Kaikki samat katsoa, mitä kaikista autoista. Eli miten kone käy, rutiseeko vaihteet, koliseeko, puoltaako jarrut, onko ruostetta jne.
E36 mallissa vielä kuunnella taka akseliston kolinat. Voi olla että moottori on tuossa vaiheessa jo lopussa, voi olla että ajaa vielä toisetkin 300tkm. Riippuu siitä miten amikset sitä on revitellyt kylmänä ym.
Käytännössä katsoen noilla kaikilla on menty jo pitkä matka, toisia on vaan ruuvattu vähemmän
Peltsii nyt mainitsikin nuo tarkastukset, mutta katso nyt myös ruosteet. Uuden motin/perän nyt jaksaa vaihtaa vielä, mutta peltihommat kannattaa minimoida. Jossei siis välttämättä juuri halua hitsailla sitä käyttistä. Tämäkin taas riippuu niin paljon tekijästä, pikkupaikka tuskin nyt on ongelma. Yleisilme kertoo paljon ja jos se jobbari sitä on meikkaillut, älä anna sen hämätä
E36 alkaa muhimaan helmoista, ovien alalaidoista sekä touringissa ainakin takakontin alaosasta. Lisäksi pintaruostetta saattaa löytyä helmojen ja pyöräkotelon kohdalta + kaarista.
Ihan pieniä ei kannata pelästyä, eipä tuo salamanvauhdilla sinkkikorissa kiipeä.
Jos haluaa lisää näitä korihommia tutkiskella, niin kannattaa lukea käyttäjän Hemi kommenttejä ruosteesta + korjauksesta ja miksei valistavasti myös massauksen käytöstä.
Aamulla kun tuli auto käynnistettyä ja ajeltua ainakin sellaiset n.15min niin ei ollut vieläkään tullut lämmintä hyttiin...ja lopuksi rupes vielä lämmöt nousemaan...missä vika?? kenno jäätynyt huonojen nesteiden vuoksi??
Aamulla kun tuli auto käynnistettyä ja ajeltua ainakin sellaiset n.15min niin ei ollut vieläkään tullut lämmintä hyttiin...ja lopuksi rupes vielä lämmöt nousemaan...missä vika?? kenno jäätynyt huonojen nesteiden vuoksi??
ja autohan oli e36 325 -92
Aika hyvän arvauksen laitoit itse. Nousiko lämmöt siis liikaa -> syylärikin jäässä ?
Aika hyvän arvauksen laitoit itse. Nousiko lämmöt siis liikaa -> syylärikin jäässä ?
kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
auh..Toivottavasti ei ole tuhoa tullut..Kansi halkeaa herkemmin kuin pientenlasten maitohampaat
Vesipumppua lähtisin epäilemään, ettei vaan olisi hajonnu pakkasella, tutki jäähdytys kunnolla ja anna auton sulaa jos on jäässä..Muuten voi olla vastassa kallis remontti, lämpömittarin tulee olla viivasuorassa ylöspäin kun auto on käyntilämpöinen, ei saa mennä edes viisarin paksuuden verran yli.
auh..Toivottavasti ei ole tuhoa tullut..Kansi halkeaa herkemmin kuin pientenlasten maitohampaat
Vesipumppua lähtisin epäilemään, ettei vaan olisi hajonnu pakkasella, tutki jäähdytys kunnolla ja anna auton sulaa jos on jäässä..Muuten voi olla vastassa kallis remontti, lämpömittarin tulee olla viivasuorassa ylöspäin kun auto on käyntilämpöinen, ei saa mennä edes viisarin paksuuden verran yli.
vesipumppu kävi myös mielessä,koska ku antaa kierroksia koneelle niin paisarissahan sen veden tulis laskea heti mutta vedenpinta ei liiku sitten mihinkään...se voisi hyvinkin olla vesipumppu, mutta annan nyt auton olla vielä tämän päivän lämpösesä tallisa.
kyllä ne punaselle asti meni ku tarpeeks vaan ajoi...sen jälkeen annoin jäähtyä ja sain juur kotiin ajettua..koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
Eipä tuo puol litraa sitä jäätymispistettä juurikaan nosta..
Useasti pienen pieni vuoto aiheuttaa tuon että menee viisarinpaksuuden verran yli..Vanhoissa vitosissa ja kolmosissa viisarit menevät useasti pykälän yli joka johtuu anturin antamista vääristä arvoista kulumisen vuoksi.
vesipumppu kävi myös mielessä,koska ku antaa kierroksia koneelle niin paisarissahan sen veden tulis laskea heti mutta vedenpinta ei liiku sitten mihinkään...se voisi hyvinkin olla vesipumppu, mutta annan nyt auton olla vielä tämän päivän lämpösesä tallisa.
Ei kannata paljon pyöritellä ennen kuin tietää missä on vika..Ainakaan muutamaa minuuttia pitempään.
koska tuon bemarin ny ostin vasta pari viikkoa aikaa ja ennen näitä kovia pakkasia nesteet kesti -15 astetta ja sen jälkeen lisäsin sinne säiliöön noin puolitraa raakaa et luulis kestävän, mut voikoos se si olla ettei ne oo tarpeeks sekottunu sinne??
Muistakaahan nyt sitten että etyleeniglykolipohjaisten jäähdytysnesteiden paras pakkaskestävyys on seossuhteella 50:50, mikä tahansa tästä pieleen HUONONTAA jäätymispistettä (raaka etyleeniglykoli jäätyy noin -13C:ssa). Eli ihan suotta sinne ei kannata raakaa lapata sekaan, ainakaan jos ei oo varmaa tietoa seoksen sen hetkisestä tilasta.
Täysin asia erikseen on sitten nää valmiit nesteet joita ei oo tarkotuskaan sekottaa mihinkään. Esim itelläni on ollu pitkään polariksen kelkkakäyttöön tarkotetus litkut, joissa jäätymispiste luokkaa tolkuton.
Katsothan lämpömittaria kohtisuoraan, etkä normaalilta ajopaikalta? Ihan kohtisuoraan on kaikissa tietämissäni E36:sissa näyttänyt loämpömittari.
Totta kai. Aina n. viisarin verran yli keskiviivan, kelillä ku kelillä. Ja tiedän ettei tuo oma pommi oo ainoo jossa näin on. Ihankun tälläkään taas mitään merkitystä olis
Comment