Kattelin tosta virtalukosta ja siihen raapustettu 2003, vissiinki vaihdettu jossain vaiheessa, jos nyt hankkisin siihen ihan autoon kuuluvan virtalukon ja oikeat avaimet sisustoineen, niin miten koodaus onnistuisi, pystyiskö ite tekemään sen? joutuisko ews yksikköä vaihtamaan tai jotain vastaavaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oon vahvasti harkinnut tehdä itse jakopääremonttia ja katsellut videopätkiä netistä ja lukenut pelicanpartsilta ohjeet kokoamiseen. Sanokaa mielipiteenne kannattaako itse lähteä jakopäätä sorkkimaan jos jotenkin ymmärrän noita englanninkielisiä ohjeita ja suht hyvin pysyy työkalut kädessä (mopoonkin tehty remppaa tms, ja ihan perushuoltoja tehty autoihin..)? Ja hyviä linkkejä mustä sais tilattua m50b25 sopivan jakopään työkalusatsin ellei jollai oo lainata korvausta vastaanBmw e46 320d Touring
[EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”
Comment
-
-
Originally posted by Miikka40 View PostOon vahvasti harkinnut tehdä itse jakopääremonttia ja katsellut videopätkiä netistä ja lukenut pelicanpartsilta ohjeet kokoamiseen. Sanokaa mielipiteenne kannattaako itse lähteä jakopäätä sorkkimaan jos jotenkin ymmärrän noita englanninkielisiä ohjeita ja suht hyvin pysyy työkalut kädessä (mopoonkin tehty remppaa tms, ja ihan perushuoltoja tehty autoihin..)? Ja hyviä linkkejä mustä sais tilattua m50b25 sopivan jakopään työkalusatsin ellei jollai oo lainata korvausta vastaan
Comment
-
-
Onko nyt tosiaan näin, ettei tähänkään saksalaisautoon onnistu ostaa verkkokaupasta suodattimia, ellei ensin mittaa niitä jokaista? Näyttää että kaikkia suodattimia on saatavilla jopa useaa eri kokoa, niin ei taida tilaaminen onnistua ilman mittoja, tai marmorilta saatavaa osanumeroa? Normaalisti ostaisin paikallisesta varaosamyymälästä, mutta kun nyt pitää kahteen autoon ostaa kaikki suodattimet, niin tulee jo monta kymppiä eroa
Auto siis tuo 320i -91 (non-vanos). Ja ei ole ilmastointia.
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostOnko nyt tosiaan näin, ettei tähänkään saksalaisautoon onnistu ostaa verkkokaupasta suodattimia, ellei ensin mittaa niitä jokaista? Näyttää että kaikkia suodattimia on saatavilla jopa useaa eri kokoa, niin ei taida tilaaminen onnistua ilman mittoja, tai marmorilta saatavaa osanumeroa? Normaalisti ostaisin paikallisesta varaosamyymälästä, mutta kun nyt pitää kahteen autoon ostaa kaikki suodattimet, niin tulee jo monta kymppiä eroa
Auto siis tuo 320i -91 (non-vanos). Ja ei ole ilmastointia.
Öljynsuodattimen malli vaihtuu 9/92 ja seuraavan kerran 9/95. Tai osanumero vaihtuu, suodatin voi olla sama tuonne 9/95 asti.
Bensansuodatin 9/94 asti
Ilmansuodatin on sama loppuun asti
Sisäilman suodattimet pitäisi olla samat kaikissa ilmastoimattomissa
E: Näitäkin voi katsella esim. realoemista.Last edited by JJT; 28-11-2015, 10:28.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Jahas, no ainakin Nimark antoi mun mielestä useampia kokoja...ja Spareto tyrkytti ainakin kahdenlaista bensansuodatinta. Pitääpä koittaa vielä katsella noita numeroita realoemista. Kärkkäisen verkkokauppa on muuten aika mielenkiintoinen, jos aikoo auton osia sieltä tilata.
Kysytäämpä sitten vielä, että minkä merkkiset suodattimet on yleensä olleet hyviä? Joskushan noista on ollut vertailuja lehdissäkin, vaan eipä enää muista. Etenkin öljynsuodatin on varmaan sellainen, jossa kannattaa edes vähän panostaa laatuun.
Comment
-
-
Onhan niitä bensansuodattimia kahta mallia, vanhemmissa paksumpi ja lyhyempi jarrutehostimen alla ja uudemmissa auton alla runkopalkin vieressä.
Öljynsuodatinta vaikka mahle/mann, oem suodatintakin saa vaikka motonetistä, taitaa olla mahlen valmistama.Last edited by JJT; 28-11-2015, 11:07.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Mutta eipä tuo nyt kovin yksselitteistä ole, jos Nimarkin rekisterinumerohaulla saa ilmansuodattimeksi esimerkiksi:
http://www.nimark.fi/buy/BOSCH_1457433004_255/ (koko 243x178x58)
Vertailunumero täsmää tuonne realoemiin, mutta silti Motonet sanoo että koko on 25x15cm. Ilmeisesti motonetissä on virhe.
Sitten öljynsuodattimet (Mahle ei näytä vertailunumeroa, Valeolla eri mitä löysin realoemista):
Mahle:
Ulkohalkaisija (mm) 82
Sisäläpimitta (mm) 27
Korkeus (mm) 110
Valeo:
Ulkohalkaisija (mm) 83,2
Sisäläpimitta 1 [mm] 42,9
Korkeus (mm) 104
Että vähän arpomiseksi menee
EDIT: Tuo raitisilmasuodatin on ilmeisesti se pyöreä malli, joita tarvitaan kaksi?Last edited by duunari76; 28-11-2015, 11:43.
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostEipä se jakopää remontti mikään ihmeellinen homma ole! Samalla kannattaa sitte vaihtaa myös rattaat ja laaharitkin. Biltemassa olen ainakin joskus nähnyt myytävän m50 jakopään ajoitussarjaa, mutta eipä sekään nyt mikään pakollinen ole.Bmw e46 320d Touring
Comment
-
-
Näyttäs olevan oikeita työkaluja. Mut sen jakopään ajoittaa ilmankin mitään erikoistyökaluja. Dampierin ykk merkki kohdalleen ja nokkien päätyneliöt suoraan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View Postjahas, no ainakin nimark antoi mun mielestä useampia kokoja...ja spareto tyrkytti ainakin kahdenlaista bensansuodatinta. Pitääpä koittaa vielä katsella noita numeroita realoemista. Kärkkäisen verkkokauppa on muuten aika mielenkiintoinen, jos aikoo auton osia sieltä tilata.
Kysytäämpä sitten vielä, että minkä merkkiset suodattimet on yleensä olleet hyviä? Joskushan noista on ollut vertailuja lehdissäkin, vaan eipä enää muista. Etenkin öljynsuodatin on varmaan sellainen, jossa kannattaa edes vähän panostaa laatuun.
Jaa, ei taas jostain syystä toimi isot kirjaimet
Jaa, nyt ne taas toimii...
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostMutta eipä tuo nyt kovin yksselitteistä ole
Mahle:
Ulkohalkaisija (mm) 82
Sisäläpimitta (mm) 27
Korkeus (mm) 110
Valeo:
Ulkohalkaisija (mm) 83,2
Sisäläpimitta 1 [mm] 42,9
Korkeus (mm) 104
Että vähän arpomiseksi menee
EDIT: Tuo raitisilmasuodatin on ilmeisesti se pyöreä malli, joita tarvitaan kaksi?
Tosin nuo sivut taitaa tarjota vähän mitä sattuu suodattimia
Ja kyllä, 2kpl menee niitä raitisilmansuodattimia.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Miikka40 View PostOon vahvasti harkinnut tehdä itse jakopääremonttia ja katsellut videopätkiä netistä ja lukenut pelicanpartsilta ohjeet kokoamiseen. Sanokaa mielipiteenne kannattaako itse lähteä jakopäätä sorkkimaan jos jotenkin ymmärrän noita englanninkielisiä ohjeita ja suht hyvin pysyy työkalut kädessä (mopoonkin tehty remppaa tms, ja ihan perushuoltoja tehty autoihin..)? Ja hyviä linkkejä mustä sais tilattua m50b25 sopivan jakopään työkalusatsin ellei jollai oo lainata korvausta vastaan
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnko tuolle remontille jotain perusteita ? Paljonko ajettu ?
E: sitä myös mietin että onko jakopäälle oma koppa vai miten jakoketjun saisi järkevästi pois, sitä oon yrittänyt ettiä googlesta oikeen urakalla muttei oo löytynyt ja en omasta autosta ainakaan mitään perus koppaa löytänyt. Muuten kyllä ohjeita löytyy muttei pelicanpartsilta tuohon löytynyt vinkkejä.Last edited by Miikka40; 28-11-2015, 18:39.Bmw e46 320d Touring
Comment
-
Comment