M42b18 jakopää alko rallattaan,jos vielä hiljenis ketjun kiristimen vaihdolla..Semmosta kyselisin,ku kuullu juttua että kannattaa suoraan laittaa sinne m44 kiristin että pittääkö paikkaansa? :think Miten se on parempi?
Keskuslukitus takkuillut sedanissa toisessa takaovessa jo pitemmän aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Onko tämä osa 11 se joka takkuaa? Uusi tilalle ja rock´n roll? Nyt ei nimittäin reagoi enää mitenkään keskuslukitukseen vaan ovea joutuu käyttämään lukkoon ja lukosta pois manuaalisesti.
Closing system, door, rear | BMW 3' E36 328i M52 Europe
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Keskuslukitus takkuillut sedanissa toisessa takaovessa jo pitemmän aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Onko tämä osa 11 se joka takkuaa? Uusi tilalle ja rock´n roll? Nyt ei nimittäin reagoi enää mitenkään keskuslukitukseen vaan ovea joutuu käyttämään lukkoon ja lukosta pois manuaalisesti.
Itellä samaa vikaa, uusi käytetty actuator odottaa asennusta. Katon jos kerkiän viikonloppuna vaihtamaan. Omassa takkusi kans noin kuin sulla, mutta nyt on pelannut jo pidemmän aikaa. Sen verran kerenny uutta osaa vilkasta, että en ihmettelis jos se autossa oleva vaan jumittelee.
Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
Tuleeko kabiiniin lämmintä ? Ja ilmausruuvia ei pidetä auki koneen käydessä, aina sama laulu kun joku ilmaa systeemiä.
Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
Tähän on monia mielipiteitä ja ainaista taistelua mutta omasta mielestä toimiva cocispullo pohja auki ja syylärin korkkiin ylösaöasin ja täyteen nestettä ja käymään ja puristelee letkuja
Mä en oo koskenutkaan ilmaruuviin. Joku pullo vaan mistä pohja pois ja vähän teippii siihen kaulaan että pysyy tiiviisti paisarin päällä ylösalasin ja kaataa sen mitä menee ja vähän puristelee alavesiletkua samalla. Sitten käyntiin ja lisäilee mitä menee kunnes on termari auki. Sen jälkeen vaan puristelee letkusta kunnon pitkiä puristuksia. Kuplia tulee varmaan useamman minuutin hiljalleen. En ole mitään tunkkipelleilyä ite kokenut tarpeelliseksi. Tuollai se ilmaantuu alle 10minuutin. Lopuksi voi antaa happea kunnolla niin vesi kiertää kunnolla ja tulee loputkin kuplat pois jos on tullakseen.
Mä en oo koskenutkaan ilmaruuviin. Joku pullo vaan mistä pohja pois ja vähän teippii siihen kaulaan että pysyy tiiviisti paisarin päällä ylösalasin ja kaataa sen mitä menee ja vähän puristelee alavesiletkua samalla. Sitten käyntiin ja lisäilee mitä menee kunnes on termari auki. Sen jälkeen vaan puristelee letkusta kunnon pitkiä puristuksia. Kuplia tulee varmaan useamman minuutin hiljalleen. En ole mitään tunkkipelleilyä ite kokenut tarpeelliseksi. Tuollai se ilmaantuu alle 10minuutin. Lopuksi voi antaa happea kunnolla niin vesi kiertää kunnolla ja tulee loputkin kuplat pois jos on tullakseen.
Riittää kun laittaa lämmityslaitteen kuumalle, avaa ilmausruuvin ja paisarin korkin, täyttää rauhallisesti kunnes ilmausruuvista tulee nestettä, ja sulkee ilmausruuvin. Ajaa pienen lenkin ja varmistaa että nestettä on sopivasti.
Ei merkkihuollossakaan mitään pullon puolikkaita teippailla.
Aiheesta taitaa kyllä olla jo toinen miljoona viestiä pitkä ketju ...
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Riittää kun laittaa lämmityslaitteen kuumalle, avaa ilmausruuvin ja paisarin korkin, täyttää rauhallisesti kunnes ilmausruuvista tulee nestettä, ja sulkee ilmausruuvin. Ajaa pienen lenkin ja varmistaa että nestettä on sopivasti.
Ei merkkihuollossakaan mitään pullon puolikkaita teippailla.
Aiheesta taitaa kyllä olla jo toinen miljoona viestiä pitkä ketju ...
Näin tein ilmauksen. Tosin tuntuu että vähän jäi vielä ilmaa kun tyhjäkäynnillä tulee haalean lämmintä ja noin 900rpm tulee sitten kuumaa
ihan normaalia ettei tyhjäkäynnillä pukkaa kuumaa, tyhjäkäynnillä ei meinaa vesipumppu jaksaa tarpeeksi kierrättää vettä moottorissa.
Okei. Sitä vaan tulee vainoharhaseksi sen suhteen että onko ilmaa järjestelmässä kun niitä tapauksia taitaa olla missä kansi on mennyt hajalle sen takia että ilmaa on jäänyt. Lämmöt mulla kyllä pysyy siellä puolessa välissä.
Comment