Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5540
    • Kankaanpää

    Originally posted by -rik View Post
    Joo elikkä auto on tosiaa vuoden 96 318iS 1.9l koneella. Ja sellasta ongelmaa on että kone nostaa lämpöjä liian korkeeks jos käy tyhjäkäynnillä jonku aikaa. Sitte ku vähä antaa kierroksia niin lämmöt taas laskee siihen puoliväliin. Myöskään ajossa ei ole mitään ongelmia.

    Lisäksi ei tahdo puhaltaa sisälle lämmintä ilmaa kuin välillä vain, varmaan liittyy jotenkin nämä viat toisiinsa?

    Itse epäilisin ilmaa järjestelmässä tai termostaatti reistailee?

    E: sitte vielä semmonen että meni tosta "ajotietokoneesta" näyttö pimeeksi (tai mullahan siinä ei ole kuin ulkolämpömittari) pari päivää sitte se rupes vaan näyttää koko ajan -7.5 ja seuraavana päivänä siinä ei enää palanu mikää, eli se on ihan mykkä nyt, joku sulake tms. menny?
    Itellä oli kans samaa vikaa, 2 kertaa nosti lämpöjä, mutta sammutin auton. Sen jälkeen puhalsi viel lämmintä ja moottorin lämmöt pysy normina, mutta tänään ilmattiin kaverin kanssa auto uusiks kunnolla ja nyt tulee lämmintä sisälle.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 650
      • Vantaa

      .....
      Last edited by [pmp]; 29-12-2009, 22:55. Reason: ei mitään enää
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • bimmerE34
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 6209
        • Gotham

        Originally posted by -rik View Post
        Joo elikkä auto on tosiaa vuoden 96 318iS 1.9l koneella. Ja sellasta ongelmaa on että kone nostaa lämpöjä liian korkeeks jos käy tyhjäkäynnillä jonku aikaa. Sitte ku vähä antaa kierroksia niin lämmöt taas laskee siihen puoliväliin. Myöskään ajossa ei ole mitään ongelmia.

        Lisäksi ei tahdo puhaltaa sisälle lämmintä ilmaa kuin välillä vain, varmaan liittyy jotenkin nämä viat toisiinsa?

        Itse epäilisin ilmaa järjestelmässä tai termostaatti reistailee?

        E: sitte vielä semmonen että meni tosta "ajotietokoneesta" näyttö pimeeksi (tai mullahan siinä ei ole kuin ulkolämpömittari) pari päivää sitte se rupes vaan näyttää koko ajan -7.5 ja seuraavana päivänä siinä ei enää palanu mikää, eli se on ihan mykkä nyt, joku sulake tms. menny?
        Onko auto GHX-xxx? Jos on, teki sitä jo tossa ennen syksyä, ostin siihen vesipumpun, mutta en kerennyt itse vaihtamaan. Annoin seuraavalle omistajalle mukaan..

        Mutta kuten garffi jo sanoikin, ilmausta....

        ///Pumppu Pojat Racing Team
        Metaline sport #40

        Comment

        • patu25
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 80
          • Tampere

          Mitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?

          Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16328
            • Leppävirta

            Originally posted by patu25 View Post
            Mitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?

            Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?
            Eikös sen neulan kuulu heiluakin tavallaan kokoajan? Ei kait se kulutus voi koko ajan tismalleen sama olla.. Vai millaisesta heilumisesta sitten on kyse?

            Eikö palkkien sammuminen ole n. 2000km välein? Mutua tämä..
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by patu25 View Post
              Mitä tuota kun omassa autossa (325 -93) hetkellinen kulutusmittari hypähtelee vähäsen (siis todella vähän) silloin kun ajaa tasakaasulla ja vaikka lämmöt olisivat puolessa välissä? Neula ei siis tee mitään suurta "hypähdystä", vaan aika pientä "sahaamista" Mistä tämä kielii?

              Ja sitten semmoinen kysymys, että kuinka monta km vastaa yksi vihreä palkki mittaristossa?
              Lambdavika ilmenee noin, että kulutusmittari seilaa.
              En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think

              Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
              Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).

              Comment

              • Torppa
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 291
                • Vihti

                Originally posted by Risto113 View Post
                Lambdavika ilmenee noin, että kulutusmittari seilaa.
                En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think

                Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
                Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).
                Lambda vikaa minunkin mielestä. Työpaikallani boschin testeri jolla pystynyt lukemaan koodit. Ja pikkuisen nypyttää kulutusmittari.

                Lambda anturin vikakoodihan siellä on(sigun auto) ja tulee takaisin jonkun ajan päästä kierroksilla luokkaa 2600rpm näin testeri kertoo. Lambda kannattaa vaihtaa että ei hajota katalysaattoria. (näin olen joutunut tekemään)
                ------------------------------------------------
                Entiset:
                E61 535D M-sport 11/-05
                E61 535D M-sport 12/-04
                E46 330D Touring 11/-03
                E36 325i Coupe 8/-92
                E30 318i Coupe -89

                Comment

                • Torppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 291
                  • Vihti

                  Originally posted by Joutti View Post
                  Oli tarkotus laittaa nuo 50w xenonit pitkiin(lyhyissä on sama setti), mutta kun ne kytkee päälle -> sulake palaa. Toimii tosin muutaman sekunnin, kunnes pitkät ja lyhyet sammuu sulakkeen palaessa Ainoastaan pitkät toimii viiksestä itseensäpäin pidettäessä, muuten mikään valo ei sano mitään. Isompi sulake vai vikaa jossaa muualla?
                  PS. koitin searcia
                  Jos tälläistä tapahtuu. Suosittelen relejohtosarjoja, ei missään nimessä isompia sulakkeita!

                  Ja sitäkin on esiintynyt että tyhjäkäynti notkahtaa tai jopa sammuu kun kytkee valoja päälle. Siihen auttaa mm. että kietoo ballastin ja sen johtojen ympärille ihan ruokakaupasta saatavaa alumiinifoliota, reilulla kädellä auttaa häiriöiden poistamisessa. Näin ainakin minun kohdalla
                  ------------------------------------------------
                  Entiset:
                  E61 535D M-sport 11/-05
                  E61 535D M-sport 12/-04
                  E46 330D Touring 11/-03
                  E36 325i Coupe 8/-92
                  E30 318i Coupe -89

                  Comment

                  • MinDBeaT
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 321
                    • Raahe

                    En nyt äkkiseltään löytänyt vastausta, että miten tuosta ZKW:n umpiosta irrotetaan tuo korkeudensäätö moottori?
                    Pitäis saada vaihdettua uuteen, muttei uskalla mennä väkisten sitä vääntämään.
                    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                    Comment

                    • patu25
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 80
                      • Tampere

                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Lambdavika ilmenee noin, että kulutusmittari seilaa.
                      En nyt tiedä onko tuo juuri sitä, toki se ihan pientä liikettä kait tekee ehjänäkin...:think

                      Jos kulutus ja tyhjäkäynti on ok, en tekisi mitään.
                      Lue vikakoodit jos edullisesti saat jostakin (esim. paikallinen avulias kerholainen).
                      Originally posted by Torppa View Post
                      Lambda vikaa minunkin mielestä. Työpaikallani boschin testeri jolla pystynyt lukemaan koodit. Ja pikkuisen nypyttää kulutusmittari.

                      Lambda anturin vikakoodihan siellä on(sigun auto) ja tulee takaisin jonkun ajan päästä kierroksilla luokkaa 2600rpm näin testeri kertoo. Lambda kannattaa vaihtaa että ei hajota katalysaattoria. (näin olen joutunut tekemään)

                      Tuota tuota... Auto käväisi huollossa 1kk sitten BMW-valtuutetulla myynti/huolto firmalla ja siellä samaan syssyyn sanoin, että testatkaa vikakoodit. No, oli yksi ainut koodi päällä joka liittyi tuohon lambdaan. Eli lambdan sähköinen esilämmitys ei toiminut eli kylmänä vie vähän enemmän löpöä. Vaikuttaako nyt sitten tuo juurikin tuohon heittelemiseen? (viisari hypähtelee lämpimällä koneella n. 1-2mm, kylmällä enemmän)

                      Tyhjäkäynti on mielestäni normaali about 700rpm, heittelee kylläkin joskus kylmemmällä koneella sellaiset 200rpm suuntaan ja toiseen. Kesällä keskikulutus kaupunkipainoitteisella ajolla 11.5l/100km, nyt talvella kun takarenkaisiin kohdistuu enemmän liukukitkaa kuin lepokitkaa , niin kulutus litran enemmän (nämä siis ajotietokoneen lukemia). Tripin mukaan tankillisella pääsee aina n. 550km. Auto siis 325 -93. Mitä mieltä olette kulutuksesta?

                      Olisiko tässä nyt jotain ko. asiaan viittaavaa?

                      Ei kukaan viitsisi katsoa kuinka oman auton viisari tekee lämpösenä? Ja vielä parempi jos olis lambda vaihdettu hiljan.
                      Last edited by patu25; 29-12-2009, 16:40.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        Originally posted by patu25 View Post

                        Ei kukaan viitsisi katsoa kuinka oman auton viisari tekee lämpösenä? Ja vielä parempi jos olis lambda vaihdettu hiljan.
                        Kulutuksesta en tiedä mut ei kai se kovin epänormaalia oo jos kaupunkiajoa lähinnä ajat, mutta kulutusmittarin ei pitäis nypyttää tasakaasulla, ei kylmänä eikä kuumana.

                        Niihin huoltovaloihin vaikuttaa ajotapa ja olosuhteet, ei ole mitään tiettyä kilometrimäärää jonka välein ne ledit sammuu.
                        Eli polttoaineenkulutuksen perusteella vissiin.
                        Last edited by JJT; 29-12-2009, 16:24.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          Noniin, tänään ajettu tuo 316i:nen tallille ja matka meni leppoisasti. Kolmet housut, kolme paitaa ja takki, kahdet sukat + yhdet villasukat, kintaat yms. Perse vähän meinasi jäätyä ja etuvarpaat, muuten jees. Lämmöt kokoajan kivasti puolessa välissä, jos ei pysähtynyt, mutta kylmää puhalsi tai sellaista lehmänhenkeä enemmän nyt, viileää siis.

                          Tallissa tietenkin nyt kamaa tuosta pyörästä lähtien ja lopulta kun koitin saada e30:in pois tieltä, niin tottakai kytkin ruostunut jumiin ja piti jättää sekin homma sitten väliin...

                          Pihalla tutkailin sen verran, että ilmaa oli aika reilusti. Ylimmäinen vesiletku käydessä ihan kuuma, mutta alimmainen aivan kylmä - vesi ei siis kierrä. Punaiselle alkoi menemään viisarikin, niin piti jättää siihen se homma. Lämpimämpää ehkä snadisti alkoi puhaltamaan, mutta ei maata mullistavaa.

                          Välissä on siis vaihtoehtoina A. Termari tai B. Vesipumppu - kumpaakohan kokeilisi ensin :think
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6693
                            • .......

                            Originally posted by Rockford View Post
                            Noniin, tänään ajettu tuo 316i:nen tallille ja matka meni leppoisasti. Kolmet housut, kolme paitaa ja takki, kahdet sukat + yhdet villasukat, kintaat yms. Perse vähän meinasi jäätyä ja etuvarpaat, muuten jees. Lämmöt kokoajan kivasti puolessa välissä, jos ei pysähtynyt, mutta kylmää puhalsi tai sellaista lehmänhenkeä enemmän nyt, viileää siis.

                            Tallissa tietenkin nyt kamaa tuosta pyörästä lähtien ja lopulta kun koitin saada e30:in pois tieltä, niin tottakai kytkin ruostunut jumiin ja piti jättää sekin homma sitten väliin...

                            Pihalla tutkailin sen verran, että ilmaa oli aika reilusti. Ylimmäinen vesiletku käydessä ihan kuuma, mutta alimmainen aivan kylmä - vesi ei siis kierrä. Punaiselle alkoi menemään viisarikin, niin piti jättää siihen se homma. Lämpimämpää ehkä snadisti alkoi puhaltamaan, mutta ei maata mullistavaa.

                            Välissä on siis vaihtoehtoina A. Termari tai B. Vesipumppu - kumpaakohan kokeilisi ensin :think
                            Aloittaisin vesipumpusta (siis jos kunnon ilmausta on jo kokeiltu), jos kerran lämmöt nousee.

                            KYSYMYS

                            autossa manuaali ilmastointi, miks koko kopin lämpötila säätyy VAIN kuskinpuolen säätimestä, apukuskin nuppi on täysin mykkä
                            Siis kuskin säädin ohjaa molempia venttiilejä
                            Last edited by JJT; 29-12-2009, 21:10.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Erq.
                              Newbiemmer
                              • Jun 2009
                              • 24
                              • Homolandia

                              Kysymys ei nyt varsinaisesti tekniikkaan liity mutta mites tälläne m3 henkinen diffuusori asennetaan? Vakiopuskurista vaan revitään palane poies ja tungetaa uus tilalle?
                              Kysymyksen tuote siis http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=910
                              Olen homo.

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5540
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by Erq. View Post
                                Kysymys ei nyt varsinaisesti tekniikkaan liity mutta mites tälläne m3 henkinen diffuusori asennetaan? Vakiopuskurista vaan revitään palane poies ja tungetaa uus tilalle?
                                Kysymyksen tuote siis http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=910
                                Molemmista päädyistä ruuveilla kiinni muistaakseni ja mahtoko olla keskeltäki, vai tuliko vetämällä. Kyllä sitte huomaat viimeistään ku vaihdat.
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎