Originally posted by mursu90
View Post
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by mursu90 View PostElikkäs kyseessä 93 vuoden sigle vanos 320 kone kyseessä. kaikki muu laitettu leimalle mutta päästöt ei mene läpi.
Päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksilla
co 1.2/0.9
hc 250/107
O2 4.9/4.8
labmda 1.24
Putki hitsattiin hyvin umpeen ja uusi lamda vaihdettiin ja edelleen putkestä pakokaasu katkus niin kuin ennenkin että varmasti rikkaalla käy. Ei mennyt edes e85 vieläkään läpi päästöistä! imuvuotoja tutkittu päältä päin silmämääräisesti ja startti sprayllä testattu eikä löytyny mitään. 4tkm sitten katti ja tulpat vaihdettu. Tarkistin tulppia niin huomasin että uivat öljyssä. Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin näin radikaallisti? Venakopantiivisteen vaihdollaha siitä selviäsi. Moottorissa tuntuis tehot olevan hyvin tallella ja käyntiä tasaista. Ainut minkä olen huomannu että putkessa paukkaa moottorijarrutuksella.
Kerran mullakin tuli hylsy korkean hc:n takia, tulpat ui öljyssä, kuivasin kolot ja lämmityksen jälkeen läpi meni. Kysyin inssiltä vaikuttiko tuo kun muuta en tehnyt, väitti että ei vaikuta.
Leave a comment:
-
Apuja mun ongelmaan?
Elikkäs kyseessä 93 vuoden sigle vanos 320 kone kyseessä. kaikki muu laitettu leimalle mutta päästöt ei mene läpi.
Päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksilla
co 1.2/0.9
hc 250/107
O2 4.9/4.8
labmda 1.24
Putki hitsattiin hyvin umpeen ja uusi lamda vaihdettiin ja edelleen putkestä pakokaasu katkus niin kuin ennenkin että varmasti rikkaalla käy. Ei mennyt edes e85 vieläkään läpi päästöistä! imuvuotoja tutkittu päältä päin silmämääräisesti ja startti sprayllä testattu eikä löytyny mitään. 4tkm sitten katti ja tulpat vaihdettu. Tarkistin tulppia niin huomasin että uivat öljyssä. Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin näin radikaallisti? Venakopantiivisteen vaihdollaha siitä selviäsi. Moottorissa tuntuis tehot olevan hyvin tallella ja käyntiä tasaista. Ainut minkä olen huomannu että putkessa paukkaa moottorijarrutuksella.
Leave a comment:
-
Hei
No kokematon olen mutta sanoisin että käy muutaman sekunnin vähä huonommin... ja siis tosiaan kun kylmänä saa käyntiin ja heti sammuttaa ja heti starttaa uudestaan niin lähtee hienosti käymään... on nää vaa vehkeitä kokemattomille...
Leave a comment:
-
Originally posted by haapala View Postpotilas on m50b25 ongelmaa aiheuttaa väillä kylmä käynnistys lähtee kyllä aina mutta sahuuttaa... lämpimänä lähtee heti. joku tunnistin? tulpat juuri vaihettu
Kun lähtee käyntiin, lähteekö kerralla vai sylinteri kerrallaan? Käykö heti tasaisesti vai vajailla?
Leave a comment:
-
hei
potilas on m50b25 ongelmaa aiheuttaa väillä kylmä käynnistys lähtee kyllä aina mutta sahuuttaa... lämpimänä lähtee heti. joku tunnistin? tulpat juuri vaihettu
Leave a comment:
-
Potilaana vm 92 325, ei lähde kunnolla käyntiin ja jos/kun lähtee niin käy rikkaalla eikä oikein ota kierroksia. Kaikki perus jutut on katsottu, imuvuodot jne. Vikakoodejakin yritetty lukea mutta ei anna mitään vikakoodia. Kaasua kun antaa niin pätkii ja paukkuu eikä kierrokset nouse yli 2000rpm.
Leave a comment:
-
Originally posted by escort View Post323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?
kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
kilsoja on 375000.
Separaattoria vaihtaessa huomasin, että paluuletku öljypohjaan oli täysin kuiva. Se näytti nimittäin siltä, että siitä ei ole koskaan mennytkään öljyä öljypohjaan asti. Käytin myös öljytikun irti ja puhaltelin sitä paineilmalla jos siellä olisi jokin tukos, mutta eipä sieltäkään vikaa löytynyt.Last edited by MikkoJII; 28-07-2018, 08:03.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rumilus View PostSe letkujen kattominen osat paikallaan ei välttämättä kerro ihan koko totuutta. Monessa omassa autossa on ollu nopeella vilkasulla ehjät, mutta kun kääntää letkun ihan reilusti mutkalle, niin muruiks/halki on menny.
Leave a comment:
-
Originally posted by TFR View PostKatselin samalla niitä imupuolen letkuja ja ne näkyi olevan ihan ok, mutta separaattorille menevälle letkulle en oikein saanut näköyhteyttä. Separaattori ilmeisesti on kunnossa, kun ei pitänyt "chewbacca"-ääniä öljykorkin aukaistaessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostVikakoodit siitä pitäs ekana lukea. Yleensä näissä antautuu nokan tai kampuran asentotunnistin imuvuotojen lisäksi ja auto rupeaa käymään huonosti ja vetää laskasti.
Katselin samalla niitä imupuolen letkuja ja ne näkyi olevan ihan ok, mutta separaattorille menevälle letkulle en oikein saanut näköyhteyttä. Separaattori ilmeisesti on kunnossa, kun ei pitänyt "chewbacca"-ääniä öljykorkin aukaistaessa.
Leave a comment:
-
Katsuri tuumasi että ei tämä nyt aivan kunnossa oleva peli ole kun HC huiteli siellä 400 nurkilla vaikka kuinka polkiKyseessä siis 320i M52b20. Hyökkäsin heti lambdojen ääreen että täällähän se täytyy vika olla. Pöydällä pyörittelin ja toinen oli OEM siemens lambda. Toinen taas oli joku tinailtu ropostus.
Autossa Siemens MS 41.0 ja jos olen ymmärtänyt että tässä pitää olla titaani-lambda. Elikkäs siellä on ilmeisesti ollut OEM titaanilambda ja toisessa tarvike zircomlambda. No tämä OEM ei anna mitään elon merkkejä kun taas toinen antaa.
Eli nämä on titaanilambdoja ja pitäisi passata? Lukenut vähän että ei välttämättä ole kovin kestäviä. toisaalta onko esim NGK tekeleet jotka irtoaa 70e pintaan? Vähän tuntuu kyllä raiskaukselta maksaa parista lambdasta yli 200
Leave a comment:
-
Vikakoodit siitä pitäs ekana lukea. Yleensä näissä antautuu nokan tai kampuran asentotunnistin imuvuotojen lisäksi ja auto rupeaa käymään huonosti ja vetää laskasti.
Leave a comment:
-
M52b20 motti nokalla ja katsastusmies sanoi, että näillä päästöillä ei saisi ajella. Antaako nämä mitään osviittaa?
Tyhjäkäynnillä:
CO 0,5 / 0,5
CO2% 13,4
HC 277/100
O2% 1,7/5
Kierroksilla:
CO% 0,6/0,3
CO2% 13,2
HC 142/100
02% 1,75/5
Lambda 1,06
Maffin ja kaasuläpän välissä olevan haitarikumin jo vaihdoin. Tuntuu alakierroksilla vähän laiskalta, kiihtyy aaltoilevasti ja röpöttää putkessa. Vikakoodien lukuun ei ole omia laitteita, onko tietoa, missä Tampereella voisi kohtuuhintaan niitä lueskella?
Voiko noista vetää mitään johtopäätöksiä vai nielenkä ylpeyteni ja lähden haeskelemaan sitä imuvuotoa?
Leave a comment:
Leave a comment: