Originally posted by JJT
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ok onko millanen homma vaihtaa kun eijoo tallia eli joutuu pihalla tekemään (tunkin kanssa?) ? ja kannattaako se tilata motonetistä vai mistä (nopeiten kun ei ollu joensuun motonetissä varastossa)? Ja miten tuo kytkin sitten ilmataan?Last edited by JonttuPeke; 06-12-2010, 19:54.F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
-
Näyttää olevan muillakin ajankohtaista nämä kabiinin lämpöongelmat.. Omaan coupeeseen löytyi ratkaisu puhdistamalla vesiventtiilit. Löytyi nimittäin sisältä ihan kunnon paakku tiivisteliimaa tukkimassa toisen kanavan kokonaan
Lisäksi ventiileille tulevasta pistokkeesta oli kaksi johtoa kolmesta hapettunut/murtunut lähes poikki. Nämä kun fiksasin nii johan tarkenee
Jälleen kerran säästyi se 150€ + työt kun näki itse vähän vaivaa (ehkä puolen tunnin homma?)
Kuvia aiheesta:
venttiilit puoliksi purettuna pöydälle

Kuvassa näkyvä musta pallero oli juuttunut kanavaan (tiivisteliimaa ilmeisesti)
Nyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?Originally posted by Löwen View PostEi kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Kattosin itse nokan asentoanturin varmuuden varalta, jos on alkuperäinen niin mahdollisuus, että on eristeet murentunut johdoista > välillä toimii, välillä ei.
Käy kahtoo tuolt meikän projekti topicista miltä risa näyttää
G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Mistä löydän sen nessun asentoanturin? Olikos sulla kammen anturissa häikkää myös?Originally posted by Shifter View PostKattosin itse nokan asentoanturin varmuuden varalta, jos on alkuperäinen niin mahdollisuus, että on eristeet murentunut johdoista > välillä toimii, välillä ei.
Käy kahtoo tuolt meikän projekti topicista miltä risa näyttää
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Imursarjan alla on liitäntä, toinen pää löytyy vanoksen solenoidin vierestä kannesta.Originally posted by Löwen View PostMistä löydän sen nessun asentoanturin? Olikos sulla kammen anturissa häikkää myös?
Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think

Osa 17G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Kiitos, täytyy tuo nyt ensialkuun tarkistaa josko ois samalla tavalla rispaantunu kun sulla. Voipi laittaa myös lisää vinkkejä ja tarkastus kohteita jos jollain kanssabemaristilla sattuu mieleen juolahtamaan!Originally posted by Shifter View PostImursarjan alla on liitäntä, toinen pää löytyy vanoksen solenoidin vierestä kannesta.
Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think

Osa 17
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Noh, tilaappa vaan KL:stä tai jostain muualta oikeasta paikasta.. Itse ostin Motonetistä työsylkän ja kesti kaks viikkoa..Originally posted by JonttuPeke View Postja kannattaako se tilata motonetistä vai mistä (nopeiten kun ei ollu joensuun motonetissä varastossa)?
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Käykö tuo 328i:n kytkimentyösylinteri 325i:hin?Originally posted by kmn View PostNoh, tilaappa vaan KL:stä tai jostain muualta oikeasta paikasta.. Itse ostin Motonetistä työsylkän ja kesti kaks viikkoa..
Edit: Tilasin jo kun näköjään 320i:ssäkin sama. Kuulemma Bosch merkkinenLast edited by JonttuPeke; 07-12-2010, 09:21.F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Kahdessa m52:ssa ollut vika kampuran asentotunnistimessa. Välillä joutui sahaamaan, välillä toimi kuin kello. Joskus sammui tyhjäkäynnillä, mutta lähti käyntiin taas startista.Originally posted by Shifter View Post
Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think
Comment
-
Noniin, sitten visainen kysymys e36 alkuperäisestä hälyttimestä. Eli onko moinen mahdollista koodata pois käytöstä? Vai pääseekö -95 vehkeeseen ollenkaan niin hyvin vielä kiinni noilla INPA:lla ja mitä näitä ohjelmia onkaan? Vai onko joku onnistunut jollain muulla tavoin kyseisen värkin nitistämään?
Syy miksi moista pahuutta haluaisin harrastaa on se, että jos lykkää kauko-ohjaimesta ovet lukkoon, niin alkaa vilkuttelemaan itsekseen vilkkuja (sireenin on sentään joku jo aiemmin eliminoinut). Ovesta kun laittaa lukkoon, niin ei lähde hälytin päälle. Viimeaikoina on vaan alkanut tuntumaan siltä, että olisi kiva laittaa joskus ovet lukkoon tuosta kapulastakin. Enkä pidä kaiken vaivan arvoisena alkaa ovikytkimiä ja johtosarjoja tutkimaan, että mikä tuon hälyttimen laukaisee.2ZR-FXE
Comment
-
Se on ihan painajainen koko värkki.Originally posted by MikkoÄr View PostNoniin, sitten visainen kysymys e36 alkuperäisestä hälyttimestä. Eli onko moinen mahdollista koodata pois käytöstä? Vai pääseekö -95 vehkeeseen ollenkaan niin hyvin vielä kiinni noilla INPA:lla ja mitä näitä ohjelmia onkaan? Vai onko joku onnistunut jollain muulla tavoin kyseisen värkin nitistämään?
Syy miksi moista pahuutta haluaisin harrastaa on se, että jos lykkää kauko-ohjaimesta ovet lukkoon, niin alkaa vilkuttelemaan itsekseen vilkkuja (sireenin on sentään joku jo aiemmin eliminoinut). Ovesta kun laittaa lukkoon, niin ei lähde hälytin päälle. Viimeaikoina on vaan alkanut tuntumaan siltä, että olisi kiva laittaa joskus ovet lukkoon tuosta kapulastakin. Enkä pidä kaiken vaivan arvoisena alkaa ovikytkimiä ja johtosarjoja tutkimaan, että mikä tuon hälyttimen laukaisee.
Comment
Comment