
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by JiiVee92 View PostKatti ajettu kunnolla kuumaksi?
Leave a comment:
-
Originally posted by hermunen View PostMulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
Tyhjäkäynti:
CO 0,12%
HC 262ppm
CO2 14,7%
O2 0,04%
Kierroksilla:
CO 0,05%
HC 98ppm
Lambda-arvo 1
CO2 14,7%
O2 0,21%
Leave a comment:
-
Mulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
Tyhjäkäynti:
CO 0,12%
HC 262ppm
CO2 14,7%
O2 0,04%
Kierroksilla:
CO 0,05%
HC 98ppm
Lambda-arvo 1
CO2 14,7%
O2 0,21%
Leave a comment:
-
tyhjäkäynnillä:
CO%1.4
CO2 14.1
HC ppm 339
O2 0.6
päästöt kierroksilla
CO% 1.7
CO2 14.3
HC ppm 162
O2 0.26
lambda 0.96
missä vois olla?
Leave a comment:
-
Näin toimittiin ja korjaantui. Kiitokset varmistuksesta niin ei mennyt käsien raavinta hukkaan. Aavistuksen taisi tupruttelukin vähentyä kylmänä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Askelmittari View PostKoneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.
Leave a comment:
-
Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.
Leave a comment:
-
Originally posted by biimerrrrville View Postkaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.
Leave a comment:
-
Originally posted by aplari View Postm50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.
Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.
Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.
Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
Leave a comment:
-
m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.
Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.
Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.
Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
Leave a comment:
-
Originally posted by e36coupe View PostKaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?
Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?
Leave a comment:
Leave a comment: