Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • COOL
    replied
    Originally posted by COOL View Post
    Miten menee m52 328 lambdojen liittimet..siis tarkemmin kannen päällä on kaks liitintintä.kumpi menee takimnaiseen ja kumpi etummaiseen lambdaan ja onko niillä väliä miten menee
    Ei taida ketään kiinnostaa..

    Leave a comment:


  • COOL
    replied
    Miten menee m52 328 lambdojen liittimet..siis tarkemmin kannen päällä on kaks liitintintä.kumpi menee takimnaiseen ja kumpi etummaiseen lambdaan ja onko niillä väliä miten menee

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by jope88 View Post
    Siis kun millä lailla ei kä tyhjäkäyntiä kierrokset +1k? Ja imm kun ottaa pois niin pelaa tyhjäkäynti? Eli imm sökö ilman sitä auton pitäisi sammua? Ja tuo fuel trim=polttoaine seos eli käy joko rikkaalla taikka köyhällä? :think
    Sammuu jos ei avita kaasulla mutta lämpösenä käy tyhjää normaalisti

    Leave a comment:


  • jope88
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Kaverin muovissa on ilmennyt käyntiongelma. M52B28. Aikaisemmin vain kampuran tunnistin oireili, joka on nyt vaihdettu. Auto ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan enää. IMM:n piuhan irroitus palauttaa tyhjäkäynnin, eli se olisi kunnossa?

    Vikakoodit on nollattu moottorista, ja ainoa joka tulee aina vaan on "fuel trim bank 1 ja 2"
    Siis kun millä lailla ei kä tyhjäkäyntiä kierrokset +1k? Ja imm kun ottaa pois niin pelaa tyhjäkäynti? Eli imm sökö ilman sitä auton pitäisi sammua? Ja tuo fuel trim=polttoaine seos eli käy joko rikkaalla taikka köyhällä? :think

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Spotttin tekstiin lisäten mitä lämpösemmäksi kone käy sitä paremmin tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä, kun parilla ensimmäisellä kylmä köynnistyksellä sammuu lähestulkoon heti :think

    Vedot tuntuu olevan tallella eikä muutakaan erikoista ole tullut havaittua..

    T. Auton omistaja

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Kaverin muovissa on ilmennyt käyntiongelma. M52B28. Aikaisemmin vain kampuran tunnistin oireili, joka on nyt vaihdettu. Auto ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan enää. IMM:n piuhan irroitus palauttaa tyhjäkäynnin, eli se olisi kunnossa?

    Vikakoodit on nollattu moottorista, ja ainoa joka tulee aina vaan on "fuel trim bank 1 ja 2".

    Livedataa pääsee moottorin kautta katsomaan, mutta ecuun en omalla koneella pääse.

    Onko alla olevien kuvien arvot tyhjäkäynnillä(silloin kun sattuu hetken pysymään) ok, tai mitä noiden pitäisi suurinpiirtein olla ja milläkin kierrosluvulla? Adaptaatioita ei huomattu katsoa kun auto oli viimeeksi piuhan päässä.



    Last edited by spottti; 19-08-2015, 18:32.

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    oma rässi m50b25 alkanut röpeltämään kylmänä ja välillä myös lämpinänä. häviää vedot ja paukkuu. kun antaa täyden lämän niin alkaa taas vetämään normaalisti muttakun höllää niin sama jatkuu, tasakaasulla ei pysty ajamaan. bensankulutus aivan järkyttävä.

    Leave a comment:


  • jope88
    replied
    Hylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
    co 4,9/3,0
    co2 10,1/10,0
    hc 460/240
    02 0,3/0,4
    eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Tulpat vielä tarkastamatta. Imm puhdistettu ilman töpseliä sammuu kone joten se toimii? Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaa tulppien lisäksi? Tulpat tarkastan heti kuin kotiin pääsen töistä.

    Edit: Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu.
    uudet arvot:
    co 3,6/1,25
    co2 12,4/13,8
    hc 300/130
    02 0,6/0,75
    lambda 0,992
    Last edited by jope88; 17-07-2015, 15:10.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Imusarjassa, plenumin alapuolella rintapellin puoleisessa päädyssä.

    Kiitokset!

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Vikakoodit näyttää että imuilman lämpötila-anturi paskana, missäpäin m50 konetta se mahtaa piileskellä? :think
    Imusarjassa, plenumin alapuolella rintapellin puoleisessa päädyssä.

    Last edited by JJT; 15-07-2015, 17:46.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Vikakoodit näyttää että imuilman lämpötila-anturi paskana, missäpäin m50 konetta se mahtaa piileskellä? :think

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Originally posted by Muppe View Post
    Kokeileppas mittauttaa päästöt "kylmästä" koneesta. Eli jätä väliin polkemalla lämmittäminen. Vuosia tapellut saman ongelman kanssa ja tänä vuonna kokeiltiin ottaa päästöt kylmästä koneesta ja kas kummaa heti saatiin läpi.
    Itseasiassa on kokeiltu jo tuokin, ja kyllähän siinä autossakin jotai vikaa on kun ei kunnolla käy nii sekin pitäis selvittää

    Leave a comment:


  • Muppe
    replied
    Originally posted by Miroreijo View Post
    Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
    Kokeileppas mittauttaa päästöt "kylmästä" koneesta. Eli jätä väliin polkemalla lämmittäminen. Vuosia tapellut saman ongelman kanssa ja tänä vuonna kokeiltiin ottaa päästöt kylmästä koneesta ja kas kummaa heti saatiin läpi.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Mikäköhän mahtaa tällä kertaa olla vikana kun käynnistäessä kierrokset pomppii 300-1000 välillä n. 30 sekuntia ja välillä kun lähtee ajamaan, niin sammuu ihan yhtäkkiä eikä hetkeen lähde käyntiin ja kun lähtee taas käyntiin, niin toimii normaalisti. Kone on M50b25 ilman vanosta. Kuukauden sisään on vaihdettu orkkis lambda ja kampiakselin asentotunnistin,boschin moottorin lämpötila-anturi imusarjan kaikki tiivisteet kaikki alipaineletkut ja ilmamassamittarin haitarikumi. Kellään mitään ideoita mikä vois aiheuttaa?

    Leave a comment:

Working...
X