Jeps, vielä pitäisi vaihtaa etuiskarit, niin lienee melkein samanlainen homma. Paitsi jousia pitää puristaa jousipuristimilla? Jotka sain lainaan kaverilta
Onko kaikissa kolmekutosissa jotka on neloskoneella niin etuvakaajat suoria ilman mutkia etupalkin kohdalta, vai esim vaan 316i mallit? Tarvisin itse etuvakaan ilman turhia mutkia. Ainakin 320i mallista löytyy parit mutkat vakaajasta mitkä tavallaan kiertää öljypohjan.
Eli tällänen on tällä hetkellä itsellä:
Eli keskimmäisten kiinnitys kohtien kohdalla ei saisi olla noita mutkia vaan suoraa tavaraa koko matkasta tukivarsille asti, sellaista kaipalisin.
Jeps, vielä pitäisi vaihtaa etuiskarit, niin lienee melkein samanlainen homma. Paitsi jousia pitää puristaa jousipuristimilla? Jotka sain lainaan kaverilta
Saas nähdä onko sielläkin huonot yläpäät...
Kerran paketin käytät auki niin vaihda samalla vaivalla yläpäätkin uusiin.
Vaihdoin äskettäin koko alustasarjan autoon (H&R Comfort Cup Kit) ja en käyttänyt asennuksessa jousipuristimia ollenkaan. Vakiojousilla voi joutua puristamaan jousia sen verran kasaan, että saat yläpäät laitettua paikoilleen ja ruuvattua yläpään mutterin kiinni. Vakiojousilla puristimia voi joutua myös käyttämään silloin, kun paketti asennetaan takaisin autoon. Ehkä.
Asentaessani pakettia takaisin autoon, koitin aluksi käyttää perinteisiä jousipuristimia (mallia Biltema), mutta en saanut niitä aseteltua niin, että olisin saanut jousta puristettua tasaisesti kasaan. Lyhensin jopa puristimien kierretankoja, kun ne otti iskaritornin yläpäähän kiinni. En jaksanut niiden kanssa kovin kauan puuhailla ja lopulta otin etuvakaajan koiranluun irti alatukivarresta, jolloin alatukivarsi putosi sen verran alaspäin, että sain asennettua paketin paikoilleen ilman jousipuristimia. Vähän taisin joutua siltikin painamaan alatukivartta alaspäin. Toisenlaisilla puristimilla homma olisi voinut onnistuakin kun nuo Bilteman puristimet ovat melko "paksut" ja ottivat myös iskaritornin sivuille kiinni. Asennus onnistuu yksinkin, mutta onhan se aina mukavempi kun kaveri siinä apuna.
Protip: Yläpään mutterin aukaisuun tarvitset kuusiokoloavaimen ja lisäksi kannattaa hommata (jos ei löydy) lenkkiavain mallia: KLIK niin kiristäminen on huomattavasti helpompaa kuin hylsy-lukkopihti -yhdistelmällä
Onko kaikissa kolmekutosissa jotka on neloskoneella niin etuvakaajat suoria ilman mutkia etupalkin kohdalta, vai esim vaan 316i mallit? Tarvisin itse etuvakaan ilman turhia mutkia. Ainakin 320i mallista löytyy parit mutkat vakaajasta mitkä tavallaan kiertää öljypohjan.
Eli keskimmäisten kiinnitys kohtien kohdalla ei saisi olla noita mutkia vaan suoraa tavaraa koko matkasta tukivarsille asti, sellaista kaipalisin.
Myös 318is on suoralla vakaajalla eli luult. kaikki 4-syl :think Onko tuo mutka jokin ongelma vai miksi pitää vaihtaa ?
Eli kävi sellainen vahinko että moottoriswapissa oli virtapiuha paljaana testikäynnistyksen ajan ja kun sen jälkeen menin laittelemaan ecua paikoilleen osui ecun runko siihen virtapiuhaan ja rätkäisi. Tämän jälkeen auto ei enää edes pyörittänyt starttia vaan naksahti vaan, laitoin toisen ecun kiinni missä on ajonesto ja startti alkoi pyörimään ja sen jälkeen laitoin sen vanhan takaisin ja lähti kyllä käyntiin mutta sekoilee ihan huolella, alkaa paukkumaan ja poksumaan 4 tonnissa mutta jos kaasua antaa vain pari milliä niin kierrokset kyllä nousee rajottimelle asti hitaasti jos sitten lyö kaasun pohjaan alkaa paukkumaan ja kierrokset tippuu 4-6 tonniin. todella ongelmallinen tilanne kun moottorin vaihdoin koska vittuili niin paljon ja olit tehot hukassa, kävi sitten ilmi että vanha omistaja ohittanut bensasuodammiten kokonaan... että onkohan nyt suuttimet tukossa vai ecu paskana? ekan käynnistyksen toimi todella hyvin. nyt tää auto on seissyt yli vuoden tallissa koska ei mielenkiintoa/taitoa ja pitäis nyt alkaa jotain tekemään asialle
Eli kävi sellainen vahinko että moottoriswapissa oli virtapiuha paljaana testikäynnistyksen ajan ja kun sen jälkeen menin laittelemaan ecua paikoilleen osui ecun runko siihen virtapiuhaan ja rätkäisi. Tämän jälkeen auto ei enää edes pyörittänyt starttia vaan naksahti vaan, laitoin toisen ecun kiinni missä on ajonesto ja startti alkoi pyörimään ja sen jälkeen laitoin sen vanhan takaisin ja lähti kyllä käyntiin mutta sekoilee ihan huolella, alkaa paukkumaan ja poksumaan 4 tonnissa mutta jos kaasua antaa vain pari milliä niin kierrokset kyllä nousee rajottimelle asti hitaasti jos sitten lyö kaasun pohjaan alkaa paukkumaan ja kierrokset tippuu 4-6 tonniin. todella ongelmallinen tilanne kun moottorin vaihdoin koska vittuili niin paljon ja olit tehot hukassa, kävi sitten ilmi että vanha omistaja ohittanut bensasuodammiten kokonaan... että onkohan nyt suuttimet tukossa vai ecu paskana? ekan käynnistyksen toimi todella hyvin. nyt tää auto on seissyt yli vuoden tallissa koska ei mielenkiintoa/taitoa ja pitäis nyt alkaa jotain tekemään asialle
Tuollaisen samanlaisen oireen saa aikaan risalla kampianturilla.
Mikä moottori ja ohjaus? Pääseekö lukemaan vikakoodeja / livedataa?
Onko kaikissa kolmekutosissa jotka on neloskoneella niin etuvakaajat suoria ilman mutkia etupalkin kohdalta, vai esim vaan 316i mallit? Tarvisin itse etuvakaan ilman turhia mutkia. Ainakin 320i mallista löytyy parit mutkat vakaajasta mitkä tavallaan kiertää öljypohjan.
Eli tällänen on tällä hetkellä itsellä:
Eli keskimmäisten kiinnitys kohtien kohdalla ei saisi olla noita mutkia vaan suoraa tavaraa koko matkasta tukivarsille asti, sellaista kaipalisin.
Mulla ainaki m3ses suora vakaaja palkin kohdalta niinkuin kuvassa.
BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Kyllähän sen saa sieltä, mut ite otin imusarjan kuikkaan ainakin edestä. Huomattavasti mukavampi ottaa sitten startti pois sieltä. Ei sen irroitukseen kauaa mene.
Oishan tää mukava ilman imusarjaa tehä kunhan keksis tohon e12 lenkkiin jonkun jatkon että sais startin pulttia väännettyä on muuten niin helvetin jumissa.
Oishan tää mukava ilman imusarjaa tehä kunhan keksis tohon e12 lenkkiin jonkun jatkon että sais startin pulttia väännettyä on muuten niin helvetin jumissa.
Metalliputki esim joka halkasijaltaa hiukan isompi kun lenkkiavain on näppärä
Metalliputki esim joka halkasijaltaa hiukan isompi kun lenkkiavain on näppärä
Joo kokeiltu on apparin puoleisen sain auki, mut tossa kuskin puoleisessa se ei enää oikein onnistukkaan, kun lenkki antaa sen verran periks että ottaa jo kiinni siihen jarruneste säiliöön ennen kun pääsis vääntämään.
Kai se on kokeiltava alakautta hylsyn, jatkon ja nivelien kanssa räikällä. Vai onnistuuko edes?
Myös 318is on suoralla vakaajalla eli luult. kaikki 4-syl :think Onko tuo mutka jokin ongelma vai miksi pitää vaihtaa ?
Juu okei! Siirrän vakaajan palkin toiselle puolelle kuten e30, niin mahtuu kulkemaan paremmin kuin tollanen missä mutkat. M60 moottori ja öljypohjan takia ei saa siis orkkispaikalle vakaajaa ellei teetä toisenlaista.
Kerran paketin käytät auki niin vaihda samalla vaivalla yläpäätkin uusiin.
Vaihdoin äskettäin koko alustasarjan autoon (H&R Comfort Cup Kit) ja en käyttänyt asennuksessa jousipuristimia ollenkaan. Vakiojousilla voi joutua puristamaan jousia sen verran kasaan, että saat yläpäät laitettua paikoilleen ja ruuvattua yläpään mutterin kiinni. Vakiojousilla puristimia voi joutua myös käyttämään silloin, kun paketti asennetaan takaisin autoon. Ehkä.
Asentaessani pakettia takaisin autoon, koitin aluksi käyttää perinteisiä jousipuristimia (mallia Biltema), mutta en saanut niitä aseteltua niin, että olisin saanut jousta puristettua tasaisesti kasaan. Lyhensin jopa puristimien kierretankoja, kun ne otti iskaritornin yläpäähän kiinni. En jaksanut niiden kanssa kovin kauan puuhailla ja lopulta otin etuvakaajan koiranluun irti alatukivarresta, jolloin alatukivarsi putosi sen verran alaspäin, että sain asennettua paketin paikoilleen ilman jousipuristimia. Vähän taisin joutua siltikin painamaan alatukivartta alaspäin. Toisenlaisilla puristimilla homma olisi voinut onnistuakin kun nuo Bilteman puristimet ovat melko "paksut" ja ottivat myös iskaritornin sivuille kiinni. Asennus onnistuu yksinkin, mutta onhan se aina mukavempi kun kaveri siinä apuna.
Protip: Yläpään mutterin aukaisuun tarvitset kuusiokoloavaimen ja lisäksi kannattaa hommata (jos ei löydy) lenkkiavain mallia: KLIK niin kiristäminen on huomattavasti helpompaa kuin hylsy-lukkopihti -yhdistelmällä
Okei, onko toi helppo parkkipaikalla?
Enräs irroitus?
Joo kelasin suosialla hakea Uuden yläpään laakerin
Katotaan hukkuuko tänne iskarikeskustelun sekaan, mutta onko kellään hajua mikä olisi oikea osanumero/speksit etujousille M-sport alustaiselle 316i toukalle (kyllä, joku on tosissaan tilannut mopoimmalla koneella olevan touringin m-sportti alustalla tehtaalta ). Kaikki RealOEMit ja WebETK:t kahlattu läpi ja ei vaan löydy. Ja minkä valmistajan iskarit tuolla pitäisi olla tehtaalta alla? Bilsteinit vai Sachsit?
Oliko jollain tästä tarkempaa tietoa? Ei millään jaksais käyttiksen jousia purkaa vaan mittailua varten. Jostain jenkkifoorumeilta lueskelin, että droppia on M-sportti alustalla noin tuuman verran vakioon nähden ja se näyttäisi pitävän paikkansa, kun tällä hetkellä etupää keulii juuri tuuman verran liikaa.
Oliko jollain tästä tarkempaa tietoa? Ei millään jaksais käyttiksen jousia purkaa vaan mittailua varten. Jostain jenkkifoorumeilta lueskelin, että droppia on M-sportti alustalla noin tuuman verran vakioon nähden ja se näyttäisi pitävän paikkansa, kun tällä hetkellä etupää keulii juuri tuuman verran liikaa.
Comment