Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Feelgood
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 26
    • Hamina City

    Mikä mättää kun ei meinaa ovet aueta ?
    Menee lukkoon ja pois lukosta ihan normaalisti, muttei meinaa aueta.
    Saa jonkun aikaa kahvaa vääntää ylösalas, kunnes aukeaa.

    Ongelma ilmenee vain kun yrittää päästä autoon sisään.

    Comment

    • Flow
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 7

      Viisaat BMW tietäjät voisi auttaa selventämään asiaa!

      Mikäli olen oikeassa on E36 318is moottorista olemassa 2 eri versiota, M42B18 ja M44B19. Tietysti on olemassa vielä E30 M42B18 -moottori, mutta kysymys kuuluukin miten nämä moottorit pystyy erottamaan toisistaan?:think

      Internetissä surffailemalla on käynyt ilmi että E30 ja E36 M42 mottorit on suht helppo erottaa toisistaan koska nissä on erilainen imusarja:

      E30 M42: http://limitlessmotorsports.com/blog...9/dsc01005.jpg

      E36 M42: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...2B18_Motor.JPG

      Vuodesta -95 eteenpäin on tietolähteiden mukaan E36 318is alettu käyttää M44B19 moottoria. Kysymys siis kuuluu että mistä e36 M42 ja M44 erottaa toisistaan?
      Muistelisin että luin jostain täältä foorumeilta että M42 öljynsuodattimen kansi on alumiinia vs M44 muovia, sekä M44 on ilmamassamittarilla vs M42 ilmamäärämittari.

      Onkos olemassa mitään muita suuria ulkoisia eroavaisuuksia?

      Comment

      • Mokoma
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 767
        • 013 - Koskenkorva

        Originally posted by Feelgood View Post
        Mikä mättää kun ei meinaa ovet aueta ?
        Menee lukkoon ja pois lukosta ihan normaalisti, muttei meinaa aueta.
        Saa jonkun aikaa kahvaa vääntää ylösalas, kunnes aukeaa.

        Ongelma ilmenee vain kun yrittää päästä autoon sisään.
        lukkosalpa taitaa kaivata vähän rasvaa. ja voisi olla hyvä tarkistaa kahvamekanismin kunto oven sisältä, ei oo paha homma nypätä ovipahveja pois
        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

        Originally posted by kaol
        Ongelma: Kolmekutonen.

        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by Flow View Post
          Viisaat BMW tietäjät voisi auttaa selventämään asiaa!

          Mikäli olen oikeassa on E36 318is moottorista olemassa 2 eri versiota, M42B18 ja M44B19. Tietysti on olemassa vielä E30 M42B18 -moottori, mutta kysymys kuuluukin miten nämä moottorit pystyy erottamaan toisistaan?:think

          Internetissä surffailemalla on käynyt ilmi että E30 ja E36 M42 mottorit on suht helppo erottaa toisistaan koska nissä on erilainen imusarja:

          E30 M42: http://limitlessmotorsports.com/blog...9/dsc01005.jpg

          E36 M42: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...2B18_Motor.JPG

          Vuodesta -95 eteenpäin on tietolähteiden mukaan E36 318is alettu käyttää M44B19 moottoria. Kysymys siis kuuluu että mistä e36 M42 ja M44 erottaa toisistaan?
          Muistelisin että luin jostain täältä foorumeilta että M42 öljynsuodattimen kansi on alumiinia vs M44 muovia, sekä M44 on ilmamassamittarilla vs M42 ilmamäärämittari.

          Onkos olemassa mitään muita suuria ulkoisia eroavaisuuksia?
          Nämä ja varsinkin tuo ö-suodattimen kansi helppo erottaa m42 ja 44, m44:ssä lisäksi kaasuvaijerin päällä läppäkotelon kyljessä muovisuojus jos ei ole heitetty pois.

          Jotakin tekeillä kun kyselet näitä ?

          Comment

          • Feelgood
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 26
            • Hamina City

            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
            lukkosalpa taitaa kaivata vähän rasvaa. ja voisi olla hyvä tarkistaa kahvamekanismin kunto oven sisältä, ei oo paha homma nypätä ovipahveja pois
            Täytyneen sitten näin tehdä. Kiitoksia.

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Joo tuossa viikko sitte kyselin että mikä on kun ei bemari puhalla lämpöä sisään. Noh ilmasin sit järjestelmän ja lisäilin nestettä ja rupes toimimaan taas. Nyt taas rupeaa tekemään niin että lämpöä ei tule jos kierrokset on alle 2000rpm. Avasin tuossa äsken sitä paisuntasäiliön ruuvia niin ilmaahan sieltä taas suhisi tulemaan. Eli taas on kerännyt sinne vähän painetta.

              Varmaankin kansipahvi menny ja sieltä päästää pikkuhiljaa painetta järjestelmään, en ainakaan muuta keksi?
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Mokoma
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 767
                • 013 - Koskenkorva

                Originally posted by -rik View Post
                Joo tuossa viikko sitte kyselin että mikä on kun ei bemari puhalla lämpöä sisään. Noh ilmasin sit järjestelmän ja lisäilin nestettä ja rupes toimimaan taas. Nyt taas rupeaa tekemään niin että lämpöä ei tule jos kierrokset on alle 2000rpm. Avasin tuossa äsken sitä paisuntasäiliön ruuvia niin ilmaahan sieltä taas suhisi tulemaan. Eli taas on kerännyt sinne vähän painetta.

                Varmaankin kansipahvi menny ja sieltä päästää pikkuhiljaa painetta järjestelmään, en ainakaan muuta keksi?
                kyllä sielä järjestelmässä saa vähän painetta olla lämpimänä. onkos öljyjen seassa vettä/ toisinpäin? ja ennenkö alat kantta ottamaan pois niin kannattaa tarkistaa puristuspaineet ja tehdä ohivuotomittaus. ja eihän sielä se kuuluisa vesiventtiili jumita, kannattaa putsata tai vaihtaa se. niin ja vesipumppu voi olla lopussa. Oliko sulla mikä kone??
                BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                Originally posted by kaol
                Ongelma: Kolmekutonen.

                Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  Voi myös vuotaa nesteitä ja/tai horia ilmaa sisään huonoista paisarin tiivisteistä, kannattaa tarkistaa.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • Maniver
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 1953
                    • Helsinki

                    Mikähän on kuvassa ympäröity mötikkä? Käsittääkseni löytyy vain ja ainoastaan cabrioleteista. Kuva siis peräkontista akkukotelosta. :think

                    F20 125

                    Comment

                    • Mokoma
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 767
                      • 013 - Koskenkorva



                      Vibration absorber = tärinänvaimennin
                      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                      Originally posted by kaol
                      Ongelma: Kolmekutonen.

                      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                      Comment

                      • Maniver
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 1953
                        • Helsinki

                        Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=61&fg=30

                        Vibration absorber = tärinänvaimennin
                        Ahaa. Tämä selvä. Kiitos
                        F20 125

                        Comment

                        • jyrkipes
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 210
                          • KAJAANI, FIN

                          Onko E30 (M10B18) kaasaripeleissä starttiautomatiikkaa ?
                          Eli kun kääntää käynnistysasentoon ja vapauttaa niin käynnistysmoottori jauhaa kunnes kone käynnistyy tai "aika" loppuu.

                          Vai olisko startin solenoidi/bendix vähän jumittelemassa.
                          Tuossa kolmenkympin pakkasten jälkeen koitin käynnistellä vaan ei edes naksahtanu, virtaa oli kyllä yhden mersun verran. Ajattelin että solenoidi tai sitä ohjaava rele (?) oli vaan jäässä.

                          Raksapuhallin ja pari tuntia sai auton sitten henkiin niin että sain talliin, mutta tuo automaattistartti vähän jäi vaivaamaan.
                          Jyrki
                          E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                          "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                          (ex: E30, E32, E34, E36)

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5857
                            • Joccis City

                            Originally posted by jyrkipes View Post
                            Onko E30 (M10B18) kaasaripeleissä starttiautomatiikkaa ?
                            Eli kun kääntää käynnistysasentoon ja vapauttaa niin käynnistysmoottori jauhaa kunnes kone käynnistyy tai "aika" loppuu.

                            Vai olisko startin solenoidi/bendix vähän jumittelemassa.
                            Tuossa kolmenkympin pakkasten jälkeen koitin käynnistellä vaan ei edes naksahtanu, virtaa oli kyllä yhden mersun verran. Ajattelin että solenoidi tai sitä ohjaava rele (?) oli vaan jäässä.

                            Raksapuhallin ja pari tuntia sai auton sitten henkiin niin että sain talliin, mutta tuo automaattistartti vähän jäi vaivaamaan.
                            Ei ole mitään startti automatiikkaan. Eli joku jumittaa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • jyrkipes
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 210
                              • KAJAANI, FIN

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Ei ole mitään startti automatiikkaan. Eli joku jumittaa.
                              Mahtavaa, pääse remontin korjuuseen. Ehdin jo luulla että tässä joutuu mielikuvituksen käyttöön kun kaikki vehkeet on kunnossa.
                              Jyrki
                              E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                              "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                              (ex: E30, E32, E34, E36)

                              Comment

                              • tupacalle
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 72
                                • Tampere

                                Mitä veikkaisitte viaksi kun M50B25 koneinen E36 jättää välillä kierrokset leijumaan. Vika ilmenee siis vain välillä, ja oikeastaan vain pakkasilla tehnyt sitä. Esim normaali ajon aikana yhtäkkiä jättää kierrokset leijumaan, eli vaihde silmässä auto menee ilman kaasuun koskemista. Joskus tapahtuu myös vaihteen ollessa vapaalla kierrosten reilua seilaamista, jopa 1000-3000rpm välillä...??

                                Toisinaan on kuin ei vikaa olisi koskaan ollutkaan :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎