Originally posted by e36ville
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M52b20 kone. Automaatti-ilmastointi on kyseessä. Ilmausreijästä tuntu pulppuavan pelkkää nestettä ilman kuplia kun alavesiletkua paineli. Kokeiltu on myös niin että vesiventtiilin piuha on irti.Originally posted by jr66 View PostMikä kone ? Onko ilmastointia ? Kiertovesipumppua ? Onko ilmaus onnistunut ? Ota venttiilistä piuha irti niin se on varmasti auki jos on ehjä.
Lisäyksenä vielä että aiemmin puhalsi pelkkää kuumaa. Ja haalean lämmintä kun ilmastointi päällä.Last edited by e36ville; 14-09-2019, 13:13.
Comment
-
Onko tällä tai ulkomaan foorumeilla valmista threadia howto m43->m52 ? ois levyakselillinen compakti mihin pitäis suunitella b28 pakettia kiinni mut kuin tuo sähköistys ? muuthan varmaan menee bolt on, ajonesto pitäs kanssa varmaan poksista ohjelmoida pois yms samalla niin oisko siihenkin apuja?:think
Comment
-
Mites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.Originally posted by pazq View PostSiellä on vesiventtiilin sisällä tiiviste renkaat turvonnu ja jumittanu sen. Revit ne pois tai tilaat uuden venttiilin
Comment
-
Käyt ostamassa letkupuristimet ja puristat letkut ennen palikkaa kasaan ja otat irti. Lähtee koko mutikka helposti. Sit niistä letkulähtöjen sisältä näet sinne sisään ja luultavasti siellä on o-renkaat päin pyllyä solmussa. Kärkipihdeillä nyppäsin ne irti ja laitoin venttiilin takasin. Vuoden ainakin toiminut ilman, kun ei nuo oikein tahtonut purkaantua suosiolla vaihtoa ajatellen. Ebay näytti hintaa 130€ ilmastoidun venttiililleOriginally posted by e36ville View PostMites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.
Comment
-
Muuten hyvä, mutta mikäli ne kalvot repii pois, sisälle virtaa jatkuvasti niin kuumaa kuin koneesta irtoaaOriginally posted by pazq View PostSiellä on vesiventtiilin sisällä tiiviste renkaat turvonnu ja jumittanu sen. Revit ne pois tai tilaat uuden venttiilin
Vähiten sotkee kun valuttaa syylärin tyhjennyspropusta ulos sen mitä tulee. Helpoiten se vaihtuu sieltä välistä suoraan, muuta en irrottanut kuin imuilmahaitarin vähän sivuun. Ahdas väli on mutta kyllä sen vaihdettua saa. Jos todella helpon haluaa, niin imusarja ensin irti (mutta se on suhteessa niin iso työ ettei mitään järkeä)Originally posted by e36ville View PostMites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.
Muutama kuva kun omaan vaihdoin:
Konehuone
Ehjä vesiventtiili
Rikkinäinen vesiventtiili
Tuosta rikkinäisesti näkeekin, kalvo on revennyt palasiksi.
Näistä tekee jopa kiinalaiset replikoita, 35e maksaa:
Jos välttämättä haluaa itse korjata, korjaussarja kulujen kanssa noin 27e:
Comment
-
Tilasin BSG Technicin puslatyökalusarjan, vieläpä sellaisen jonka pitäisi käydä myös apurungon isojen puslien vaihtoon. Kysymys kuuluukin, voiko noita vaihtaa ilman että tiputtaa koko kelkan/kehdon tonttiin? Riittääkö että ottaa takapöntön irti ja ehkä vakaajaa/iskarit myös jotta saa tarpeeksi liikkumavaraa?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
Ei mulla ainakaan tule kuumaa kun hetken kunnes auto lämpenee:think hyvin pärjäsin kesälläkin tuolla ajella. Ihan normaalisti saan säädettyä kuumalle tai viileälle ja molemmat renkulat kaivoin ulos.Originally posted by energy View PostMuuten hyvä, mutta mikäli ne kalvot repii pois, sisälle virtaa jatkuvasti niin kuumaa kuin koneesta irtoaa
Vähiten sotkee kun valuttaa syylärin tyhjennyspropusta ulos sen mitä tulee. Helpoiten se vaihtuu sieltä välistä suoraan, muuta en irrottanut kuin imuilmahaitarin vähän sivuun. Ahdas väli on mutta kyllä sen vaihdettua saa. Jos todella helpon haluaa, niin imusarja ensin irti (mutta se on suhteessa niin iso työ ettei mitään järkeä)
Muutama kuva kun omaan vaihdoin:
Konehuone
Ehjä vesiventtiili
Rikkinäinen vesiventtiili
Tuosta rikkinäisesti näkeekin, kalvo on revennyt palasiksi.
Näistä tekee jopa kiinalaiset replikoita, 35e maksaa:
Jos välttämättä haluaa itse korjata, korjaussarja kulujen kanssa noin 27e:
https://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E60...T/283045886491
E. Ilmastointi ei kylmää työnnä joten voi olla että virtaa kyllä kuumaa vettä siellä, muttei puhalla kuumaa jos on pyynti vaikka 18cLast edited by pazq; 17-09-2019, 17:07.
Comment
-
Sisäänajovaiheen ongelmia:
Pitkät valot ei tahdo pysyä päällä vaan viiksi pomppaa perustilaan herkästi.
Liittyykö aiheeseen? Joku jousi pitää välillä meteliä / ahdistaa jossain ohjauspyörän takana... mutta ei ehkä ole slipring kun bägin valo ei pala ja töötti toimii.
Onko tuohon jotain fiksiä vai uutta vilkkuviiksi tilaukseen? Slipring pitänee tilata, kun rattia päivittää uusimpaaan versioon...- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
Kytkinlevy pitäs mennä. Asetelma ei millään. Täysin erilaisia m50 kova vauhtis ja kaksoismassa. Kova vauhtis vaatii myös eri haarukan lootaan mitä kaksoismassa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Hejssan, Kaikki e36 kunnolla paneutuneet/harrastaneet varmasti ovat joskus kuulleet/nähneet punaiset BMW MOTORSPORT -tekstillä koristetut vyöt. Ovatko tehtaalta ruksitut lisävarusteet M3 -malliin vai jotain aftermarket tavaraa? Eli olevatko aidot BMW tekeleet?
Comment
-
Ihan aitoa BMW tavaraa. Taisivat kuulua johonkin motorsport mallien lightweight pakettiin. No jokatapauksessa noitahan saa vielä uutena järjelliseen hintaan: https://www.schmiedmann.com/en/produ...2-11-2-257-463Originally posted by Danukos View PostHejssan, Kaikki e36 kunnolla paneutuneet/harrastaneet varmasti ovat joskus kuulleet/nähneet punaiset BMW MOTORSPORT -tekstillä koristetut vyöt. Ovatko tehtaalta ruksitut lisävarusteet M3 -malliin vai jotain aftermarket tavaraa? Eli olevatko aidot BMW tekeleet?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
Comment