Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    Hei, miten m50 hydraulisen nostimen kunnon voi todeta?

    Purki tossa pöydällä, advice needed.

    Noita 24kpl ja ei ihan kaikkia viitti uusiks pistää.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by Peltsii View Post
      Kaikki samat katsoa, mitä kaikista autoista. Eli miten kone käy, rutiseeko vaihteet, koliseeko, puoltaako jarrut, onko ruostetta jne.

      E36 mallissa vielä kuunnella taka akseliston kolinat. Voi olla että moottori on tuossa vaiheessa jo lopussa, voi olla että ajaa vielä toisetkin 300tkm. Riippuu siitä miten amikset sitä on revitellyt kylmänä ym.
      Käytännössä katsoen noilla kaikilla on menty jo pitkä matka, toisia on vaan ruuvattu vähemmän

      Peltsii nyt mainitsikin nuo tarkastukset, mutta katso nyt myös ruosteet. Uuden motin/perän nyt jaksaa vaihtaa vielä, mutta peltihommat kannattaa minimoida. Jossei siis välttämättä juuri halua hitsailla sitä käyttistä. Tämäkin taas riippuu niin paljon tekijästä, pikkupaikka tuskin nyt on ongelma. Yleisilme kertoo paljon ja jos se jobbari sitä on meikkaillut, älä anna sen hämätä

      E36 alkaa muhimaan helmoista, ovien alalaidoista sekä touringissa ainakin takakontin alaosasta. Lisäksi pintaruostetta saattaa löytyä helmojen ja pyöräkotelon kohdalta + kaarista.
      Ihan pieniä ei kannata pelästyä, eipä tuo salamanvauhdilla sinkkikorissa kiipeä.

      Jos haluaa lisää näitä korihommia tutkiskella, niin kannattaa lukea käyttäjän Hemi kommenttejä ruosteesta + korjauksesta ja miksei valistavasti myös massauksen käytöstä.
      Last edited by ka00z; 21-12-2009, 10:03.
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • -Jounas-
        Newbiemmer
        • Aug 2009
        • 11
        • Forssa

        Morjes

        Aamulla kun tuli auto käynnistettyä ja ajeltua ainakin sellaiset n.15min niin ei ollut vieläkään tullut lämmintä hyttiin...ja lopuksi rupes vielä lämmöt nousemaan...missä vika?? kenno jäätynyt huonojen nesteiden vuoksi??

        ja autohan oli e36 325 -92

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16472
          • Asikkala

          Originally posted by -Jounas- View Post
          Morjes

          Aamulla kun tuli auto käynnistettyä ja ajeltua ainakin sellaiset n.15min niin ei ollut vieläkään tullut lämmintä hyttiin...ja lopuksi rupes vielä lämmöt nousemaan...missä vika?? kenno jäätynyt huonojen nesteiden vuoksi??

          ja autohan oli e36 325 -92
          Aika hyvän arvauksen laitoit itse. Nousiko lämmöt siis liikaa -> syylärikin jäässä ?

          Comment

          • -Jounas-
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 11
            • Forssa

            Originally posted by jr66 View Post
            Aika hyvän arvauksen laitoit itse. Nousiko lämmöt siis liikaa -> syylärikin jäässä ?
            kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by -Jounas- View Post
              kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
              auh..Toivottavasti ei ole tuhoa tullut..Kansi halkeaa herkemmin kuin pientenlasten maitohampaat
              Vesipumppua lähtisin epäilemään, ettei vaan olisi hajonnu pakkasella, tutki jäähdytys kunnolla ja anna auton sulaa jos on jäässä..Muuten voi olla vastassa kallis remontti, lämpömittarin tulee olla viivasuorassa ylöspäin kun auto on käyntilämpöinen, ei saa mennä edes viisarin paksuuden verran yli.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Kyllähän se ainakin 92 termarilla jöpöttää viisarin verran yli, ihan normaalia.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  Originally posted by JJT View Post
                  Kyllähän se ainakin 92 termarilla jöpöttää viisarin verran yli, ihan normaalia.
                  Jep sama täällä compactissa..

                  Comment

                  • -Jounas-
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 11
                    • Forssa

                    Originally posted by Janzki View Post
                    auh..Toivottavasti ei ole tuhoa tullut..Kansi halkeaa herkemmin kuin pientenlasten maitohampaat
                    Vesipumppua lähtisin epäilemään, ettei vaan olisi hajonnu pakkasella, tutki jäähdytys kunnolla ja anna auton sulaa jos on jäässä..Muuten voi olla vastassa kallis remontti, lämpömittarin tulee olla viivasuorassa ylöspäin kun auto on käyntilämpöinen, ei saa mennä edes viisarin paksuuden verran yli.
                    vesipumppu kävi myös mielessä,koska ku antaa kierroksia koneelle niin paisarissahan sen veden tulis laskea heti mutta vedenpinta ei liiku sitten mihinkään...se voisi hyvinkin olla vesipumppu, mutta annan nyt auton olla vielä tämän päivän lämpösesä tallisa.

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by -Jounas- View Post
                      kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
                      Eipä tuo puol litraa sitä jäätymispistettä juurikaan nosta..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by JJT View Post
                        Kyllähän se ainakin 92 termarilla jöpöttää viisarin verran yli, ihan normaalia.
                        Eipä muuten jöpötä..Joka kotterossa on -92 termos, ja tasan viivasuorassa seisoo.
                        Originally posted by JonasG View Post
                        Jep sama täällä compactissa..
                        Useasti pienen pieni vuoto aiheuttaa tuon että menee viisarinpaksuuden verran yli..Vanhoissa vitosissa ja kolmosissa viisarit menevät useasti pykälän yli joka johtuu anturin antamista vääristä arvoista kulumisen vuoksi.
                        Originally posted by -Jounas- View Post
                        vesipumppu kävi myös mielessä,koska ku antaa kierroksia koneelle niin paisarissahan sen veden tulis laskea heti mutta vedenpinta ei liiku sitten mihinkään...se voisi hyvinkin olla vesipumppu, mutta annan nyt auton olla vielä tämän päivän lämpösesä tallisa.
                        Ei kannata paljon pyöritellä ennen kuin tietää missä on vika..Ainakaan muutamaa minuuttia pitempään.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Janzki View Post
                          Eipä muuten jöpötä..Joka kotterossa on -92 termos, ja tasan viivasuorassa seisoo.

                          Ei kannata paljon pyöritellä ennen kuin tietää missä on vika..Ainakaan muutamaa minuuttia pitempään.
                          Jaah, no voi olla m52 eri juttu, taitaa olla erilainen lämpöanturikin, voi olla vaikutusta.

                          Ei kuitenkaan vuoda, eikä muutakaan vikaa, ja viisarin verran yli puolivälin se on näyttäny sen reilu 30tkm mitä tuolla oon ajanu.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • eldrin
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 521
                            • Espoo

                            Originally posted by -Jounas- View Post
                            koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
                            Muistakaahan nyt sitten että etyleeniglykolipohjaisten jäähdytysnesteiden paras pakkaskestävyys on seossuhteella 50:50, mikä tahansa tästä pieleen HUONONTAA jäätymispistettä (raaka etyleeniglykoli jäätyy noin -13C:ssa). Eli ihan suotta sinne ei kannata raakaa lapata sekaan, ainakaan jos ei oo varmaa tietoa seoksen sen hetkisestä tilasta.

                            Täysin asia erikseen on sitten nää valmiit nesteet joita ei oo tarkotuskaan sekottaa mihinkään. Esim itelläni on ollu pitkään polariksen kelkkakäyttöön tarkotetus litkut, joissa jäätymispiste luokkaa tolkuton.
                            Last edited by eldrin; 21-12-2009, 21:12.
                            e60 530iA -04 Olivine Grün
                            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                            e34 540iA -94 Arktissilber
                            ///ex

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by JJT View Post
                              Jaah, no voi olla m52 eri juttu, taitaa olla erilainen lämpöanturikin, voi olla vaikutusta.

                              Ei kuitenkaan vuoda, eikä muutakaan vikaa, ja viisarin verran yli puolivälin se on näyttäny sen reilu 30tkm mitä tuolla oon ajanu.
                              Katsothan lämpömittaria kohtisuoraan, etkä normaalilta ajopaikalta? Ihan kohtisuoraan on kaikissa tietämissäni E36:sissa näyttänyt lämpömittari.
                              Last edited by Valtsude; 21-12-2009, 21:32.
                              E34

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Valtsude View Post
                                Katsothan lämpömittaria kohtisuoraan, etkä normaalilta ajopaikalta? Ihan kohtisuoraan on kaikissa tietämissäni E36:sissa näyttänyt loämpömittari.
                                Totta kai. Aina n. viisarin verran yli keskiviivan, kelillä ku kelillä. Ja tiedän ettei tuo oma pommi oo ainoo jossa näin on. Ihankun tälläkään taas mitään merkitystä olis
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎