Voin huomenna mitata jos joku muu ei ensin kerkee.
Mutta e36:ssahan ei ole irtopatruunoita vaan iskari on samalla koko tolppa, miten meinaat sen sovittaa e30:n?
Ahaa, no siinä tuleekin uusi ongelma.. Auto on siis 525ix missä on e36 ylätukilaakeri.. Seuraavaksi tartteekin sitten miettiä että miten suurilla muutoksilla saisi tuon E36 säädettävän tolpan käymään tuohon IX:n napaan.. Mutta silti mitat on plussaa jos saat otettua
Ahaa, no siinä tuleekin uusi ongelma.. Auto on siis 525ix missä on e36 ylätukilaakeri.. Seuraavaksi tartteekin sitten miettiä että miten suurilla muutoksilla saisi tuon E36 säädettävän tolpan käymään tuohon IX:n napaan.. Mutta silti mitat on plussaa jos saat otettua
Aijjaa joo.
Huomenna voin ottaa mitat e36 vakiotolpasta.
e36 328ia puhallin pukkaa ajossa lämmintä/haaleaa ilmaa puhaltimesta mutta kun pysähtyy liikennevaloihin niin melkein heti alkaa puhaltamaan kylmää ilmaa,lähdet liikkeelle tai nostat kierroksia paikallaan niin heti alkaa pukkaamaan lämmintä,koskaan ei siis tule todella kuumaa ilmaa puhaltimesta, juuri vaihdettu termostaatti 92 asteiseen, vaihdettu paisarin molemmat tiivisteet ja syylärin anturin tiivisteet uusiin, kun vuosivat.
Korjaajan mukaan ilmaus oli onnistunut, ennen remonttia ei ollut tällaista kylmä/kuuma efektiä oli vain vuoto ja pukkasi koko ajan haaleahkoa, olisko ilmaus sittenkin mennyt pieleen nyt kun järjestelmän pitäisi olla tiivis niin jossain vielä ilmaa?
e36 328ia puhallin pukkaa ajossa lämmintä/haaleaa ilmaa puhaltimesta mutta kun pysähtyy liikennevaloihin niin melkein heti alkaa puhaltamaan kylmää ilmaa,lähdet liikkeelle tai nostat kierroksia paikallaan niin heti alkaa pukkaamaan lämmintä,koskaan ei siis tule todella kuumaa ilmaa puhaltimesta, juuri vaihdettu termostaatti 92 asteiseen, vaihdettu paisarin molemmat tiivisteet ja syylärin anturin tiivisteet uusiin, kun vuosivat.
Korjaajan mukaan ilmaus oli onnistunut, ennen remonttia ei ollut tällaista kylmä/kuuma efektiä oli vain vuoto ja pukkasi koko ajan haaleahkoa, olisko ilmaus sittenkin mennyt pieleen nyt kun järjestelmän pitäisi olla tiivis niin jossain vielä ilmaa?
Todennäköisesti ilmaa järjestelmässä.
e36 ei aina ole mikään näppärin ilmattava.
e36 328ia puhallin pukkaa ajossa lämmintä/haaleaa ilmaa puhaltimesta mutta kun pysähtyy liikennevaloihin niin melkein heti alkaa puhaltamaan kylmää ilmaa,lähdet liikkeelle tai nostat kierroksia paikallaan niin heti alkaa pukkaamaan lämmintä,koskaan ei siis tule todella kuumaa ilmaa puhaltimesta, juuri vaihdettu termostaatti 92 asteiseen, vaihdettu paisarin molemmat tiivisteet ja syylärin anturin tiivisteet uusiin, kun vuosivat.
Korjaajan mukaan ilmaus oli onnistunut, ennen remonttia ei ollut tällaista kylmä/kuuma efektiä oli vain vuoto ja pukkasi koko ajan haaleahkoa, olisko ilmaus sittenkin mennyt pieleen nyt kun järjestelmän pitäisi olla tiivis niin jossain vielä ilmaa?
Oisko se taas kerran kiertovesipumppu loppu?
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Eli onko muita vaihtoehtoja kuin ilmaus tai vesiventtiili jumissa? Lämmöt on muuten ihan normaalit, viisari on puolivälissä jne...
Siinäpä ne tärkeimmät. Jos ilmat saa pois eikä tokene niin vesiventtiili vaihtoon.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
eli siis tuo osa nro 1 ilmeisesti se vesiventtiili?
onko tuo siis kabiinin puolella vai konehuoneessa?:think
oliko jossain vaiheessa joku joka sanoi purkaneensa tuon?:think
saatan toki muistella väärinkin....
Näyttää olevan muillakin ajankohtaista nämä kabiinin lämpöongelmat.. Omaan coupeeseen löytyi ratkaisu puhdistamalla vesiventtiilit. Löytyi nimittäin sisältä ihan kunnon paakku tiivisteliimaa tukkimassa toisen kanavan kokonaan Lisäksi ventiileille tulevasta pistokkeesta oli kaksi johtoa kolmesta hapettunut/murtunut lähes poikki. Nämä kun fiksasin nii johan tarkenee Jälleen kerran säästyi se 150€ + työt kun näki itse vähän vaivaa (ehkä puolen tunnin homma?)
Kuvia aiheesta:
venttiilit puoliksi purettuna pöydälle
Kuvassa näkyvä musta pallero oli juuttunut kanavaan (tiivisteliimaa ilmeisesti)
Tossa pari räpsyä aiheesta parin viikon takaa omasta proggiksesta.. purin ja oli jonkun edellisen asentajan toimesta kulkeutunut tollanen kivan kokonen pallo tiivisteliimaa tukkimaan toisen kanavan
Eli seuraavaks siis tämän mukaan toimitaan, onhan se vielä paljon halvempi kokeilla putsausta kun ostaa uusi 200e venttiili, kiitos linkistä/vinkistä...
Voisiko joku kertoa että minkä ihmeen takia toi ilmastoimattoman e36 puhalluksen säätö on noin perseestä? Ei saa lämmintä keskelle, ei saa tulemaan kaikista rööreistä samaan aikaan ym.
Kun kerran e30 on onnistuttu tekemään mailman paras puhalluksen säätö ni sitte tässä seuraajassa on periaatteessa kelvoton. Onko haluttu säästää kustannuksissa vai mikä on? En saatana keksi syytä. Joka kerta ku ajaa ni tekee melkee mieli hakata kojelauta paskaks ku muistelee miten hyvä oli kolmekymppisen säätö. Vittu.
Viikonloppuna edessä -95 328i vesiventtiilin purku/tarkistus/vaihto ja järjestelmän ilmaus lämpimämmän puhallusilman toivossa.
Onko jotain hyviä vinkkejä miten toi m52 ilmautuu parhaiten. Kaikki artikkelit käsitelee vaan tota m50 konetta mitä löysin.
Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment