla pakosarjan ja loppuputken välisillä tiivisteillä purettu ja koottu, mutta on kyllä käsin kokeiltu ettei tunnu mitään vuotoja että puhaltaisi liitoksen välistä. Voisko tää johtua esim. bensansuodattimesta? En oo ikinä sitä edes kattonukkaa ja veikkaisin että pahimmassa tapauksessa vois olla alkuperänen... Tätä autoo ei ollut kukaan ennen mua huoltanut kunnolla ja 300K rullattu. Suuttimia en oo testannut vuotamisen varalta.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Taitaa se putki sittenkin vuotaa :think
    Pitää huudattaa putkenpäitä myöten punaiseksi ja tutkia uudestaan

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by Tatu S.
    320i m50 nonvanos -92 bemarissa kulutusmittari tekee pientä 2 litran seilausliikettä. Kun lähtee ajamaan hiljaa ja nostamatta kierroksia missään vaiheessa yli 3k:n voi ajaa kuinka kauan tahansa ilman kulutusmittarin heiluntaa. Jos ajaa normaalisti ja kiihdyttää kunnolla alkaa kulutusmittari tehdä tuota 2 litran heijausta. Ilmavuodot on tarkistettu, kaikki letkut uusittu, uusi kaasuläpänasentotunnistin, uudet kannentiivisteet, puolat, tulpat, imusarjantiivisteet, asentotunnistimet ja lambda. Suuttimet on vaihdettu toisesta koneesta. Ilmamassamittari testattu bentley service manualin mukaan, kuumalanka hehkui 4s sammuttamisen jälkeen 3000rpm:stä. Bensapumppu uusittu vuosi sitten. Keskikulutus on 11l/100km. Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä joka ilmeni kunnollisen kiihdytyksen jälkeisenä n.5 minuuttia kestävänä nykimisenä ja putkeen paukuttamisena. Onko ketään kuka osaisi antaa ajatusta/neuvoja kun itseltä on loppu kuten kohta hermotkin. Vikakoodeja ei ole pystynyt kukaan lukemaan 5 huoltamosta joista 2 on bmw:n merkkihuoltamoita (mm.Rinta-Jouppi).
    Onko pakoputki tiivis ennen lambdaa? Lambdat alkuperäisiä Bosch? Onko suuttimet testattu etteivät vuoda?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Lambda olikin jopa 1,075 ja O2 tyhjäkäynnillä 3,10 ja kierroksilla 1,78.
    Taitaa se putki sittenkin vuotaa :think

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Paljonko on O2- arvo ?
    Lambda olikin jopa 1,075 ja O2 tyhjäkäynnillä 3,10 ja kierroksilla 1,78.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Katsuri huudatti pirssiä, päästöt muuten ok mutta lambda-arvo jotain 1,05 eli ei päästäny läpi. Sano tutkimatta että putki vuotaa, en löydä vuotokohtaa vaikka kävin koko putken läpi. Mikä mättää? :think
    Paljonko on O2- arvo ?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Katsuri huudatti pirssiä, päästöt muuten ok mutta lambda-arvo jotain 1,05 eli ei päästäny läpi. Sano tutkimatta että putki vuotaa, en löydä vuotokohtaa vaikka kävin koko putken läpi. Mikä mättää? :think

    Leave a comment:


  • Tatu S.
    replied
    320i m50 nonvanos -92 bemarissa kulutusmittari tekee pientä 2 litran seilausliikettä. Kun lähtee ajamaan hiljaa ja nostamatta kierroksia missään vaiheessa yli 3k:n voi ajaa kuinka kauan tahansa ilman kulutusmittarin heiluntaa. Jos ajaa normaalisti ja kiihdyttää kunnolla alkaa kulutusmittari tehdä tuota 2 litran heijausta. Ilmavuodot on tarkistettu, kaikki letkut uusittu, uusi kaasuläpänasentotunnistin, uudet kannentiivisteet, puolat, tulpat, imusarjantiivisteet, asentotunnistimet ja lambda. Suuttimet on vaihdettu toisesta koneesta. Ilmamassamittari testattu bentley service manualin mukaan, kuumalanka hehkui 4s sammuttamisen jälkeen 3000rpm:stä. Bensapumppu uusittu vuosi sitten. Keskikulutus on 11l/100km. Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä joka ilmeni kunnollisen kiihdytyksen jälkeisenä n.5 minuuttia kestävänä nykimisenä ja putkeen paukuttamisena. Onko ketään kuka osaisi antaa ajatusta/neuvoja kun itseltä on loppu kuten kohta hermotkin. Vikakoodeja ei ole pystynyt kukaan lukemaan 5 huoltamosta joista 2 on bmw:n merkkihuoltamoita (mm.Rinta-Jouppi).

    Leave a comment:


  • Dixon
    replied
    Tommoset päästöt katsastuksessa. M50B25 moottori, non vanos.

    Tyhjäkäynti: Kierroksilla:

    CO% 0,03 0,22
    CO2 13,10 14,40
    HC ppm 150 80
    O2 1,70 0,60

    Lambda 1,030


    Mistähä vikkaa ettis? Uusittu tulpat ja ilmanputsari ennen leimaa. Kansiremontin tein jossa läpätty kaikki venat ettei ne ainakkaa vuoja ellei nostaja rikki ja kanna. Uuet tiivisteet joka paikassa mitä kannentiivistesarjassa tullee. Myös haitariletku uus orkkis joka on kaasuläpän ja sen jonku ilmamittarin välis. Ei humpaa tyhjäkäynti enään remontin jälkeen, aluksi vähän mutta tasottu ja loppu itekseen.

    Auton ajoin kyllä konttorin pihalle 7 aikaa ja 9 aikaa vein avaimet sinne ja sanoin et katastakkaa jossaki välissä ja hain 12 aikaa sen pois. Keli nollassa ja katsuri väitti et on polettu et pitäs olla katti lämmin. Uskosko vai lämpeekö se tässä paikallaa kaasutelles ko on aika kaukana katti/katit putkessa? Takapönttö on myös joku tarvike tuninki jossa kaks ulostuloa.

    Leave a comment:


  • rasssi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko tyhjäk. arvot ok ? Paljonko O2 ?
    Tyhjäkäynnillä myöskin persiillään

    CO% 2.16 / Max 0.5
    HC 574 / Max 100

    O2 Tyhjäkäynnillä 0.32
    02 @2000rpm 0.79

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by rasssi View Post
    Kävin ottamassa vähän päästöjä seuraavin lukemin:

    @2000rpm
    CO% 4.23 / Ohjearvo max 0.3
    HC 202 / Ohjearvo max 100
    Lambda 0.906 / Ohjearvo 0.97-1.03

    Putki ei vuoda, kattien jälkeiset pöntöt poistettu. Venakopan kaikki tiivisteet vaihdettu. Käyntihäiriöitä ei ole. Mitähän tosta nyt kannattaisi lähteä tutkimaan? Haitariputki ja nuo kaksi ohuempaa letkua halkeemien tsekkaus? Lambda tai katit tiensä päässä? Piuhan päähän pääsen ensi viikolla..

    Tattista!
    Onko tyhjäk. arvot ok ? Paljonko O2 ?

    Leave a comment:


  • rasssi
    replied
    Kävin ottamassa vähän päästöjä seuraavin lukemin:

    @2000rpm
    CO% 4.23 / Ohjearvo max 0.3
    HC 202 / Ohjearvo max 100
    Lambda 0.906 / Ohjearvo 0.97-1.03

    Putki ei vuoda, kattien jälkeiset pöntöt poistettu. Venakopan kaikki tiivisteet vaihdettu. Käyntihäiriöitä ei ole. Mitähän tosta nyt kannattaisi lähteä tutkimaan? Haitariputki ja nuo kaksi ohuempaa letkua halkeemien tsekkaus? Lambda tai katit tiensä päässä? Piuhan päähän pääsen ensi viikolla..

    Tattista!

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    Ei noussu.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tudmas View Post
    No joo, on se tietenkin vähän eri kun saa jäähdytystä samalla.

    9v kuitenkin käyttänyt E36 korista autoa katsastuksessa ja nyt oli ensimmäinen kerta kun ei meinannut saada läpi. Vähänkään vittumaisempi katsastaja ja hylsy olisi tullut.

    Eli joku fiba siellä nyt kuitenkin on.
    Saa jäähdytystä ? Saahan se jäähdytystä parkissa olessaankin vai rupesiko lämpömittari nouseman konttorilla :think
    Koneet on tehty kiertämään.

    Leave a comment:

Working...
X