Originally posted by lautri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Nyt ois ilmennyt pientä vikaa ja potilas 318i -91. Vian saisin varmasti korjattua mutta aattelin kysyä ensin täältä niin ei tarvihe osabingolla välttämättä alottaa.
Vika on se että valot vilkkuu koko ajan eli auto syöttää virtaa epätasasesti koska bensapumppuki pyörii samaan tahtiin epätasasesti ku valot vilkkuu. Vilkkuu sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla ja antaa jännitettä sen 14volttii. Johdot tarkastettu että ehjiä ja kiinni.
1. Voiko jännitteensäädin olla rikki vaikka vaihdettu puoli vuotta sitten ja ei vilkkunut vanhalla ja sillä ei voi enää testata koska heitetty menemään?
2. Johtuuko siitä että jännitteensäädin ostettu motonetistä?
3. Laturi muulta osin rikki kuin jännitteensäädin?
4. Akku vaihdettu talvella 2013, voiko olla jo sökö?
5. Joku johto ottaa maihin?
6. Joku muu, mikä?
Comment
-
-
Ketjun kiristimen vaihto?
Auto sammuu koska jako hyppää selvis autohuollossa, ketjunkiristimen neuvo vaihtamaan.
Eikös tossa pidä jako katsoo kohdilleen?
Ja purkaa erikoistyökaluilla puoli mottia? Jäi vaivaamaan ku korjaamolla siis sano et vaihda se kiristin niin ku vaiha pyyhkijät tai öljyt,..että mitenkä tossa pihassa se oikeen onnistuu =)????
Kokemusta kellään?auton merkki ja malli toistaseks vaan 328, kun omalla foorumeilla keskustelu pyörii vaan `"sen; koossaNykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Jees!
Originally posted by pazq View PostKetjunkiristimen vaihto on helpompaa kun se öljynvaihto. Vanha irti ja uusi paikalleen ilman erikoistyökaluja. Jos jako pielessä niin se kohdalleen. siinähän se kiristin pakosarjan etupuolella on..
Noin sen vähän aavistelin olevan.Jakoa ei tossa yhteydessä näe onko kohallaan?
(Aiheeseen liittyvien videottenkin kattelu sekotti päätä, kun siinä sivussa kaiketi vaihtuu toi kiristinmoottori pöydälle ylösalasin ja siitä se sitten..)
Kiitän nopeasta vastauksesta, muualla näemmä jauhetaan p*skaaNykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Kokeillaas täältä vaikka itellä onkin e30 korinen
M40b18 koneessa satunnaisia käyntihäiriöitä.Kiihdytyksessä välillä täyskaasulla röpöttää ja välillä ei ja muutenkin satunnaisesti pätkii ajaessa.Ei tee tätä aina vaan vähän kuun asennosta riippuen.Heittää myös kierrokset todella alas kun on pysähtymässä valoihin ja painaa kytkimen pohjaan.Nokka sun muut hilut vaihdeettu kesällä, tulpat ja tulpanpiuhat myös ja kokeiltu nyt kahdella puolalla (kummastakaan ei toimintatakuuta) joten löytyskö joltain ideoita mistä seuraavaksi metsästämään ongelmaa ? Voisko mahdollisesti olla kampiakselin asentotunnistin joka jotenkin heittää väärää tietoa satunnaisesti vai onko edes mahdollista tuommonen?
Semmonen vielä että aina kun alkaa röpeltää/pätkimään kulutusmittari hyppää kattoon mikäli siihen ylipäätään on luottamista.Bensanpaineensäädin vaihdettu juuri ja katsottu että moottorin lämpöanturi antaa oikeita arvoja mutta ei vaikutusta.
Comment
-
-
Selvä
Originally posted by jr66 View PostNo ei todellakaan näe.
Vikakoodinluku antoi koodin nokka-akselin asentotunnistimelle pakopuolelle, voiko johtua kyseinen koodi jopa siitä et ketju on löysällä hyppää ja sammuu hajottaen tuon asentotunnistimen?
Koitan siis ketjunkiristimen sekä asentoanturin saada molemmat hoidettua ennen käynnistystä..
Oireina tolla siis käyntiääni on normaali, sammuilee takertelee pikkuvaihteilla valoissa tai kaupan pihassa.
Jos jako on pielessä kuuleeko sitä äänestä vai miten oireilee?Vai onko se automaattisesti nyt pielessä kun on hypännyt pykälän ja sammunut?Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Ihan helposti ei mahdu hyppäämään jako kun itse koitin sitä saada hampaalla siirrettyä konetta kasatessa ILMAN kiristintä. Aina joutu kaivamaan nokkarattaan pois ja pyöräyttämään sitä ketjun sisällä. vaihda kiristin ensin ja pyöritä kone käsin läpi ettei jumita. Yhdellä hampaalla se kääntyy jo aika paljon vikaan. Ja jos se ois loikannu niin luultavasti myös venttiilien vaihtoa olis edessä..
Comment
-
-
samoja oireita
Originally posted by Aosod View PostKokeillaas täältä vaikka itellä onkin e30 korinen
M40b18 koneessa satunnaisia käyntihäiriöitä.Kiihdytyksessä välillä täyskaasulla röpöttää ja välillä ei ja muutenkin satunnaisesti pätkii ajaessa.Ei tee tätä aina vaan vähän kuun asennosta riippuen.Heittää myös kierrokset todella alas kun on pysähtymässä valoihin ja painaa kytkimen pohjaan.Nokka sun muut hilut vaihdeettu kesällä, tulpat ja tulpanpiuhat myös ja kokeiltu nyt kahdella puolalla (kummastakaan ei toimintatakuuta) joten löytyskö joltain ideoita mistä seuraavaksi metsästämään ongelmaa ? Voisko mahdollisesti olla kampiakselin asentotunnistin joka jotenkin heittää väärää tietoa satunnaisesti vai onko edes mahdollista tuommonen?
Semmonen vielä että aina kun alkaa röpeltää/pätkimään kulutusmittari hyppää kattoon mikäli siihen ylipäätään on luottamista.Bensanpaineensäädin vaihdettu juuri ja katsottu että moottorin lämpöanturi antaa oikeita arvoja mutta ei vaikutusta.
En vielä ole vaihtanut kyseistä tunnistinta, editoin tänne mitä tapahtuu ku se on vaihettu.
Itellä viimeks röpöttänyt e36 kun oli bensan joukossa vettä, tiedä noista sitte..
Noniin: nokka-akselin asentotunnistin vaihettu, oli kierrelukitinta kuusiokolokierteissä ja lähti "hitsausliimalla" irti korjaamolla prkl!!
Vaihdosta ei apua, oireet jatkuu! Ketjunkiristin vaihdettu nyt äsken, vielä en tiedä lähteekö edes käyntiin, joten editoin myöhemmin jatkuuko ongelmat.Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by Aosod View PostKokeillaas täältä vaikka itellä onkin e30 korinen
M40b18 koneessa satunnaisia käyntihäiriöitä.Kiihdytyksessä välillä täyskaasulla röpöttää ja välillä ei ja muutenkin satunnaisesti pätkii ajaessa.Ei tee tätä aina vaan vähän kuun asennosta riippuen.Heittää myös kierrokset todella alas kun on pysähtymässä valoihin ja painaa kytkimen pohjaan.Nokka sun muut hilut vaihdeettu kesällä, tulpat ja tulpanpiuhat myös ja kokeiltu nyt kahdella puolalla (kummastakaan ei toimintatakuuta) joten löytyskö joltain ideoita mistä seuraavaksi metsästämään ongelmaa ? Voisko mahdollisesti olla kampiakselin asentotunnistin joka jotenkin heittää väärää tietoa satunnaisesti vai onko edes mahdollista tuommonen?
Semmonen vielä että aina kun alkaa röpeltää/pätkimään kulutusmittari hyppää kattoon mikäli siihen ylipäätään on luottamista.Bensanpaineensäädin vaihdettu juuri ja katsottu että moottorin lämpöanturi antaa oikeita arvoja mutta ei vaikutusta.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTps mitattu? Maf kunnossa? Noi tuli ekana mieleen mitkä voi aiheuttaa tuontyylisiä ongelmia
Comment
-
-
Ei aukea kuusiokolo?!
Onko nokka-akselin kuusiokolossa kierteet myötäpäivään?
Olen avannut normi vastapäivään ja hyvin lähtee lastua, ja on kanta pyöristyny,siihen on hakattu nyt monennäköstä isompaa kuusiokoloa, torxia ja laattapäätä ja aina tulee vaan lisää lastua.
Ei inahda!Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostOnko nokka-akselin kuusiokolossa kierteet myötäpäivään?
Olen avannut normi vastapäivään ja hyvin lähtee lastua, ja on kanta pyöristyny,siihen on hakattu nyt monennäköstä isompaa kuusiokoloa, torxia ja laattapäätä ja aina tulee vaan lisää lastua.
Ei inahda!Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment