Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonmppa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 276
    • nurmijärvi

    Originally posted by däädää View Post
    Paljonkohan tulis hintaa tuolle työlle? :think Ja mitä sieltä vaihdetaan?

    wetteriltä varsin kyselin tarjousta niin lopullinen hinta oli töineen alle 500e, sinne vaihdetaan tiivisteet, muistaakseni hammasrattaita ja oli siinä vielä jotaki muutaki, mutta muista enää tarkkaan. sillä oli mekaanikolla samanlainen e36 ni osas aika tarkasti sanoa mitä sinne tarvii vaihtaa. tosiaan osat oli jotain alle 200e. tietenkin siihen vois ostaa koko paketin uuden, maksaa alle 500e http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...sivu6.htm#7480

    ja tuon työhän voi teettää muuallakin, tai tehä ite jos on halua ja taitoa

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      Originally posted by tonmppa View Post
      wetteriltä varsin kyselin tarjousta niin lopullinen hinta oli töineen alle 500e, sinne vaihdetaan tiivisteet, muistaakseni hammasrattaita ja oli siinä vielä jotaki muutaki, mutta muista enää tarkkaan. sillä oli mekaanikolla samanlainen e36 ni osas aika tarkasti sanoa mitä sinne tarvii vaihtaa. tosiaan osat oli jotain alle 200e. tietenkin siihen vois ostaa koko paketin uuden, maksaa alle 500e http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...sivu6.htm#7480

      ja tuon työhän voi teettää muuallakin, tai tehä ite jos on halua ja taitoa
      Tämä selvä kannattaakos tuota alkaa viellä vaihtamaan kun ei pahaa ääntä pidä? (ei kuule jos pelti kiinni)

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kaikissa on vakiona 2bar. Bmw myy myös 1.4bar korkkia, en tiedä miksi laittavat uutena kohtuuttoman kovan paineen sallivan korkin. Muissa autoissa riittää pienempikin paine.
        Joensuussa ei tuntenu BMW:n merkkiliike 1.4 baarin korkkeja. Koneelta se myyjä jostain katto ja löyty pelkkiä 2 bar korkkeja ja ostin semmosen.

        Toimiikos nuo motonetin 1.4 bar korkit sitten yhtä hyvin kun alkup?
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by asis View Post
          Joensuussa ei tuntenu BMW:n merkkiliike 1.4 baarin korkkeja. Koneelta se myyjä jostain katto ja löyty pelkkiä 2 bar korkkeja ja ostin semmosen.

          Toimiikos nuo motonetin 1.4 bar korkit sitten yhtä hyvin kun alkup?
          Näissä on käytetty 1,4bar korkkeja, että pitäs merkkiliikkeessä tuntea
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            Originally posted by däädää View Post
            Tämä selvä kannattaakos tuota alkaa viellä vaihtamaan kun ei pahaa ääntä pidä? (ei kuule jos pelti kiinni)
            no ei se sitten vielä pahalta kuulosta, sitten ku se alkaa kuulostamaan samalta ku 124 200d mersu ni sitten voisin neuvoa jo menevän korjaamolle

            Comment

            • asis
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 1138
              • Joensuu

              Originally posted by JJT View Post
              Näissä on käytetty 1,4bar korkkeja, että pitäs merkkiliikkeessä tuntea
              Joo ei näy olevan 325i, niin ilmankos ei liikkeestä löytyny, kun ne aina pyytää rekisterinumeron osaa ostettaessa. Ja sieltä ne ettii sitten koneelta oikeen osan.

              Pitää vissii sitte käydä ostamassa 316i korkki
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                Originally posted by tonmppa View Post
                no ei se sitten vielä pahalta kuulosta, sitten ku se alkaa kuulostamaan samalta ku 124 200d mersu ni sitten voisin neuvoa jo menevän korjaamolle
                Tämä selvä

                Comment

                • Potka
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 67
                  • Lepsämä

                  Originally posted by Potka View Post
                  Mistäköhän mahtaa johtua tommosessa karvalakkimittaristossa lämpömittarin jännä toiminta, mittari ikään kuin "liipaisee" sen arvon siihen aina käynnistettäessä, mutta jämähtää siihen. Eli jos esim. starttaan auton aamulla kylmänä, ei mittari värähdäkään, mutta jos koneen lämmettyä sammutan virrat ja laitan ne uudestaan päälle, näen kuinka lämmin kone on käynnistyshetkellä, mutta siitäkään se ei taas nouse. Maksimissaan 1 pvä / kk toimii normaalisti.

                  Toisena ominaisuutena mittaristoon liittyen mainittakoon kellon toimiminen ainoastaan kun virrat on päällä. (Tämä mittaristo siis sellainen jossa on analoginen kello kierroslukumittarin tilalla.)

                  Kellään mitään hyviä/huonoja visioita mistä tuommoinen voisi johtua?
                  E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                  Entisiä:
                  E30/E36/E39/E60/E92

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu

                    Repäsin nuo xenonit pitkistä pois, niin millaset halogeenipolttimot tohon pitää laittaa?
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by asis View Post
                      Joo ei näy olevan 325i, niin ilmankos ei liikkeestä löytyny, kun ne aina pyytää rekisterinumeron osaa ostettaessa. Ja sieltä ne ettii sitten koneelta oikeen osan.

                      Pitää vissii sitte käydä ostamassa 316i korkki
                      Osanumero ylös ja sen lyöt tiskiin, saapahan varmasti oikeen.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • tommi--fi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1066
                        • Riihimäki

                        Originally posted by asis View Post
                        Repäsin nuo xenonit pitkistä pois, niin millaset halogeenipolttimot tohon pitää laittaa?
                        H1/H7 näissä on käytetty. Näkemättä mahdoton sanoa. Compactissa jopa H4B tai joku vastaava merkintä.
                        Auto tai moottoripyörä Virosta?

                        Comment

                        • willard
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 45
                          • Kerava

                          Hahmotusvaikeutta

                          Kertoiskos joku, et onks kuvan osa numero 5 vesipumppuun yhteydessä?



                          Tänään töihin mennessä kesken ajon alko kuuluun kilkatikalkati, josta 100 myöhemmin tien sivuun kattomaan syytä: höyryä nous vähän konehuoneesta ja osa syylärin mehuista putos tielle, (hinaamalla himaan).

                          Kun konehuoneeseen katoin, niin toi osa#5 on "väärällään" muuhun laitteistoon nähden.

                          Vesipumpun vaihdosta ei tietoa, auto ollut mulla 1,5 vuotta. Epäilen, et pumppu ois lauennu, mutta ois kiva tietää varmemmin, ennen kun rupeen purkaan lisää tutkimista ja korjausta varten.
                          Nyt: e39 520i sedan
                          EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by willard View Post
                            Kertoiskos joku, et onks kuvan osa numero 5 vesipumppuun yhteydessä?



                            Tänään töihin mennessä kesken ajon alko kuuluun kilkatikalkati, josta 100 myöhemmin tien sivuun kattomaan syytä: höyryä nous vähän konehuoneesta ja osa syylärin mehuista putos tielle, (hinaamalla himaan).

                            Kun konehuoneeseen katoin, niin toi osa#5 on "väärällään" muuhun laitteistoon nähden.

                            Vesipumpun vaihdosta ei tietoa, auto ollut mulla 1,5 vuotta. Epäilen, et pumppu ois lauennu, mutta ois kiva tietää varmemmin, ennen kun rupeen purkaan lisää tutkimista ja korjausta varten.
                            Pumppu entinen, uutta tilalle. Osa 5 on hihnapyörä joka on kiinni pumpun akselissa.
                            Huolellinen ilmaus sitten pumpun vaihdon jälkeen, haulla löytyy hyvät ohjeet.
                            Last edited by JJT; 15-07-2010, 23:20.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Samee
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 888
                              • Valkeakoski

                              Osaakohan kukaan heittää mitään vinkkiä että mistä lähtisi tutkimaan kun emännän autoon tuli erikoinen ongelma.

                              Auto on e36 coupe ja ´95 manuaali ilmastoinnilla, eli tälläisella ilmastoinnin paneelilla

                              Ilmastointi ei pelannut(aineet lopussa) ja piti viedä se täytettäväksi mutta matkalla huomasin että melkein koko perkeleen paneeli on mennyt mykäksi. Takalasin lämmittimen, sisäkierron ja ilmastoinnin napeista ei tapahdu mitään. Samoin lämpötilarullien pyöritys ei vaikuta lämpötilaan mutta taas puhallus nopeuden ja suunnan valitsin toimii.

                              Kaikki sulakkeet olivat ehjiä. Mahtaakohan tämä olla joku tyyppivika, tai keksiikö kukaan mistä aloittaisi tutkimaan...?


                              EDIT: Ilmastointihan ei vissiin pitäisikään kytkeytyä päälle jos se on mennyt tyhjäksi, mutta eikai se sentään takalasinlämmittimen, lämmönsäätörullien tai sisäkierron toimintaan pitäisi vaikuttaa?
                              Last edited by Samee; 16-07-2010, 03:55.
                              E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                              E30 316 4d '89
                              E36 M3 Coupe '93
                              F30 318d '13

                              Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                              Comment

                              • Komulainen
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 113
                                • Pyhäntä

                                Onko kellään hajua mistä kannattaa tutkia outoa hyytymistä? :think
                                Tapahtuu täys kaasulla noin 5krpm kohdalla.
                                Ei nosta kierroksia ylemmäs millään. Tätä ei tapahdu kovinkaan usein, mutta jos tapahtuu niin monta kertaa peräkkäin. Sitten saattaa olla taas että toimii moitteetta.
                                Konehan oli m50b25 vanoksella, ajettu vasta 409tkm.

                                Nii ja mistähän löytäs säädettäviä yläpäitä eteen?
                                Last edited by Komulainen; 16-07-2010, 11:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎