Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3565
    • Nla

    Originally posted by Henkka90 View Post
    ei tarvi koko laatikkoa puottaa tuon takia, eikä se ole tosiaankaan kyllä paha homma :think

    selvä pitää sitten vain koittaa etsiä netistä how to opasta. vaikka ei tuo viellä paha ole jos vain odottaisi ja sitten samalla kertaa vaihtaisi myös kytkimien hiluineen
    BMW E90 330dA 2007
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      Originally posted by _Cobra_ View Post
      Helou!

      Ei tuosta haun kanssa pelleilystä tule yhtään mitään niin aattelin josko joku vois ystävällisesti vastata minun kysymyksiin tässä..

      Ostin siis ensimmäisen bemarini e36 328:n ja pari kysymystä on herännyt.

      1. Vaikuttaako ulkolämpötila-anturi ilmastoinnin toimimiseen kun se nyt näyttää
      -37 ja tuntuu sille että ilmastointi puskee vaan joko kylmää tai kuumaa ilmaa, vai enkö osaa vaan käyttää niitä kahta ilmeisesti lämpötilaan vaikuttavaa numiskaa siinä keskikonsolissa?

      2. Mistä voisi johtua rikkailla käyminen, haisee rikkaalle ja putkessa röpöttää kun moottorijarruttaa. Autoon on vaihdettu pakosarja ja ilmeisesti isompi putki, ja toinen tähän liittyvä kysymys on epätasainen tyhjäkäynti, sekun tuppaa käyttämään välillä tyhjäkäyntiä alle 500 kierroksen, lähinnä sillon kun ilmastoinnin kompura käy päällä, mutta joskus muutenkin.

      Kiitos jos jaksatte ymmärtää..
      1. -37 obc:ssa viittaa ainakin siihen, että sinulla on ulkolämpötila-anturi rikki tai ei ole, muista en tiedä

      2. voisiko maffi olla rikki? kannattaa myös tarkistaa maffilta lähtevä haitari putki ja siitä 2 alaspäin menevää letkua tyhjäkäyntimoottorille ja moottorilta imusarjoille. yleisimpiä vikoja seilaamiseen. jos ei niillä korjaannu niin lambda voi myös olla rikki.

      Comment

      • tonmppa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 276
        • nurmijärvi

        Originally posted by Spiddu View Post
        vaihdekeppiin tullut tässä vuosien varrella hieman valjyyttä eli sieltä on muistaakseni joku kumi väsynyt aikojen saatossa (näin taisi ainakin olla e30) onko tuollaisen viksaus miten iso homma? tai siis tarvitseeko kokolaatikko tiputtaa alas?
        niin mitähän hiluja sieltä pitäs sitten vaihtaa, että ne väljät lähtee pois, onko antaa osanumero/numerot? itellä kans on jonnin verran väljyyttä siinä kepissä. minä että tuossahan tuo samalla menis itellä ku koko auto puretaan murusiksi tässä kk aikana.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by Spiddu View Post
          vaihdekeppiin tullut tässä vuosien varrella hieman valjyyttä eli sieltä on muistaakseni joku kumi väsynyt aikojen saatossa (näin taisi ainakin olla e30) onko tuollaisen viksaus miten iso homma? tai siis tarvitseeko kokolaatikko tiputtaa alas?
          Originally posted by tonmppa View Post
          niin mitähän hiluja sieltä pitäs sitten vaihtaa, että ne väljät lähtee pois, onko antaa osanumero/numerot? itellä kans on jonnin verran väljyyttä siinä kepissä. minä että tuossahan tuo samalla menis itellä ku koko auto puretaan murusiksi tässä kk aikana.
          Esim. autona 328i coupe 2/95: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...hifting_parts/

          Comment

          • _Cobra_
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 16
            • Kuopio

            Originally posted by esa`pentula View Post
            1. -37 obc:ssa viittaa ainakin siihen, että sinulla on ulkolämpötila-anturi rikki tai ei ole, muista en tiedä

            2. voisiko maffi olla rikki? kannattaa myös tarkistaa maffilta lähtevä haitari putki ja siitä 2 alaspäin menevää letkua tyhjäkäyntimoottorille ja moottorilta imusarjoille. yleisimpiä vikoja seilaamiseen. jos ei niillä korjaannu niin lambda voi myös olla rikki.

            Juu tuon lämpötila-anturin rikkoontumisen sain selville itsekkin mutta sitä tässä vähän mietin että onko sillä osuutta siihen jos ilmastointi ei pelitä, vai enkö osaa vaan käyttää.. Aikaisemmassa nissanissa vaan ilmastointi meni automaattisesti pois päältä jos oli ulkona alle -3 ´pakkasen puolella.

            Kiits tuosta toisesta pitää tuossa tutkia...

            Comment

            • tonmppa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 276
              • nurmijärvi

              Originally posted by jr66 View Post
              joo kuva on vastaavanlainen 325 coupellekin, mutta mitkä kaikki hilppeet tuosta pitäs sitten vaihtaa??
              vai pitääkö ne kaikki uusia

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Electroid View Post
                Taitaa se AUC olla käytössä, kun automaagi moodi päällä (vaikka ei sisäkiertonappiin oo koskenutkaan). Näin ainakin itse olen havainnut tuon toimivan... saatan tietty olla väärässäkin.
                Vaikkei auto ole päällä, sooloilee silti. Etenkin kun auto parkista, sisusta kuumana. Ilmastointi päälle, samalla menee sisäkierto. Napista ei saa mitään muutosta, vain ilmastointi on-off, niin sisäkierto on-off. Jonkin ajan päästä kun jäähtynyt, niin sitten taas toimii sisäkierto napista.

                Jännittää tuleva talvi, ikkunat huuruun kun sisäkierto menee päälle.

                Onko tietoa missä tuo sisäkiertoläpän moottori on, ottaisi johdon irti?

                Originally posted by _Cobra_ View Post
                1. Vaikuttaako ulkolämpötila-anturi ilmastoinnin toimimiseen kun se nyt näyttää
                -37 ja tuntuu sille että ilmastointi puskee vaan joko kylmää tai kuumaa ilmaa, vai enkö osaa vaan käyttää niitä kahta ilmeisesti lämpötilaan vaikuttavaa numiskaa siinä keskikonsolissa?
                Et vaan osaa.

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  mikäköhän tuli lämmityslaitteeseen kun jäi puhaltamaan vaan samanlämpöistä ilmaa, lämpötilansäätönamiskan asennolla ei ole mitään vaikutusta.. ei tule kylmää eikä kuumaa vaan semmoista lämpöistä vaan.. onko näissä jollain vaijerilla säätö vai sähköinen? auto on ilmastoimaton -94.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    Perän puslista pieni kysymys, auto 318TDS touring -97.

                    Auton kun nostaa ylös ja laittaa pukkien päälle takanostokohtien varaan; sitten nostaa tunkilla perän alta, perän ympärillä olevan apurungon etupuslat nousevat ensin muutaman millin ylös, jonka jälkeen auto lähtee nousemaan. Saako se tehdä noin, pitääkö niissä olla varaa? Tuntuisi ettei...?

                    Puslan ja pultin kannan alla olevan ison prikan väliin tulee selvä rako.

                    Jotenkin on outo ajettava kun ohittaessa tulee keskiviivan jälkeen omalle kaistalle ja tien kaltevuus muuttuu. Tuntuu vetäisevän perää sivulle ja ratti on erittäin levoton kovemmissa vauhdeissa. Eteen vaihdettu kaikki nivelet ja puslat, jonka jälkeen käytetty nelipyöräsuuntauksessa. Takaa säädetty myös auraukset. Sen jälkeen tuntui menevän entistä levottomaksi mutta erittäin jäykkä ratti muuttui kevyeksi parkkipaikalla pyörittäessä (oli niin paljon pielessä kulmat ennen säätöä että oli raskas).

                    Comment

                    • Komulainen
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 112
                      • Pyhäntä

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Osta uudet jos pahoja kivenjälkiä on.

                      Ei ne motonetin takahuoneessa niitä kumeja tee , mitä luki paketissa ?
                      Pitää katsella mitä nuille keksii. :think
                      Ja olihan se rättinivel aivan tohjona.
                      Paketissa ei lukenu mitään. Tuli epämääräisessä pussissa jossa oli vain tuotteen nimi ja kuitissakin oli vain nimi ja varaosa numero.
                      Näköjään on asioita missä ei pitäs säästellä.

                      Comment

                      • Ämmyskä
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2010
                        • 191
                        • fin

                        Onko E36 jarrujen ilmauksessa mitään ilmausjärjestystä? Esim. ensin takaoikea, sitten etuvasen tms? Ja onko mitään muuta erikoista mitä pitäs huomioida?

                        Comment

                        • Maniver
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 1953
                          • Helsinki

                          Originally posted by Ämmyskä View Post
                          Onko E36 jarrujen ilmauksessa mitään ilmausjärjestystä? Esim. ensin takaoikea, sitten etuvasen tms? Ja onko mitään muuta erikoista mitä pitäs huomioida?
                          Takaoikea, takavasen, etuoikea, etuvasen.
                          F20 125

                          Comment

                          • Ämmyskä
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2010
                            • 191
                            • fin

                            Originally posted by Maniver View Post
                            Takaoikea, takavasen, etuoikea, etuvasen.
                            Kiitos!

                            Comment

                            • maukk1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 565
                              • Kangasala

                              Sopiiko facelift maskipelti -92 vuoden coupeen suoraan?
                              E60 530i -05


                              Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by maukk1s View Post
                                Sopiiko facelift maskipelti -92 vuoden coupeen suoraan?
                                Sopii mikäli kyseessä on alkuperäinen pelti, tarvikepeltien sopivuuksista on aika huonoja kokemuksia, jäävät irvistämään eikä tule konepellin tasolle.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎