Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e36coupe
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    nyt on senverta saatu selville että imm sano sopimuksensa irti, sen vaihdoin ja alkoi pelittämään paremmin vaan vieläkään ei aivan kuten pitäisi, ivc luultavasti myöskin sanonut sopimuksensa irti koska ilman sitä toimii kuten pitää, tyhjäkäynti vain on n. 1000 eli liian korkea mutta ei kiekat leiju vaihteita vaihtaessa.
    Kaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?

    Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by HujaudeR View Post
    5. pytyn tulppa ui puolan 'tikkua' myöten öljyssä, eli venttilikopan tiivisteet ja kumiprikat vaihtoon ja puolien tarkempi tarkastelu.
    Tämä, sitten vasta muuta.

    Leave a comment:


  • HujaudeR
    replied
    Huutelempa tänne ongelmiani, eli ostin m50b20 koneisen e36n. Nyt välillä pätkii ja tuntuu että ihan kaikki tehot ei olisi pelissä, kulutus kuitenkin normaali (kai? 400km maantietä ja itse laskettu kulutus ~7l/100km).
    Eli, nappasin mafin töpselin irti -> kierrokset nytkähti -> tökkäsin takaisin -> kierrokset laski ~300rmp tienoille mutta nousivat heti normaalin tyhjäkäynnin tasolle. Tämä ilmeisesti viittaa siihen että maf on kunnossa? Pieni koeajo maf irti jolla huomasin että vetää vähän huonommin + reilumalla polkaisulla putkessa paukkuu.
    Tämän jälkeen koneen muovit veks ja se mafin jälkeinen kumimutka kouraan -> ei reikiä, joten imuvuotokaan ei kai voi olla.
    Tämän jälkeen näpräilin puolat irti -> joka tulpan juuressa hyvin vähän öljyä PAITSI 5. pytyn tulppa ui puolan 'tikkua' myöten öljyssä, eli venttilikopan tiivisteet ja kumiprikat vaihtoon ja puolien tarkempi tarkastelu.
    Eli, olenko nyt (todennäköisesti) paikallistanut tuon vian vai varaanko vielä lambdan ja kampiakselin asennontunnistimen verran rahaa remonttikassaan?
    Ja anteeksi, aika mikkihiirimäisiä kysymyksiä mutta harppaus jurakautisesta om605 dieselistä m50 koneeseen tuntuu tällä hetkellä melko isolta

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by escort View Post
    323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
    purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
    saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?

    kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
    voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
    kilsoja on 375000.
    Ei saa kalvoa erikseen.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
    purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
    saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?

    kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
    voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
    kilsoja on 375000.

    Leave a comment:


  • ilezki
    replied
    viittaako kovastikkin imuvuotoon? imusarja käynyt irti juuri ja suuttimien o-renkaat vaihdettu. Imupuoli katsottu läpi ja kaikki pitäisi olla kunnossa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Imuvuoto ?

    Leave a comment:


  • ilezki
    replied
    Tyhjäkäynnillä:

    CO% 0,78
    CO2 14,60
    HC ppm 319
    O2 0,24

    Päästöt kierroksilla

    CO% 0,08
    CO2 14,90
    HC ppm 58
    O2 0,51
    Lambda 1,022

    Mitkäs voisi olla vikana?

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    nyt on senverta saatu selville että imm sano sopimuksensa irti, sen vaihdoin ja alkoi pelittämään paremmin vaan vieläkään ei aivan kuten pitäisi, ivc luultavasti myöskin sanonut sopimuksensa irti koska ilman sitä toimii kuten pitää, tyhjäkäynti vain on n. 1000 eli liian korkea mutta ei kiekat leiju vaihteita vaihtaessa.
    Last edited by hakala-; 16-04-2016, 18:53.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Joo eli tässä niitä datoja hienosti kännykällä otettuna ruudusta. Kylmällä koneella:









    Ja sitten kuumemmalla koneella:









    Ja siis ainakun kaasua polkasee niin engine roughness pomppii miten sattuu, näin vissiin kuuluukin mennä?? ja noi lambdojen volttiarvot pomppii myöskin. Nämä kuvat siis otettu tyhjäkäynnillä kuten näkyykin. Ja auto siis käy todella hyvin tyhjäkäyntiä ei humputa yhtään ja ottaa kierroksia aivan kuten pitää. Tyhjäkäynnillähän auto ei mitenkään oireile vaan itse ajossa se "vika" on joten en tiedä onko näistä nyt sitten yhtään apua vian selvittämiseen.. Viisaammat kertokoon

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Kiitos vinkistä, otinkin jo separaattorin esiin ja mitään ei löytynyt, se olikin uusittu jonkunaikaa sitten.

    Otan livedataa ylös huomenissa

    Mieleeni jo tulikin että enkö vain osaa ajaa ja painan kaasua jotenkin vaihteita vaihtaessa muttakun muilla vehkeillä ei vastaavaa tapahdu

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Suutinvikaa oli itsellä yhdessä 328:ssa ja oireili vastaavasti. Vikakoodeista ei ilmene. Livedataa kehiin.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Okei.

    Tarkoitin että kun tyhjäkäyntiventtiilistä ottaa liittimen irti niin tyhjäkäynti nousee n. 1000rpm eli menee se varaohjelma tai mikä onkaan päälle muttakun ajelee niin oireet ovat samat kuin että liitin olisi kiinni. Eli siis itse ajattelen tämän niin että venttiili olisi ehjä. Jos oireet loppuisi kun venttiilistä ottaa liittimen irti ja lähtee ajelemaan niin silloinhan se olisi syypää.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ootko koittanu ehjällä tyhjäkäyntiventtiilillä?
    Jos johdon irrotus ei tee mitään niin eikös se silloin rikkinäiseltä vaikuta?

    Pakoputken läpän saa pysymään jatkuvasti auki irrottamalla alipaineletkun läppää käyttävästä kellosta. Kato että se letku on tulpattu.
    Muuta iloa tuosta ei ole kun vähän enemmän meteliä pienillä kierroksilla.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Noniin ystävät hyvät nyt kaivataan viisaammilta neuvoja. m52b28 oireleilee siten että kun painat kytkimen pohjaan vaihteita vaihtaessa ja nostat kaasun niin kierrokset nousevat n. 200rpm ja laskevat siitä sitten normaalisti. Aivan järkyttävän ärsyttävää ajella jos kiekat heittelee jokakerta. Myöskin jos paikallaan antaa kierroksia koneelle niin kierrokset laskevat n. 1000rpm tuntumaan jossa pysyvät 1-2sek ja siitä sitten tyhjäkäynnille.

    Kaikki letkut ja liittimet on käyty ainakin 5 krt läpi ja tarkastettu ettei vuotoja ole. Tyhjäkäyntiventtiili on puhdistettu kunnolla ja kokeiltu ilman sitä nyppäämällä liitin irti = samat oireet eli ei sekään ole syypää. Maffin kun irroittaa niin kone lähestulkoon sammuu.Sekin putsattu. Öljykorkin kun aukaisee niin käynti muuttuu erinlaiseksi. Näitä kaikenmaailman letkuja imusarjan kohdalla on uusittu marmorilta. Konehuoneeseen on ruikutti vettä ja pesuainetta sen toivossa että näkyisi kuplia jostain muttakun ei niin ei.. Kaikkii suuttimien tiivisteisiin ym ruikin myös niin ei näy vuotoja.

    Autossa on "virityksinä" Kiinapakosarja, pakoputken läppä aukaistu ja m50 imusraja. Auto oireili näin jo ennen m50 imusarjan vaihtoakin eli ei ole kyse siitä että imusarjan vaihto olisi tämän onkhelman tuonut.

    Kaasuläpän olen putsannut aivan kiiltäväksi ja kaasuvaijerin ym jouset rasvaillut ettei vain kaasun jumittamisesta johtuisi.

    Onko kellään kokemusta, mitä tuo pakoputken läpän aukaisu tekee? Itselläni ei ole hajuakaan mutta auton entinen omistaja kirjoitti tehneensä näin..

    Mitään vikakoodeja ei auto anna..

    Ja vastataan tässä nyt senverta itselle että separaattoria en ole tutkinut ollenkaan muutakuin senkin letkut.. Eli tarvitsee ainakin se nyt seuraavaksi vielä ottaa pöydälle.
    Last edited by hakala-; 12-03-2016, 13:58.

    Leave a comment:

Working...
X