Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuukkaw
    replied
    Eikös tossa alotus postauksessa ole aika hyvin kerrottu mistä lähteä etsimään

    Leave a comment:


  • hermunen
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Katti ajettu kunnolla kuumaksi?
    Kyllä mä aika kovasti sitä huudatin ajaessani tonne konttorille, ja leimamies poletti sitä jonkun verran. Pienen imuvuodon kyllä löysin, siitä 90 asteen kumiputkesta lähtee ne 2 pienempää letkua alaspäin niin se ensimmäinen oli haljennut siitä liitoskohdasta. Voiko sillä olla niin suuri vaikutus?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Katti ajettu kunnolla kuumaksi?

    Leave a comment:


  • hermunen
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko käyntiongelmia vai onko vika vain paperilla ?
    Vika on paperilla

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by hermunen View Post
    Mulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
    Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
    Tyhjäkäynti:

    CO 0,12%
    HC 262ppm
    CO2 14,7%
    O2 0,04%

    Kierroksilla:

    CO 0,05%
    HC 98ppm
    Lambda-arvo 1
    CO2 14,7%
    O2 0,21%
    Onko käyntiongelmia vai onko vika vain paperilla ?

    Leave a comment:


  • hermunen
    replied
    Mulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
    Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
    Tyhjäkäynti:

    CO 0,12%
    HC 262ppm
    CO2 14,7%
    O2 0,04%

    Kierroksilla:

    CO 0,05%
    HC 98ppm
    Lambda-arvo 1
    CO2 14,7%
    O2 0,21%

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jarii View Post
    tyhjäkäynnillä:

    CO%1.4
    CO2 14.1
    HC ppm 339
    O2 0.6

    päästöt kierroksilla

    CO% 1.7
    CO2 14.3
    HC ppm 162
    O2 0.26
    lambda 0.96


    missä vois olla?
    Lambda, tuo 0,96 ei ole perusteena tälle vaan korkeat co ja hc molemmissa sarakkeissa.

    Leave a comment:


  • jarii
    replied
    tyhjäkäynnillä:

    CO%1.4
    CO2 14.1
    HC ppm 339
    O2 0.6

    päästöt kierroksilla

    CO% 1.7
    CO2 14.3
    HC ppm 162
    O2 0.26
    lambda 0.96


    missä vois olla?

    Leave a comment:


  • Askelmittari
    replied
    Näin toimittiin ja korjaantui. Kiitokset varmistuksesta niin ei mennyt käsien raavinta hukkaan. Aavistuksen taisi tupruttelukin vähentyä kylmänä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Askelmittari View Post
    Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.
    Putsaa tyhjäkäyntimoottori.

    Leave a comment:


  • Askelmittari
    replied
    Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    Originally posted by biimerrrrville View Post
    kaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.
    Vika löytyi juurikin tästä, lukitusmutteri irronnut ja pyöri sormin 😂

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.

    Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.

    Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.

    Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
    kaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.

    Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.

    Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.

    Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?

    Leave a comment:


  • rasssi
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Kaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?

    Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?
    Mulla tekee käytännössä samaa, mutta vähän alhasimmilla kierroksilla. Vaihteenvaihdossa jää kierrokset hetkeksi "leijumaan". Kaikki mahdolliset kumiletkut vaihdoin. IMM ja ICV olivat toimivia. Joku väitti tätä ominaisuudeksi. Valoihin kun pysähtyy tekee saman, että laskee kierroksia sen 100rpm.

    Leave a comment:

Working...
X