Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timppeliini
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 221
    • Joensuu

    Terve! mikähän mahtaa olla avon vetokyky/rajat? omaan avoon ruksittu irroitettava vetokoukku varusteeksi niin sillä kyselen, trafi ei näyttänyt tietoja niin ajattelin täältä kysäistä jos jollain tietoa olisi. pitäisi saada viikonloppuna vedettyä palju pihaan
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


    Kesä: E36 cabrio m-sport
    Talvi: E36 touring
    Käyttis: E39 touring

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 244
      • Pirkanmaa

      Tarvis sisusta vaihtaa 9/93 tehtaalta rullanneeseen sedaniin. Uusi sisusta on -97 autosta, jossa on sähköisesti ohjatut vyönkiristimet. Onnistuuko vanhoista lättänäpenkeistä vaihtamaan kiristimen näihin tuoreempiin sportteihin? Onko kukaan joutunut oikomaan noita penkin kiskoja jotka tulevat auton koriin kikiinni? Sporttisisustassa toinen kisko on ilmeisesti edellisen rassaajan varastoinnin jäljiltä taipunut ja tästä syystä penkin säätö ei toimi. Saa myös vinkata jos on ylimääräisenä kuskin sporttipenkin runko tai vanhat mekaaniset kiristäjät.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3563
        • Nla

        Originally posted by MikkoJII View Post
        Kuskinpenkin (sport) istuinosa on irrallaan vasemmasta takareunasta eli ilmeisesti kiinnike tai useampi hajonnut. Ajattelin vaihtaa ne kaikki samalla.

        Ilmeisesti linkin osanro. 10 pitää tuota istuinosaa kiinni. Pitääkö tuo linkin määrä paikkaansa eli olisi 4 kiinnikkeellä kiinni tuo istuinosa?


        Miten mahdollisesti ehjät lähtevät irti? Fiksailen samalla sivutukea kun otan irti niin siksi ehjätkin pois.


        kyllä 4kpl
        Eivät lähde irti ehjänä, kannattaa pihdeillä leikata ne poikki penkin alta, nini istuin osa ei mene rikki repiessä.
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 244
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Spiddu View Post
          kyllä 4kpl
          Eivät lähde irti ehjänä, kannattaa pihdeillä leikata ne poikki penkin alta, nini istuin osa ei mene rikki repiessä.
          Omista -97 valmistetuista sporteista irroitin 10 min sitten istuinosan ja niissä oli kaks kyseistä kiinnikettä takana ja edessä kaksi t20.

          Comment

          • Heletee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2018
            • 53
            • Helsinki

            Huolto asiaa

            Pari kysymystä liittyen e36 bemarin huoltoo:

            Miten kiristetään käsijarrun vaijeri, kun kenkiä säädin jo ok.

            Miten parkkipaikalla onnistuu taka iskareiden vaihto?

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16350
              • Leppävirta

              Originally posted by Heletee View Post
              Pari kysymystä liittyen e36 bemarin huoltoo:

              Miten kiristetään käsijarrun vaijeri, kun kenkiä säädin jo ok.

              Miten parkkipaikalla onnistuu taka iskareiden vaihto?
              1.Jos ei kehintä renkaan suunnalta riitä, niin vaijerit voi olla löysällä kahvan päästä. Sieltä voi kiriä, ota kahvan nahkasuoja irti ja näet vaijerin päät.

              2. Perä ilmaan, rengas pois, iskari irti alapäästä ja sitten yläpäästä kontin puolelta. Tai maagisesti päinvastoin.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Heletee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2018
                • 53
                • Helsinki

                1. Okei, siellä näkyy kaksi kierre tankoa, kumpi?
                Tosin voi toikin riittää, montako naksu riittää?

                2. Tarviikohan kaksi tunkkia toinen hellittämään jousta?

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 938
                  • Mustio

                  Originally posted by Heletee View Post
                  1. Okei, siellä näkyy kaksi kierre tankoa, kumpi?
                  Tosin voi toikin riittää, montako naksu riittää?

                  2. Tarviikohan kaksi tunkkia toinen hellittämään jousta?
                  Loogistesti molemmille jarruille oma vaijeri. Kannataa tunkilla keventää iskaria irrottaessa

                  Ota koko perä ilmaan vaikka pukkien päälle niin saa testailtua ja säädettyä tasaseen molemmat jarrut ja ettei jää laahaamaan
                  Last edited by Jesse93; 15-07-2019, 22:18.
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • Heletee
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2018
                    • 53
                    • Helsinki

                    Okei, selvä eli kaksi tunkkia

                    Onko siis kontin sisäpuolelta iskarin yläpää irti?
                    Last edited by Heletee; 15-07-2019, 22:33.

                    Comment

                    • hencca89
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 619
                      • ikaalinen

                      Originally posted by Heletee View Post
                      Okei, selvä eli kaksi tunkkia

                      Onko siis kontin sisäpuolelta iskarin yläpää irti?
                      Ei ole irti. Kahdella mutterilla ylätukikumi. Verhoilujen alla piilos.
                      BMW E91 320
                      MB W108 280SE
                      SUZUKI GSX-R
                      BMW K100 "cafe"

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        Originally posted by Heletee View Post
                        Okei, selvä eli kaksi tunkkia

                        Onko siis kontin sisäpuolelta iskarin yläpää irti?
                        Ei vaan yksi tunkki ja kaksi pukkia.

                        Kyllä. Ja älä jätä niitä isoja rikkoja pois, kiinnikkeen mol. puolille yksi kpl.

                        Comment

                        • Heletee
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2018
                          • 53
                          • Helsinki

                          Okei? Mistä kohdista uskaltaa laittaa pukit alle?

                          Siis tarkoitin että on läpi pultit konttiin?
                          Tuossa mulla vain itse iskarit.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Heletee View Post
                            Okei? Mistä kohdista uskaltaa laittaa pukit alle?

                            Siis tarkoitin että on läpi pultit konttiin?
                            Tuossa mulla vain itse iskarit.
                            Irroita se koko iskari kiinnikkeineen sieltä. Muuten paha kasata fiksusti takaisin.

                            Comment

                            • jisola
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 48
                              • Haapajärvi

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Irroita se koko iskari kiinnikkeineen sieltä. Muuten paha kasata fiksusti takaisin.
                              No eikä oo, alapultti löysälle, tunkki alle, yläpään mutteri pois, tunkki alas, iskari pois ja uus paikalleen. En minä ainakaa oo niitä kiinnikkeitä irrottanu
                              e36 318i -96 toukka
                              e46 318i -99 sedan

                              Comment

                              • hencca89
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 619
                                • ikaalinen

                                Originally posted by jisola View Post
                                No eikä oo, alapultti löysälle, tunkki alle, yläpään mutteri pois, tunkki alas, iskari pois ja uus paikalleen. En minä ainakaa oo niitä kiinnikkeitä irrottanu
                                Idea olisi siinä että ensikertalaisen on hyvä ottaa koko paska käteen nii osaa kasatakkin oikein. Vaikkei montaa osaa ole, niin niitä on niin paljon kasattu väärin ja sit ihmetellää ku iskari tulee kontin verhoilujen läpi moroille
                                Last edited by hencca89; 16-07-2019, 09:37. Reason: Kirjohärl
                                BMW E91 320
                                MB W108 280SE
                                SUZUKI GSX-R
                                BMW K100 "cafe"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎