Originally posted by -rik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
-
-
Originally posted by -rik View PostJoo elikkä auto on tosiaa vuoden 96 318iS 1.9l koneella. Ja sellasta ongelmaa on että kone nostaa lämpöjä liian korkeeks jos käy tyhjäkäynnillä jonku aikaa. Sitte ku vähä antaa kierroksia niin lämmöt taas laskee siihen puoliväliin. Myöskään ajossa ei ole mitään ongelmia.
Lisäksi ei tahdo puhaltaa sisälle lämmintä ilmaa kuin välillä vain, varmaan liittyy jotenkin nämä viat toisiinsa?
Itse epäilisin ilmaa järjestelmässä tai termostaatti reistailee?
E: sitte vielä semmonen että meni tosta "ajotietokoneesta" näyttö pimeeksi (tai mullahan siinä ei ole kuin ulkolämpömittari) pari päivää sitte se rupes vaan näyttää koko ajan -7.5 ja seuraavana päivänä siinä ei enää palanu mikää, eli se on ihan mykkä nyt, joku sulake tms. menny?
Mutta kuten garffi jo sanoikin, ilmausta....
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Mitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?
Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostMitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?
Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?
Eikö palkkien sammuminen ole n. 2000km välein? Mutua tämä..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostMitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?
Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?
En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think
Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostLambdavika ilmenee noin, että kulutusmittari seilaa.
En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think
Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).
Lambda anturin vikakoodihan siellä on(sigun auto) ja tulee takaisin jonkun ajan päästä kierroksilla luokkaa 2600rpm näin testeri kertoo. Lambda kannattaa vaihtaa että ei hajota katalysaattoria. (näin olen joutunut tekemään)------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Joutti View PostOli tarkotus laittaa nuo 50w xenonit pitkiin(lyhyissä on sama setti), mutta kun ne kytkee päälle -> sulake palaa. Toimii tosin muutaman sekunnin, kunnes pitkät ja lyhyet sammuu sulakkeen palaessa Ainoastaan pitkät toimii viiksestä itseensäpäin pidettäessä, muuten mikään valo ei sano mitään. Isompi sulake vai vikaa jossaa muualla?
PS. koitin searcia
Ja sitäkin on esiintynyt että tyhjäkäynti notkahtaa tai jopa sammuu kun kytkee valoja päälle. Siihen auttaa mm. että kietoo ballastin ja sen johtojen ympärille ihan ruokakaupasta saatavaa alumiinifoliota, reilulla kädellä auttaa häiriöiden poistamisessa. Näin ainakin minun kohdalla------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostLambdavika ilmenee noin, että kulutusmittari seilaa.
En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think
Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).Originally posted by Torppa View PostLambda vikaa minunkin mielestä. Työpaikallani boschin testeri jolla pystynyt lukemaan koodit. Ja pikkuisen nypyttää kulutusmittari.
Lambda anturin vikakoodihan siellä on(sigun auto) ja tulee takaisin jonkun ajan päästä kierroksilla luokkaa 2600rpm näin testeri kertoo. Lambda kannattaa vaihtaa että ei hajota katalysaattoria. (näin olen joutunut tekemään)
Tuota tuota... Auto käväisi huollossa 1kk sitten BMW-valtuutetulla myynti/huolto firmalla ja siellä samaan syssyyn sanoin, että testatkaa vikakoodit. No, oli yksi ainut koodi päällä joka liittyi tuohon lambdaan. Eli lambdan sähköinen esilämmitys ei toiminut eli kylmänä vie vähän enemmän löpöä. Vaikuttaako nyt sitten tuo juurikin tuohon heittelemiseen? (viisari hypähtelee lämpimällä koneella n. 1-2mm, kylmällä enemmän)
Tyhjäkäynti on mielestäni normaali about 700rpm, heittelee kylläkin joskus kylmemmällä koneella sellaiset 200rpm suuntaan ja toiseen. Kesällä keskikulutus kaupunkipainoitteisella ajolla 11.5l/100km, nyt talvella kun takarenkaisiin kohdistuu enemmän liukukitkaa kuin lepokitkaa , niin kulutus litran enemmän (nämä siis ajotietokoneen lukemia). Tripin mukaan tankillisella pääsee aina n. 550km. Auto siis 325 -93. Mitä mieltä olette kulutuksesta?
Olisiko tässä nyt jotain ko. asiaan viittaavaa?
Ei kukaan viitsisi katsoa kuinka oman auton viisari tekee lämpösenä? Ja vielä parempi jos olis lambda vaihdettu hiljan.Last edited by patu25; 29-12-2009, 17:40.
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View Post
Ei kukaan viitsisi katsoa kuinka oman auton viisari tekee lämpösenä? Ja vielä parempi jos olis lambda vaihdettu hiljan.
Niihin huoltovaloihin vaikuttaa ajotapa ja olosuhteet, ei ole mitään tiettyä kilometrimäärää jonka välein ne ledit sammuu.
Eli polttoaineenkulutuksen perusteella vissiin.Last edited by JJT; 29-12-2009, 17:24.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Noniin, tänään ajettu tuo 316i:nen tallille ja matka meni leppoisasti. Kolmet housut, kolme paitaa ja takki, kahdet sukat + yhdet villasukat, kintaat yms. Perse vähän meinasi jäätyä ja etuvarpaat, muuten jees. Lämmöt kokoajan kivasti puolessa välissä, jos ei pysähtynyt, mutta kylmää puhalsi tai sellaista lehmänhenkeä enemmän nyt, viileää siis.
Tallissa tietenkin nyt kamaa tuosta pyörästä lähtien ja lopulta kun koitin saada e30:in pois tieltä, niin tottakai kytkin ruostunut jumiin ja piti jättää sekin homma sitten väliin...
Pihalla tutkailin sen verran, että ilmaa oli aika reilusti. Ylimmäinen vesiletku käydessä ihan kuuma, mutta alimmainen aivan kylmä - vesi ei siis kierrä. Punaiselle alkoi menemään viisarikin, niin piti jättää siihen se homma. Lämpimämpää ehkä snadisti alkoi puhaltamaan, mutta ei maata mullistavaa.
Välissä on siis vaihtoehtoina A. Termari tai B. Vesipumppu - kumpaakohan kokeilisi ensin :think-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostNoniin, tänään ajettu tuo 316i:nen tallille ja matka meni leppoisasti. Kolmet housut, kolme paitaa ja takki, kahdet sukat + yhdet villasukat, kintaat yms. Perse vähän meinasi jäätyä ja etuvarpaat, muuten jees. Lämmöt kokoajan kivasti puolessa välissä, jos ei pysähtynyt, mutta kylmää puhalsi tai sellaista lehmänhenkeä enemmän nyt, viileää siis.
Tallissa tietenkin nyt kamaa tuosta pyörästä lähtien ja lopulta kun koitin saada e30:in pois tieltä, niin tottakai kytkin ruostunut jumiin ja piti jättää sekin homma sitten väliin...
Pihalla tutkailin sen verran, että ilmaa oli aika reilusti. Ylimmäinen vesiletku käydessä ihan kuuma, mutta alimmainen aivan kylmä - vesi ei siis kierrä. Punaiselle alkoi menemään viisarikin, niin piti jättää siihen se homma. Lämpimämpää ehkä snadisti alkoi puhaltamaan, mutta ei maata mullistavaa.
Välissä on siis vaihtoehtoina A. Termari tai B. Vesipumppu - kumpaakohan kokeilisi ensin :think
KYSYMYS
autossa manuaali ilmastointi, miks koko kopin lämpötila säätyy VAIN kuskinpuolen säätimestä, apukuskin nuppi on täysin mykkä
Siis kuskin säädin ohjaa molempia venttiilejäLast edited by JJT; 29-12-2009, 22:10.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kysymys ei nyt varsinaisesti tekniikkaan liity mutta mites tälläne m3 henkinen diffuusori asennetaan? Vakiopuskurista vaan revitään palane poies ja tungetaa uus tilalle?
Kysymyksen tuote siis http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=910Olen homo.
Comment
-
-
Originally posted by Erq. View PostKysymys ei nyt varsinaisesti tekniikkaan liity mutta mites tälläne m3 henkinen diffuusori asennetaan? Vakiopuskurista vaan revitään palane poies ja tungetaa uus tilalle?
Kysymyksen tuote siis http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=910MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Comment