Originally posted by jussi97
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lambda(t)? :think
 Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
 Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
 --
 Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oli samat oireet m54b30 ja siinä ainakin auttoi uus imm.Originally posted by jussi97 View Posts50b32 kierrokset aaltoilee 800-1300rpm välillä, tyhjäkäyntimoottorin ja letkut putsailin ja näytti muutenkin toimivan hyvin, maffin puhdistin, eikä imuvuotoja kun kaasarin puhdistusaineella kokeili.. heti kun antaa pikkasen kaasua niin käynti tasaantuu? Olisko kellään minkäänlaista neuvoa?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Luin vikakoodit niin fuel injection valve 3 or 5 ja lambda sensor control limit bank1? Mikäs tehtävä tällä osalla on 11741742711, silloin kun putsailin tyhjäkäyntimoottoria niin huomasin, että tästä on letku irti, meni sinne jonnekkin polttoainekiskon päähän. Laitoin kyllä takaisin kiinni, mutta sen jälkeen alkoi vasta käymään huonosti eli ennen tuota kierrokset pelkästään jäi päälle ja aaltoili 1000-1300rpm. Nyt otin letkun taas pois ja pitäs lähteä ajelemaan lämpimäksi ja katsoa sitten. Myös polttoaineen kulutus nousi aivan perhanasti letkun ollessa kiinni:/ Nämä vikakoodit siis tuli vasta silloin kun letku oli ollut hetken kiinni, oliskohan joku sit tarkotuksella ottanu irti Last edited by jussi97; 11-12-2015, 15:40. Last edited by jussi97; 11-12-2015, 15:40.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo osa on lisäilmasysteemin venttiili, ilmapumpun käynnistyessä tuo avaa alipaineella pakosarjan alla olevan venttiilin josta pumpun ilma menee pakosarjaan, tehtävänä lämmittää katit nopeammin kylmäkäynnistyksen jälkeen.Originally posted by jussi97 View PostLuin vikakoodit niin fuel injection valve 3 or 5 ja lambda sensor control limit bank1? Mikäs tehtävä tällä osalla on 11741742711, silloin kun putsailin tyhjäkäyntimoottoria niin huomasin, että tästä on letku irti, meni sinne jonnekkin polttoainekiskon päähän. Laitoin kyllä takaisin kiinni, mutta sen jälkeen alkoi vasta käymään huonosti eli ennen tuota kierrokset pelkästään jäi päälle ja aaltoili 1000-1300rpm. Nyt otin letkun taas pois ja pitäs lähteä ajelemaan lämpimäksi ja katsoa sitten. Myös polttoaineen kulutus nousi aivan perhanasti letkun ollessa kiinni:/ Nämä vikakoodit siis tuli vasta silloin kun letku oli ollut hetken kiinni, oliskohan joku sit tarkotuksella ottanu irti 
 Venttiilistä letku menee 6. syl. imuputkeen, ei bensakiskoon.
 Jos koitat letku irti niin se nippa pitää tulpata ehdottomasti.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitos paljon! Eli ei pitäisi vaikuttaa mitenkään suuttimiin ja noihin koodeihin? Eikä tosin mikään ihme, että on käyny huonosti ku letku irrallaan.. Olisko mitään ehdotuksia mikä suuttimissa vois olla vikana?Originally posted by JJT View PostTuo osa on lisäilmasysteemin venttiili, ilmapumpun käynnistyessä tuo avaa alipaineella pakosarjan alla olevan venttiilin josta pumpun ilma menee pakosarjaan, tehtävänä lämmittää katit nopeammin kylmäkäynnistyksen jälkeen.
 Venttiilistä letku menee 6. syl. imuputkeen, ei bensakiskoon.
 Jos koitat letku irti niin se nippa pitää tulpata ehdottomasti.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onko se ilmapumppusysteemi käytössä?Originally posted by jussi97 View PostKiitos paljon! Eli ei pitäisi vaikuttaa mitenkään suuttimiin ja noihin koodeihin? Eikä tosin mikään ihme, että on käyny huonosti ku letku irrallaan.. Olisko mitään ehdotuksia mikä suuttimissa vois olla vikana?
 Imuvuodot 100% varmasti poissuljettu?
 Millä vikakoodit luettu?Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.Originally posted by duunari76 View PostMitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?Originally posted by JJT View PostVakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On eroa eli nimenomaan etuvakaajan kiinnityskorvakon paikka runkoaisoissa muuttuu ajankohtana x jolloin myös vakaaja muuttuu, tietenkin tämä korvakon muutos oli käsittääkseni eri aikaan kuin vakaajan pään kiinnityksen muutos iskarista tukivarteen = jonkun aikaisemman om. tekemä muutos kohtaan x sekoittaa seur. om/asentajan pään kun sopivan pituista vakaajaa ei tahdo löytyä mistään, muutama tapaus näitä on foorumilla vuosien saatossa ollut.Originally posted by duunari76 View PostJoo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?
 Muuten alusta on läpi vuosien samanlainen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Heitin injection cleaneria tankkiin ja sillä rupes toimimaanOriginally posted by JJT View PostOnko se ilmapumppusysteemi käytössä?
 Imuvuodot 100% varmasti poissuljettu?
 Millä vikakoodit luettu? 
 Uus vika koodi tuli kyllä että fuel consumption signal ti, voisko johtua siitä kun otin systeemin pois käytöstä? ei varmaankaan.. ja carsoftilla luettu en oo saanut vielä inpaa toimimaan  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No carsoftin koodeihin ei ihan varmaks kannata luottaa...
 Olisko siitä letku poikki jostain tms. ja vetää ilmaa ja laihalle. Laita tulppa sinne 6.sylinterin nippaan alipaineletkun tilalle ja koita.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Miten tommonen jomin alusta oikeen toimii ku pitäs 65 profiiliset 15 tuumaset vanteet vaihtaa alle talvirenkaiks? Kokeiltiin säätää kahta alimmaista säätömutteria niin alas kun saa, muttei siltikään riittänyt. Rengas ottaa kiinni niin helvetisti. Teinkö sen juuri väärinpäin, korottuuko auto silloin kun muttereita kiristää vai löysää? Oman järjen mukaan korottuisi etupää löysäämällä, kun niitä kahta alimmaista mutteria löysää tolpista.Bmw e46 320d Touring
 [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Säätö muttereita ylemmäksi, niin auto nousee.Originally posted by Miikka40 View PostMiten tommonen jomin alusta oikeen toimii ku pitäs 65 profiiliset 15 tuumaset vanteet vaihtaa alle talvirenkaiks? Kokeiltiin säätää kahta alimmaista säätömutteria niin alas kun saa, muttei siltikään riittänyt. Rengas ottaa kiinni niin helvetisti. Teinkö sen juuri väärinpäin, korottuuko auto silloin kun muttereita kiristää vai löysää? Oman järjen mukaan korottuisi etupää löysäämällä, kun niitä kahta alimmaista mutteria löysää tolpista.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
Comment