Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    Originally posted by Supra^ View Post
    Zetassa ei tällaista vikaa ainakaan E36:n tapaan ole, kun taka-akselisto on erilainen, enemmänkin E30-tyylinen. Mistä sulla siis on revennyt perä irti? On kiinni akseliston poikkipalkissa neljällä pultilla, ja takakannesta korvalla korissa, siitäkö? :think
    Tuosta vielä kuvat:

    Taka-akselisto
    Perä
    Lienee jo korjattu, toukokuussa postattu ongelma...

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by jr66 View Post
      Lienee jo korjattu, toukokuussa postattu ongelma...
      no niinpä olikin ei hitto, nolottaa muuten ihan oikeesti
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Spindre
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2012
        • 215
        • Kotka

        Pitää kai liittyä tähän perä irti porukkaan.. Nuljuaa perä ihan törkeesti, kiihdytyksissä kolahtelee samoin kuin töyssyissäkin/asfaltin poikkisaumauksissakin:think Ei taida olla paljon vaihtoehtoja? Kuka tekis tarvittavat korjaus toimenpiteet + puslajumpan mulle täällä kotkan lähistöllä.. Korvausta vastaan tietenkin?
        Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
        ex- 325ia E36 taxi
        Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
        Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
        Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
        Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
        Ex- Ktm Lc-4 660

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          Originally posted by Spindre View Post
          Pitää kai liittyä tähän perä irti porukkaan.. Nuljuaa perä ihan törkeesti, kiihdytyksissä kolahtelee samoin kuin töyssyissäkin/asfaltin poikkisaumauksissakin:think Ei taida olla paljon vaihtoehtoja? Kuka tekis tarvittavat korjaus toimenpiteet + puslajumpan mulle täällä kotkan lähistöllä.. Korvausta vastaan tietenkin?
          Onko perä-apurungon isot puslat kunnossa?
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          • JanesQ
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 113
            • Nurmijärvi

            Ootko Spindre kurkannut auton alle? Voi tosiaan olla noita puslia, mitkä aiheuttaa ton. Mulla kun toi apurunko repes liitoksistaan (edestä vasemmalta ja takaa oikealta täysin irti korista) niin perä rupesi ohjaamaan kiihdytyksissä. Ei erityisemmin kolissut silloin.

            Ton repeämisen näkee kun meet auton takaosasta fikkarin kanssa katsomaan pohjaa tai ainakin jos pääset kunnolla auton alle.
            Jos näin pahasti on käynyt, niin suosittelen vahvistamaan perän vielä M3:n tarkoitetuilla vahvikelätkillä, myös uudet pultit apurungon kiinnittämiseen kannattaa hankkia varalle. Vanhoja tuskin voi enää käyttää, vaikka ne saisikin pois yhtenä kappaleena.

            Comment

            • Spindre
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2012
              • 215
              • Kotka

              Pitäneepä tänään tutkia illemmalla paremmin.. Puslat varmaan ainakin vaihtokunnossa, mutta kun on pessimisti ni ei voi pettyä pahasti vaikka löytyis mitä... Paranis vaan toi keli ni pääsis sinne auton alle kurkkimaan, ei viitti lähtä tuonne vesisateeseen mennä rypemään ja halillekkin pääsee vasta ens viikolla Toivotaan että olis pelkkä puslajumppa edessä, toki hommiahan sekin teettää ihan riittävästi. Jos sen vaan joku mulle tekis
              Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
              ex- 325ia E36 taxi
              Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
              Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
              Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
              Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
              Ex- Ktm Lc-4 660

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                Originally posted by JanesQ View Post
                myös uudet pultit apurungon kiinnittämiseen kannattaa hankkia varalle. Vanhoja tuskin voi enää käyttää, vaikka ne saisikin pois yhtenä kappaleena.
                No jos ei ole taipuneet mutkalle niin vanhat käy ihan hyvin.

                Comment

                • JanesQ
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 113
                  • Nurmijärvi

                  Mulla ne oli aivan venähtäneet kun vihdoin saatiin ne pois. Eipä nuo paljoa edes maksa, niin musta oli parempi vaihtaa uusiin. On kivempi kiristellä, kun ei tarvitse hampaat irvessä vääntää joka räikän kierroksella.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    Originally posted by JanesQ View Post
                    On kivempi kiristellä, kun ei tarvitse hampaat irvessä vääntää joka räikän kierroksella.
                    Juu näin on.

                    Comment

                    • Jarsse
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1520
                      • Kymenlaakso

                      meillä repes apurungon etummaiset isojen puslien paikat korista irti,tarvii vissiinkin irrottaa kaikki takaa että saa korjattua?
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • Nuke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1266
                        • Janakkala

                        Helppo nakki.
                        Kardaani irti perän liitoksesta, takapönttö pois, iskarit alapäästä irti, sittten jarruletkut irti mistä lähtee ja anturin piuhat liittimistä kannen alta. Sitten pitkittäisvarren etupäästä ja ne neljä isoo pulttia apurungosta ja siinähän se on.
                        Itse laskin auton nosturilla työtason päälle, pultit auki ja nostin korin ylös.
                        Tommyengineerin vahvikelätkät hitsasin kiinnityspisteisiin. Kyllä pysyy.
                        E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                        Comment

                        • r00p
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 8
                          • Korso

                          Lets join the club.... Perä irtos tossa yks päivä kuskin puoleisesta etummaisesta kiinnikkeestä ja hitsattiin väliaikasesti alhaalta päin kiinni. Kestihän se jopa sen 2 päivää.... Pitää laskea vissii koko perä alas ja hitsata ne vahvikelaput sun muut sinne ja jos ne puslat samal vaihtais sinne. Onko miten pakollinen juttu irrottaa se bensatankki?? Pihalla pitää homma tehdä ja ei oo kummoset välineet muutenkaan.... Ja paljohan tulee noi puslat maksamaan takapäähän jos kaikki vaihtais

                          Comment

                          • biimerrrrville
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 297
                            • Suomi

                            Originally posted by r00p View Post
                            Lets join the club.... Perä irtos tossa yks päivä kuskin puoleisesta etummaisesta kiinnikkeestä ja hitsattiin väliaikasesti alhaalta päin kiinni. Kestihän se jopa sen 2 päivää.... Pitää laskea vissii koko perä alas ja hitsata ne vahvikelaput sun muut sinne ja jos ne puslat samal vaihtais sinne. Onko miten pakollinen juttu irrottaa se bensatankki?? Pihalla pitää homma tehdä ja ei oo kummoset välineet muutenkaan.... Ja paljohan tulee noi puslat maksamaan takapäähän jos kaikki vaihtais
                            eei tarvi tankkia irrotella, ittellä just tuo rojekti menossa. tosiaan koko akselisto alas sieltä, sit vahvikelaput paikallee ja uutta puslaa. ite tilasin powerflexin puslat kelkalle ja napakannattimille. pelkälle kelkalle 4 puslaa 110 € saa toki halvemmalla perus puslia

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Jos vaan millään viitsii niin kannattaa se tankki irroittaa. Huomattavasti mukavampaa kun ei tarvi pelätä että syttyy tuleen koko paska.

                              Comment

                              • r00p
                                Newbiemmer
                                • Dec 2011
                                • 8
                                • Korso

                                jees pitää rupee laittelee kunha himaa pääsee. Ja ostan varmaanki normipuslat kun opiskelija budjetilla mennään... mut noi vahvikelaput on 80e?? eiköhä se pysy ilmanki jos hitsaa ylä- ja alakautta kii?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎