Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ankold
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 16
    • turku

    Onko tietoa kenellä turussa olisi vikakoodienlukulaitteistoa vaihdelaatikkoon? Mielellään joku yksityinen (mahdollisesti edullisin vaihtoehto..) tai edes joku? Vituttaa tuo nyt sen verran, että pitäisi enskuun alussa maksaa vakuutusmaksuja taas pois, mutta tuossa kunnossa en haluaisi mitään maksaa, ja jossei asia ratkea ennen ensikuuta, laitan auton seisomaan ja katson asiaa myöhemmin uudelleen.. Harmittaa vain kun oli auton myyminen muuttamisen vuoksi pian edessä, mutta pitäisi tuo kai kuntoon saada ennen kuin järkihinnalla kannattaa myymään lähteä.

    Comment

    • Turhajohtaja
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 10
      • Ranua

      Originally posted by Supa View Post
      Ilmamassamittareita käytetään mutta järkevin ja helpoin olisi varmaan tuossa tapauksessa korvata alkuperäinen moottorinohjaus jollakin säädettävällä esim Megasquirt. Tuossa mittaus perustuu imusarjan paineeseen perusasetuksilla ja voi heittää putkessa olevat mittarit kuikkaan
      selvempi homma. joo tuo moottoriohjauksen osto on ollut mielessä mutta pitäisi löytää joku mahdollisimman edullinen ja tuo magaruuta taitaa olla se edullisin kun bensa puolelle ei ole muuta tehty kuin vaihdettu 325/328 suuttimet.

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1630
        • Vähäkyrö

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Mulla automaatti-ilmastointi ja neljä ekaa pykälää pelaa, sen jälkeen ei puhallus voimistu lopulla neljällä pykälällä. Missä sijaitsee etuvastus? Hanskalokero on jo puretu eestä pois raitisilmasuodattimen vaihon takia (suht veemäinen homma muuten) Yrittäny kurkkia siihen keskikonsolin kylkeen, muttei ota silmään ku yks pyöreä mollukka osanumerolla (musta, metallinen pääty, kahella thorxilla kiinni, toiseen ei meinaa päästä käsiks ku on ne kojelaudan tukiraudat edessä) 8. 32929.9. Onko se se, realoem ei tuntenu sitä numeroa?
        Tähän liittyen hain Motonetistä puhaltimen etuvastuksen. Se oli semmonen perus pötkylä, ei siilin näkönen. Kuitenkaan en autostani löytäny vastaavan näköstä mötkylää. siilin löysin. Saa siis vissiinkin palauttaa mötkylän kauppaan?

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Originally posted by Samppae39 View Post
          Tähän liittyen hain Motonetistä puhaltimen etuvastuksen. Se oli semmonen perus pötkylä, ei siilin näkönen. Kuitenkaan en autostani löytäny vastaavan näköstä mötkylää. siilin löysin. Saa siis vissiinkin palauttaa mötkylän kauppaan?
          Kai sä kuitin säästit?
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Onko nämä E36 puhallus laitteet näin huonoja/hengettömiä yleisesti vai onko tuossa omassa vain jotain hintrinkiä.

            Huurtuminen on suurin ongelma tai siis sen pois saaminen ja puhallus teho ei tunnu ainakaan mitenkään hiuksia kuivattavalle täysiasennollakaan verraten E39.

            Siili/etuvastus? Vai jokin muu jota uusia..? Ja tuo kyllä häiritsee kans että ei kunnolla lämmintä puhalla tyhjäkäynnillä vaan vasta kierroksilla, ei mielestäni veljen autossa ole tuota ominaisuutta (-92 325, ei ilmastointia). Ja tuntuu että hitaasti tai ainakin hitaammin lämpenee kun E39(joka oli siis samalla koneella)

            Raitisilmasuodatin on vaihdettu kuukauden sisällä.

            Minun auto tuo sigun E36 autom.ilmastoinnilla.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • rocroc
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 573
              • keminmaa

              E36 rateista

              Ostin tuossa -96 328i:n projektiksi, sisällä häiritsee eniten tuo karmea 4 puolainen airbag ratti. Kysymys kuuluukin, miten nuo eri vuosimallien ratit on vaihtokelpoisia keskenään? entä miten käy esim e39/e34:n salmiakki tai "M" ratti e36:een? entä passaako vanhemman e36:n 3-puolainen sport airbag ratti tuohon. :think

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Haju69 View Post
                Onko nämä E36 puhallus laitteet näin huonoja/hengettömiä yleisesti vai onko tuossa omassa vain jotain hintrinkiä.

                Huurtuminen on suurin ongelma tai siis sen pois saaminen ja puhallus teho ei tunnu ainakaan mitenkään hiuksia kuivattavalle täysiasennollakaan verraten E39.

                Siili/etuvastus? Vai jokin muu jota uusia..? Ja tuo kyllä häiritsee kans että ei kunnolla lämmintä puhalla tyhjäkäynnillä vaan vasta kierroksilla, ei mielestäni veljen autossa ole tuota ominaisuutta (-92 325, ei ilmastointia). Ja tuntuu että hitaasti tai ainakin hitaammin lämpenee kun E39(joka oli siis samalla koneella)

                Raitisilmasuodatin on vaihdettu kuukauden sisällä.

                Minun auto tuo sigun E36 autom.ilmastoinnilla.
                Jossain on vikaa. Mulla touring autom.ilmastoinnilla, kuumaa tulee parin km ajon jälkeen ja ykkös nopeus riittää yksin ajelessa. Täysillä puhaltaa vähäisenkin tukan päästä.

                Kannattaa kuivata auto kunnolla, sisälämppäri pöhisemään päiväksi pariksi. Jos huurtuminen jatkuu, kannattaa etsiä se reikä mistä vesi hyttiin tulee.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16360
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Jossain on vikaa. Mulla touring autom.ilmastoinnilla, kuumaa tulee parin km ajon jälkeen ja ykkös nopeus riittää yksin ajelessa. Täysillä puhaltaa vähäisenkin tukan päästä.

                  Kannattaa kuivata auto kunnolla, sisälämppäri pöhisemään päiväksi pariksi. Jos huurtuminen jatkuu, kannattaa etsiä se reikä mistä vesi hyttiin tulee.
                  Pitänee viedä tallille kuivamaan pariksi päivää ja katsoa samalla onko kosteat matot. Mutta onko se etuvastus nyt syyllinen siihen ettei puhallus tehoa meinaa olla riittävästi? Vai jossain muualla? Toimii siis kuitenkin. Mielestäni pitäisi töhistä kovemmin.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1630
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Kai sä kuitin säästit?
                    Joo, se ei nyt tässä ole se ongelma. Kattelin vaan realoem numeroita ja sieltä blower resistor ja numerot täsmää motonetin osan kans. En vaan löydä sitä autostani. Mikä virka tolla etuvastuksella muuten edes on, jos siili hoitaa puhaltimen nopeudet? Saakohan siiltä mistään halvemmalla, ku marmorilta?

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3564
                      • Nla

                      puhaltimet nyt kun puheen aiheena niin esitetään omakin kysymys. Vikana siis seuraava, että puhalin on alkanut kitisemään hetken aikaa kun tiessä esim pieni kuoppa. Onko tuollaiselle jotain tehtävissä vai uutta palikkaa tilalle?
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by rocroc View Post
                        Ostin tuossa -96 328i:n projektiksi, sisällä häiritsee eniten tuo karmea 4 puolainen airbag ratti. Kysymys kuuluukin, miten nuo eri vuosimallien ratit on vaihtokelpoisia keskenään? entä miten käy esim e39/e34:n salmiakki tai "M" ratti e36:een? entä passaako vanhemman e36:n 3-puolainen sport airbag ratti tuohon. :think
                        E39 ja E34 ratit on isompia kehältään, jos tämmöstä etit ni mulla olis hyväkuntonen: http://www.en4cer.co.uk/ima/steering.jpg
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          Originally posted by Turhajohtaja View Post
                          Moro. onkos nuissa e36 6pyttysissä ilmamäärämittari vai ilmamassa?:think kun itsellä on 318is turbo joka rakennettiin vasta eikä ole alkanu pelaamaan omalla ilmamäärämittarilla, lähtee vetämään vasta yläkierroksilla. ja pystyykö tuohon asentamaan ilmamassamittarin jollain konstilla? jos jollain on kokemuksia is:än turbotuksesta ni saa neuvoa!
                          6 pyttysessä ilmamassa, 4 pyttysessä ilmamäärä

                          Originally posted by ankold View Post
                          Onko tietoa kenellä turussa olisi vikakoodienlukulaitteistoa vaihdelaatikkoon? Mielellään joku yksityinen (mahdollisesti edullisin vaihtoehto..) tai edes joku? Vituttaa tuo nyt sen verran, että pitäisi enskuun alussa maksaa vakuutusmaksuja taas pois, mutta tuossa kunnossa en haluaisi mitään maksaa, ja jossei asia ratkea ennen ensikuuta, laitan auton seisomaan ja katson asiaa myöhemmin uudelleen.. Harmittaa vain kun oli auton myyminen muuttamisen vuoksi pian edessä, mutta pitäisi tuo kai kuntoon saada ennen kuin järkihinnalla kannattaa myymään lähteä.
                          Voimansiirtojen ja automaattivaihteistojen korjaukset Turussa

                          Comment

                          • rocroc
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 573
                            • keminmaa

                            Originally posted by Cell View Post
                            E39 ja E34 ratit on isompia kehältään, jos tämmöstä etit ni mulla olis hyväkuntonen: http://www.en4cer.co.uk/ima/steering.jpg

                            Keskustellaampa privalla ratista

                            Comment

                            • danitshka
                              Newbiemmer
                              • Sep 2009
                              • 25
                              • Vantaa

                              Hei vain taas!

                              Talven hiipiessä ovelle näinä pimeinä iltoina (ja check coolantin shokin järkytyksessä edelleen) kysyn, että onko M50B25:n moottorille tyypillistä savuttaa (siis sillain että kuski näkee taustapeilistä ihan kunnollista savua) näin kylmällä kelillä poljettaessa vai onko nyt jokin vialla. Omaa otsaa kiristää niin perkeleesti että polttaisi vähän vettä mukana. Mutta savuttaminen laantuu, ku on kaks-neljä kertaa antanu runtua jalka suorana sillai ettei enää taustapeilistä nää savua.

                              Niin! Ja vielä selvennykseksi, että kylmällä koneella tyhjäkäynnillä parkkiruudussa lämmittäessä auto ei savuta ollenkaan, mutta kun tulen jostai pidemmältä matkalta, vedän parkkiruutuun ja jätän auton käyntiin ja käyn katsomassa niin tulee ihan selkeetä savua.

                              Toivottavasti nyt kävisi vaan liian rikkaalla lämpimänä..

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by danitshka View Post
                                Hei vain taas!

                                Talven hiipiessä ovelle näinä pimeinä iltoina (ja check coolantin shokin järkytyksessä edelleen) kysyn, että onko M50B25:n moottorille tyypillistä savuttaa (siis sillain että kuski näkee taustapeilistä ihan kunnollista savua) näin kylmällä kelillä poljettaessa vai onko nyt jokin vialla. Omaa otsaa kiristää niin perkeleesti että polttaisi vähän vettä mukana. Mutta savuttaminen laantuu, ku on kaks-neljä kertaa antanu runtua jalka suorana sillai ettei enää taustapeilistä nää savua.

                                Niin! Ja vielä selvennykseksi, että kylmällä koneella tyhjäkäynnillä parkkiruudussa lämmittäessä auto ei savuta ollenkaan, mutta kun tulen jostai pidemmältä matkalta, vedän parkkiruutuun ja jätän auton käyntiin ja käyn katsomassa niin tulee ihan selkeetä savua.

                                Toivottavasti nyt kävisi vaan liian rikkaalla lämpimänä..
                                Sen verran väljää tai tiivisteet kovettuneet, että päästää öljyä valumaan jonkin verran palotilaan ja se palaa pois kun kenkäset käyntiin?

                                Ei ole mitään kovin vakavaa, sillä lämpimällä koneella tuota ei pitäisi enää esiintyä. Jos ahdistaa, venakoppa auki ja tutkimaan
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎