Originally posted by bandana
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		e36 ilmaus
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
 Kansipahvi paskana, ei se muuten itekseen kylmää rupea puhaltamaan ja keittämään vuorotellen.
 
- 
	
	
	
	
 jelppiä vähän
 
 Moro! Elikkäs mulla on tollane -94 320i ja rupes temppuilemaa tos pari päivää sitten. Yht äkkiä lopetti lämpimän ilman puhaltamisen auton sisätilaan( puhallin toimii kyllä muuten, mutta vain kylmää tulee). Ja eilen sitten rupes kiehumaa vedet yli. Pystyi ajamaan n.1-3km kunnes taas lämmöt nousi ja vedet tuli yli. Aina sammutin auton ja lisäiltiin sitten jäähytysnestettä sinne. Oisko kellään havaintoa mitä kannattais ite tehä, jos on jotai tehtävis, sil ei huoltoo raaskis viedä? Lueskelin noita topicceja ja kokeilin tossa ilmata tota jäähytysjärjestelmää silleen et avasin sen ilmausruuvin ja paisarin korkin ja lisäilin vettä sinne ja katoin vaa ku kuplat tuli ulos, sit iskin ne kiinni, kone käyntii ja hyvi hyrräs ja välil jopa tuli lämmintä ilmaa sisälle ja lämmötkää ei noussu yli puolen välin, mut silti meinas ruveta kiehumaa taas. Ja aina ku mulla kiehu noi vedet yli ni ne tuli sielt ilmausruuvin korkin välistä?????
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Pitäisi tuohon omaan kehonsiirtimeen termostaatti vaihtaa, kysessä siis 325TDs -97 M51D25 pannulla. Onko siinäkin tuo ilmaaminen yhtä työläs homma, siinähän ei paisari ole kiinni syylärissä? Tietäisi varata riittävästi aikaa ko. homman suorittamiseen kunnolla..
 
 EDIT: Eipä tuon ilmaaminen vaatinut muuta, kuin kaataa paisari täyteen ja kone käyntiin...Last edited by Jokinen74; 03-12-2011, 11:50.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
  joo tais hitaalla käydä... Koneen lämmöt nousee mittarin keskivaiheelle 7-8kilsan ajon jälkeen. Jotenki vaa tuntus että vähän nopeemmin pitäs nousta lämmöt ja aiemmin on minusta noussutkin ennen tuota termarin vaihtoa. joo tais hitaalla käydä... Koneen lämmöt nousee mittarin keskivaiheelle 7-8kilsan ajon jälkeen. Jotenki vaa tuntus että vähän nopeemmin pitäs nousta lämmöt ja aiemmin on minusta noussutkin ennen tuota termarin vaihtoa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 ajotyylistä riippuen 4-6kilsaa menee että alkaa tulla lämmintä. kuumaa alkaa tulla kun ajelee reilut 7 kilsaa
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 No monta kilometriä joudut suunnilleen ajamaan ennen kuin lämmöt on normaalissa?Originally posted by E36Driver View PostTilanne seuraavanlainen: lämmintä tulee kabiiniin hyvin kunhan ajelee jonniii aikaa mutta lämmöt nousevat todella hitaasti puoleen väliin lämpömittaria. Termari vaihdettu äsken. Mikä vois olla vikana? vesipumppuakaan ei viitttis vaihtaa jos on vaa ilmauksen puutteesta kiinni? kuitenkin kun alavesiletkua puristelee nii tuntuu että ilmaa ei järjestelmässä kuiteskaan ole ja ilmausruuvinkin kun aukoo nii tulee suoraan vain nestettä eikä ilmaa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tilanne seuraavanlainen: lämmintä tulee kabiiniin hyvin kunhan ajelee jonniii aikaa mutta lämmöt nousevat todella hitaasti puoleen väliin lämpömittaria. Termari vaihdettu äsken. Mikä vois olla vikana? vesipumppuakaan ei viitttis vaihtaa jos on vaa ilmauksen puutteesta kiinni? kuitenkin kun alavesiletkua puristelee nii tuntuu että ilmaa ei järjestelmässä kuiteskaan ole ja ilmausruuvinkin kun aukoo nii tulee suoraan vain nestettä eikä ilmaa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Vaihda se paisarin korkki eka, kun maksaa vain muutaman euron..Originally posted by Jekkku View PostJoo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee   
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Siinä samalla kun kattelet niin suosittelen sen kuitenkin vaihtamaanOriginally posted by Jekkku View PostJoo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee  ei se niin paljoa maksa... siinä 200t kohdalla se kuitenkin viimeistään on vaihtokunnossa jos ei aiemminkin. Niitä korkkeja on muuten sitten eri paineille olemassa. ei se niin paljoa maksa... siinä 200t kohdalla se kuitenkin viimeistään on vaihtokunnossa jos ei aiemminkin. Niitä korkkeja on muuten sitten eri paineille olemassa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee Last edited by Jekkku; 04-10-2011, 09:33. Last edited by Jekkku; 04-10-2011, 09:33.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 ettei olisi vesipumppu mallia Muovisiivet? Eli saattaa välillä pyöriä akselilla tyhjää...? Onko milloin vaihdettu pumppu?Originally posted by Jekkku View PostNonni, kertokaas mikä helvetti tota bemaria vaivaa. Siitä lähtien mitä ny oon omistanu ton ~5kk ni aina välillä sai lisäillä jäähdytysnestettä, ku paisari vähä vuosi mutten si jaksanu vaihtaakkaa kun oli niin pientä vuotoa. Tossa muutama päivä si lähin ajaan ja sehä ny sitte laukes lopullisesti ja vuosi niin saatanasti nestettä -> Paisari/syyläri vaihtoon ja ilmaus olikin si yhtä helvettiä mutta sain si ilmattua, ainakin uskoakseni. Ajoin päivän ja mitään ongelmia ei ollu lämpöjen kaa ja puhalsi kylmää etc..
 Eilen si ajoin taas kotipihaan ja valitteli jäähdytinesteen vähyyttä mutta ei näkyny mitään vuotoja olevan -> no lisäsin vähän nestettä ja unohdin si paisarin korkin auki ku ajelin eikä mitään onkelmaa.. Tänään lähin si töihin ja laitoin paisarin korkin kii ennen ajoo niin noin ~5km päästä lämmöt alko nouseen niin helvetisti taas kerran ja oli lyöny paisarin korkista läpi nesteitä, sekä alavesiletku ja ylävesiletku oli kylmänä, eli nesteet ei kierrä..
 
 Töistä lähtiessäni si avasin paisarinkorkin ja lämmöt ei taaskaan noussu ylipuolen välin mutta ei kyllä letkutkaan ollu lämpimiä, oliskohan termari menny vai olisko ny ilmalukko tuolla vieläkin?
 
 Tulipa kirjotettua pitkä stoori 
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Jaa-a, voikohan tämän nyt joku mukamas todistaa etteikö M50/52 moottoria saisi ilmattua kunnolla tuolla "Hemin ohjeella", siihen paljon puhuttuun ilmaruuviin koskematta? Minä ainakin saan tai vain tosiaankin luulen saavani, lie sitten kannet hiushalkeamilla tahi ei mutta koskaan eivät ole kattilat lämpöjä nostelleet ja aina on tarvittaessa kuumaa tyrkänneet, ihan tyhjäkäynniltä lähtien.
 
 -Edittiä. Täyttäessäni tyhjäksi laskettua konetta olen tietysti hyödyntänyt ilmaruuvia mutta lopullinen ilmaus käynnissä olevalla autolla on tapahtunut pelkästään tuolla pullo/rutistelu tekniikalla. Että semmosta joo.Last edited by Löwen; 04-10-2011, 03:46.
 Leave a comment:
 Väittäisin että kaikki on ok.
 Väittäisin että kaikki on ok.
					 
					 
					
Leave a comment: