Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by Löwen View Post
    Mutta eikös jannut puhuneet että kone käynnissä ruuvi auki? Sitä juuri ajoin takaa että käynnissä ilmatessa ruuvi kiinni ja letkua rutistelemaan.
    Letkun rutistelu on kyllä ihan turhaa hommaa, oli aikanaan tarpeellista moottoreissa joissa ilmaus tapahtui ylävesiletkun termarin pikku ilmareiän kautta, noissa bemarin koneissa ilma pääsee ihan vapaasti moottorista pois joten mitään tarvetta lypsämiselle ei jää.

    Järjestelmä kun on paineistettu niin ilmaruuvia raottamalla tulee sieltä vielä mahdollisesti oleva ilma pois, paljon tarkemmin kuin ilman painetta ilmatessa.

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by JH. View Post
      Jos korjaamo sanoo, että alipainelaitteella ilmatessa ei kikkoja tarvita, vaan homma onnistuu niin kuin missä tahansa muussakin autossa, niin voiko tähän luottaa? Auto E36 328.
      No ei se ilmaus onnistu alipainelaitteellakaan ellei hahmota mistä kautta ilma poistetaan. Eli jos imetään alipaine paisarin korkin kautta ja samasta reiästä lisätään neste niin järjestelmään jää ilmaa, toki vähemmän kuin päin persettä ilman alipainetta ilmaamalla mutta kaikkea ilmaa ei saa pois muuten kuin ilmaruuvin kautta. Eli alipaineilmauksessa pitää imeä ilmaruuvin reiästä eikä paisarin korkista.

      Mutta turhaa hommaa, ilmaus onnistuu aina helposti kun sen vain tekee oikein, katsoo vaikka BMW service manualista ohjeet jotka eivät todellakaan sisällä mitään erikoisempia kikkoja.

      Comment

      • Jekkku
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 12
        • Tampere

        Nonni, kertokaas mikä helvetti tota bemaria vaivaa. Siitä lähtien mitä ny oon omistanu ton ~5kk ni aina välillä sai lisäillä jäähdytysnestettä, ku paisari vähä vuosi mutten si jaksanu vaihtaakkaa kun oli niin pientä vuotoa. Tossa muutama päivä si lähin ajaan ja sehä ny sitte laukes lopullisesti ja vuosi niin saatanasti nestettä -> Paisari/syyläri vaihtoon ja ilmaus olikin si yhtä helvettiä mutta sain si ilmattua, ainakin uskoakseni. Ajoin päivän ja mitään ongelmia ei ollu lämpöjen kaa ja puhalsi kylmää etc..
        Eilen si ajoin taas kotipihaan ja valitteli jäähdytinesteen vähyyttä mutta ei näkyny mitään vuotoja olevan -> no lisäsin vähän nestettä ja unohdin si paisarin korkin auki ku ajelin eikä mitään onkelmaa.. Tänään lähin si töihin ja laitoin paisarin korkin kii ennen ajoo niin noin ~5km päästä lämmöt alko nouseen niin helvetisti taas kerran ja oli lyöny paisarin korkista läpi nesteitä, sekä alavesiletku ja ylävesiletku oli kylmänä, eli nesteet ei kierrä..

        Töistä lähtiessäni si avasin paisarinkorkin ja lämmöt ei taaskaan noussu ylipuolen välin mutta ei kyllä letkutkaan ollu lämpimiä, oliskohan termari menny vai olisko ny ilmalukko tuolla vieläkin?

        Tulipa kirjotettua pitkä stoori

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          Si senor.

          Vaihda paisarin korkki. Ilmaa uudelleen.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Jekkku
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 12
            • Tampere

            Joo eiköhän se tossa paisarin korkissa oo vika, tai ainakin niin luulisin..

            Comment

            • bimmerfan4ever
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 234
              • tyrnävä

              itte ilmannu silleen et kaajan nestettä paisarin täyteen ja otan ilmaruuvin irti ja puhallan paisariin...lisään nestettä ja puhallan paisariin...sammaa nii kauan et ruppee tulleen ilmausreiästä nestettä.sitte samalla ku puhaltaa nii ilmaruuvi kii.sen jälkeen oon käyny ajjaan ja antanu jäähtyä ja lisänny sitte nestettä jos tarvis.ei oo tarvinnu teipata mittään v**un limupulloja syyläriin.
              e39 ///m5
              e38 740i talvirassina
              e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


              ex e36 325 coupe
              ex e30 320i
              ex e30 325 ix
              ex e30 323i
              ex e30 324d
              ex e30 318i
              ex 3x e30 316

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 385
                • Finnland

                Jaa-a, voikohan tämän nyt joku mukamas todistaa etteikö M50/52 moottoria saisi ilmattua kunnolla tuolla "Hemin ohjeella", siihen paljon puhuttuun ilmaruuviin koskematta? Minä ainakin saan tai vain tosiaankin luulen saavani, lie sitten kannet hiushalkeamilla tahi ei mutta koskaan eivät ole kattilat lämpöjä nostelleet ja aina on tarvittaessa kuumaa tyrkänneet, ihan tyhjäkäynniltä lähtien.

                -Edittiä. Täyttäessäni tyhjäksi laskettua konetta olen tietysti hyödyntänyt ilmaruuvia mutta lopullinen ilmaus käynnissä olevalla autolla on tapahtunut pelkästään tuolla pullo/rutistelu tekniikalla. Että semmosta joo.
                Last edited by Löwen; 04-10-2011, 03:46.
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Ile-78
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 83
                  • Oulu

                  Originally posted by Jekkku View Post
                  Nonni, kertokaas mikä helvetti tota bemaria vaivaa. Siitä lähtien mitä ny oon omistanu ton ~5kk ni aina välillä sai lisäillä jäähdytysnestettä, ku paisari vähä vuosi mutten si jaksanu vaihtaakkaa kun oli niin pientä vuotoa. Tossa muutama päivä si lähin ajaan ja sehä ny sitte laukes lopullisesti ja vuosi niin saatanasti nestettä -> Paisari/syyläri vaihtoon ja ilmaus olikin si yhtä helvettiä mutta sain si ilmattua, ainakin uskoakseni. Ajoin päivän ja mitään ongelmia ei ollu lämpöjen kaa ja puhalsi kylmää etc..
                  Eilen si ajoin taas kotipihaan ja valitteli jäähdytinesteen vähyyttä mutta ei näkyny mitään vuotoja olevan -> no lisäsin vähän nestettä ja unohdin si paisarin korkin auki ku ajelin eikä mitään onkelmaa.. Tänään lähin si töihin ja laitoin paisarin korkin kii ennen ajoo niin noin ~5km päästä lämmöt alko nouseen niin helvetisti taas kerran ja oli lyöny paisarin korkista läpi nesteitä, sekä alavesiletku ja ylävesiletku oli kylmänä, eli nesteet ei kierrä..

                  Töistä lähtiessäni si avasin paisarinkorkin ja lämmöt ei taaskaan noussu ylipuolen välin mutta ei kyllä letkutkaan ollu lämpimiä, oliskohan termari menny vai olisko ny ilmalukko tuolla vieläkin?

                  Tulipa kirjotettua pitkä stoori
                  ettei olisi vesipumppu mallia Muovisiivet? Eli saattaa välillä pyöriä akselilla tyhjää...? Onko milloin vaihdettu pumppu?

                  Comment

                  • Mokoma
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 767
                    • 013 - Koskenkorva

                    Originally posted by Jekkku View Post
                    mitään ongelmia ei ollu lämpöjen kaa ja puhalsi kylmää etc..
                    Kyllä varmaan kylmää mutta puhalsiko kuumaa? Tulikohan sittenkään kunnolla ilmattua.
                    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                    Originally posted by kaol
                    Ongelma: Kolmekutonen.

                    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                    Comment

                    • Jekkku
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 12
                      • Tampere

                      Joo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee
                      Last edited by Jekkku; 04-10-2011, 09:33.

                      Comment

                      • Tudmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 294
                        • Tornio

                        Originally posted by Jekkku View Post
                        Joo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee
                        Siinä samalla kun kattelet niin suosittelen sen kuitenkin vaihtamaan ei se niin paljoa maksa... siinä 200t kohdalla se kuitenkin viimeistään on vaihtokunnossa jos ei aiemminkin. Niitä korkkeja on muuten sitten eri paineille olemassa.
                        Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                        ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Originally posted by Jekkku View Post
                          Joo siis kirjotus virhe eli puhalsi kuumaa . Ei oo kyllä vesipumppuun ties koska koskettu viimeks, olisko ny toi paisarin korkki vaan vikana? Alkaa pikkuhiljaa meneen vähä euroja sinne sun tänne Kai sitä vois seuraavaks vesipumpun ottaa irti ja kattella et onko kunnossa.. Kyllähän hermot tässä menee
                          Vaihda se paisarin korkki eka, kun maksaa vain muutaman euron..

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • Jekkku
                            Newbiemmer
                            • Oct 2011
                            • 12
                            • Tampere

                            Paisarin korkki vaihdettu ja ilmattu -> toimii ku unelma!

                            Comment

                            • E36Driver
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 5
                              • Finland

                              Tilanne seuraavanlainen: lämmintä tulee kabiiniin hyvin kunhan ajelee jonniii aikaa mutta lämmöt nousevat todella hitaasti puoleen väliin lämpömittaria. Termari vaihdettu äsken. Mikä vois olla vikana? vesipumppuakaan ei viitttis vaihtaa jos on vaa ilmauksen puutteesta kiinni? kuitenkin kun alavesiletkua puristelee nii tuntuu että ilmaa ei järjestelmässä kuiteskaan ole ja ilmausruuvinkin kun aukoo nii tulee suoraan vain nestettä eikä ilmaa.
                              E36 318i m43

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by E36Driver View Post
                                Tilanne seuraavanlainen: lämmintä tulee kabiiniin hyvin kunhan ajelee jonniii aikaa mutta lämmöt nousevat todella hitaasti puoleen väliin lämpömittaria. Termari vaihdettu äsken. Mikä vois olla vikana? vesipumppuakaan ei viitttis vaihtaa jos on vaa ilmauksen puutteesta kiinni? kuitenkin kun alavesiletkua puristelee nii tuntuu että ilmaa ei järjestelmässä kuiteskaan ole ja ilmausruuvinkin kun aukoo nii tulee suoraan vain nestettä eikä ilmaa.
                                No monta kilometriä joudut suunnilleen ajamaan ennen kuin lämmöt on normaalissa?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎