Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonttuPeke
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 1130
    • Juuka

    Originally posted by JJT View Post
    Työsylinteri siellä on menny. Tai siis tiivisteet siitä. Voi olla tietenkin pääsylinterikin mutta huomaisit kai jarrunesteet lattialla.
    Ok onko millanen homma vaihtaa kun eijoo tallia eli joutuu pihalla tekemään (tunkin kanssa?) ? ja kannattaako se tilata motonetistä vai mistä (nopeiten kun ei ollu joensuun motonetissä varastossa)? Ja miten tuo kytkin sitten ilmataan?
    Last edited by JonttuPeke; 06-12-2010, 19:54.
    F06 640D "M6"
    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Comment

    • grandpa-look
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 531
      • Vaasa/Seinäjoki

      Näyttää olevan muillakin ajankohtaista nämä kabiinin lämpöongelmat.. Omaan coupeeseen löytyi ratkaisu puhdistamalla vesiventtiilit. Löytyi nimittäin sisältä ihan kunnon paakku tiivisteliimaa tukkimassa toisen kanavan kokonaan Lisäksi ventiileille tulevasta pistokkeesta oli kaksi johtoa kolmesta hapettunut/murtunut lähes poikki. Nämä kun fiksasin nii johan tarkenee Jälleen kerran säästyi se 150€ + työt kun näki itse vähän vaivaa (ehkä puolen tunnin homma?)

      Kuvia aiheesta:
      venttiilit puoliksi purettuna pöydälle


      Kuvassa näkyvä musta pallero oli juuttunut kanavaan (tiivisteliimaa ilmeisesti)
      Nyt: E39 530d 2002 m-sport
      ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 385
        • Finnland

        Originally posted by Löwen View Post
        Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
        Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • Shifter
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 538
          • Keski-Suomi. Pihtipudas

          Originally posted by Löwen View Post
          Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?
          Joutuuko aina/välillä "sahaamaan" että saa käyntiin?
          G4 -00

          Entiset ajokit:
          e36 328i Coupé -95
          e36 316i Sedan -98

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 385
            • Finnland

            Originally posted by Shifter View Post
            Joutuuko aina/välillä "sahaamaan" että saa käyntiin?
            Itseasiassa kyllä hiukan, välillä kuitenkin lähtee kuin kipinästä! Olisko jotain apuja antaa teikäläisellä kenties?
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Shifter
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 538
              • Keski-Suomi. Pihtipudas

              Kattosin itse nokan asentoanturin varmuuden varalta, jos on alkuperäinen niin mahdollisuus, että on eristeet murentunut johdoista > välillä toimii, välillä ei.

              Käy kahtoo tuolt meikän projekti topicista miltä risa näyttää
              G4 -00

              Entiset ajokit:
              e36 328i Coupé -95
              e36 316i Sedan -98

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 385
                • Finnland

                Originally posted by Shifter View Post
                Kattosin itse nokan asentoanturin varmuuden varalta, jos on alkuperäinen niin mahdollisuus, että on eristeet murentunut johdoista > välillä toimii, välillä ei.

                Käy kahtoo tuolt meikän projekti topicista miltä risa näyttää
                Mistä löydän sen nessun asentoanturin? Olikos sulla kammen anturissa häikkää myös?
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Shifter
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 538
                  • Keski-Suomi. Pihtipudas

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Mistä löydän sen nessun asentoanturin? Olikos sulla kammen anturissa häikkää myös?
                  Imursarjan alla on liitäntä, toinen pää löytyy vanoksen solenoidin vierestä kannesta.

                  Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think



                  Osa 17
                  G4 -00

                  Entiset ajokit:
                  e36 328i Coupé -95
                  e36 316i Sedan -98

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 385
                    • Finnland

                    Originally posted by Shifter View Post
                    Imursarjan alla on liitäntä, toinen pää löytyy vanoksen solenoidin vierestä kannesta.

                    Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think



                    Osa 17
                    Kiitos, täytyy tuo nyt ensialkuun tarkistaa josko ois samalla tavalla rispaantunu kun sulla. Voipi laittaa myös lisää vinkkejä ja tarkastus kohteita jos jollain kanssabemaristilla sattuu mieleen juolahtamaan!
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1637
                      • Vähäkyrö

                      Onko tuo sisälämpötilananturi autommagi-ilmastoinnissa ihan vaihdettava osa, vai pitääkö kolvailla?

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Originally posted by JonttuPeke View Post
                        ja kannattaako se tilata motonetistä vai mistä (nopeiten kun ei ollu joensuun motonetissä varastossa)?
                        Noh, tilaappa vaan KL:stä tai jostain muualta oikeasta paikasta.. Itse ostin Motonetistä työsylkän ja kesti kaks viikkoa..

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • JonttuPeke
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 1130
                          • Juuka

                          Originally posted by kmn View Post
                          Noh, tilaappa vaan KL:stä tai jostain muualta oikeasta paikasta.. Itse ostin Motonetistä työsylkän ja kesti kaks viikkoa..
                          Käykö tuo 328i:n kytkimentyösylinteri 325i:hin?

                          Edit: Tilasin jo kun näköjään 320i:ssäkin sama. Kuulemma Bosch merkkinen
                          Last edited by JonttuPeke; 07-12-2010, 09:21.
                          F06 640D "M6"
                          E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Shifter View Post

                            Kammen anturissa ei ole vikaa, jos on niin auto ei käynnisty vissiin sillon enää ollenkaan :think
                            Kahdessa m52:ssa ollut vika kampuran asentotunnistimessa. Välillä joutui sahaamaan, välillä toimi kuin kello. Joskus sammui tyhjäkäynnillä, mutta lähti käyntiin taas startista.

                            Comment

                            • MikkoÄr
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 170
                              • Nokia

                              Noniin, sitten visainen kysymys e36 alkuperäisestä hälyttimestä. Eli onko moinen mahdollista koodata pois käytöstä? Vai pääseekö -95 vehkeeseen ollenkaan niin hyvin vielä kiinni noilla INPA:lla ja mitä näitä ohjelmia onkaan? Vai onko joku onnistunut jollain muulla tavoin kyseisen värkin nitistämään?

                              Syy miksi moista pahuutta haluaisin harrastaa on se, että jos lykkää kauko-ohjaimesta ovet lukkoon, niin alkaa vilkuttelemaan itsekseen vilkkuja (sireenin on sentään joku jo aiemmin eliminoinut). Ovesta kun laittaa lukkoon, niin ei lähde hälytin päälle. Viimeaikoina on vaan alkanut tuntumaan siltä, että olisi kiva laittaa joskus ovet lukkoon tuosta kapulastakin. Enkä pidä kaiken vaivan arvoisena alkaa ovikytkimiä ja johtosarjoja tutkimaan, että mikä tuon hälyttimen laukaisee.
                              2ZR-FXE

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by MikkoÄr View Post
                                Noniin, sitten visainen kysymys e36 alkuperäisestä hälyttimestä. Eli onko moinen mahdollista koodata pois käytöstä? Vai pääseekö -95 vehkeeseen ollenkaan niin hyvin vielä kiinni noilla INPA:lla ja mitä näitä ohjelmia onkaan? Vai onko joku onnistunut jollain muulla tavoin kyseisen värkin nitistämään?

                                Syy miksi moista pahuutta haluaisin harrastaa on se, että jos lykkää kauko-ohjaimesta ovet lukkoon, niin alkaa vilkuttelemaan itsekseen vilkkuja (sireenin on sentään joku jo aiemmin eliminoinut). Ovesta kun laittaa lukkoon, niin ei lähde hälytin päälle. Viimeaikoina on vaan alkanut tuntumaan siltä, että olisi kiva laittaa joskus ovet lukkoon tuosta kapulastakin. Enkä pidä kaiken vaivan arvoisena alkaa ovikytkimiä ja johtosarjoja tutkimaan, että mikä tuon hälyttimen laukaisee.
                                Se on ihan painajainen koko värkki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎