Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Onkohan jossain vikaa vai kuuluuko näin olla?: Kaikki terävät töyssyt tuntuu tosi kovaa. Kadunreunat, asfaltin sauma, yms. Iskarit ehjät ja toimii isommissa töyssyissä. Pitäisi olla ihan vakio iskarit, ei mikään sport alusta.

    Ideoita?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Onkohan jossain vikaa vai kuuluuko näin olla?: Kaikki terävät töyssyt tuntuu tosi kovaa. Kadunreunat, asfaltin sauma, yms. Iskarit ehjät ja toimii isommissa töyssyissä. Pitäisi olla ihan vakio iskarit, ei mikään sport alusta.

      Ideoita?
      Ite oon miettinyt ihan samaa.
      Iskarit on tosin Bilstein sprintit, myös M iskareilla oon koittanu ja jousia ollut eibach ja h&r comfort jouset, kaikki puslat on ehjiä yms. Talvi-ja kesärenkailla ihan sama juttu.
      Vakio iskareilla ja jousilla kyllä muistaakseni kulki vähän pehmeämmin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        Originally posted by JonttuPeke View Post
        Käykö sedanin etusisälokarit coupeen?
        eikös.

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onkohan jossain vikaa vai kuuluuko näin olla?: Kaikki terävät töyssyt tuntuu tosi kovaa. Kadunreunat, asfaltin sauma, yms. Iskarit ehjät ja toimii isommissa töyssyissä. Pitäisi olla ihan vakio iskarit, ei mikään sport alusta.

        Ideoita?
        minkä kokosta rengasta ja kumia on, matalaprofiilinen tuntuu aina kovalta.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by esa`pentula View Post



          minkä kokosta rengasta ja kumia on, matalaprofiilinen tuntuu aina kovalta.
          Kesä 205/55-16, talvi 195/65-15. Talvirenkaat ei yhtään pehmentäneet tilannetta.

          Pitäisikö laittaa kokeeksi uudet iskarit eteen? Mitkä olisi hyvät?

          Comment

          • Chailou
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 370
            • Hki

            Iteltä löytyy tälläset Hellan umpiot: http://farm4.static.flickr.com/3390/...1c8915c64a.jpg Ja noista on 1 angel eye selvästi himmeempi kun muut, onnistuuko noista polttimon vaihto kuinka? Nopeasti kun kattelin niin ei näkynyt mitään polttimoita tai luukkua mistä ne vois vaihtaa. Pitänee vissii ottaa umpio irti ja pöydälle ihmetellä...

            Comment

            • Salojarvi
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 14
              • Vantaa



              mikäs toi teipattu letku on tossa nimeltänsä ku pitäis uutta lähtee metästää ?

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1330
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                Nyt tarttis jelppiä. Otin kaasuvaijerin pois niin siinä oli semmonen muovinen holkki joka meni halki.



                tuon mutterin alapuolella joka kuuluu tuohon alaosaan.

                Mistään en ole löytännyt purkukuvaa että saisin varaosanumeron!
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Arde92 View Post
                  Nyt tarttis jelppiä. Otin kaasuvaijerin pois niin siinä oli semmonen muovinen holkki joka meni halki.



                  tuon mutterin alapuolella joka kuuluu tuohon alaosaan.

                  Mistään en ole löytännyt purkukuvaa että saisin varaosanumeron!
                  Tarkoitatko nyt sitä holkkia joka on vaijerissa kiinni vai?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16458
                    • Asikkala

                    Originally posted by Arde92 View Post
                    Nyt tarttis jelppiä. Otin kaasuvaijerin pois niin siinä oli semmonen muovinen holkki joka meni halki.



                    tuon mutterin alapuolella joka kuuluu tuohon alaosaan.

                    Mistään en ole löytännyt purkukuvaa että saisin varaosanumeron!
                    Minkä mutterin, kuvassa ei ole yhtään ??

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      Pitäis saada sähköpenkeille virrat, mistä järkevintä? Nyt menee penkinlämmittimien katkaisimen kautta, mutta olis mukava saada nahkat lämpeneen talvella Vai olenko vain laiska ja haarotan siitä samasta kummallekkin?

                      Comment

                      • Directions^
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 6
                        • Suomi

                        Jep, elikkä kysytään renkaista..

                        Elikkä auto on 325 touring, e36 vm99. Kesärenkaat on 225/45 R 17 takana. Talvella 195/55 R15. Autossa on säädettävä alusta ja takapäätä laskettu 60mm.

                        Ongelma?

                        Auton ostin toukokuussa ja alla oli aika paljon kuluneet ( 1-3mm jäljellä ) continentalit. Ajoin n.2000km ja kumit olivat viittä vaille kankailla.

                        Seuraavaksi alle tuli herculeksen susipaskat uusiokumit, jolla ajoin n.8000km ja oli viittä vaille kankailla.

                        Sen jälkeen maxxiksen kumit ja ajoa n.5000km ja puolet pinnasta kulunut.

                        Nyt vaihdoin talvirenkaat alle, kun kävin kajaanissa jossa oli jo vähän lunta. Talvirenkaat on michelinit ja olivat aivan uudet ja ajamattomat, nyt kilometrejä tullut n.6000km ja kumit ovat sisäpuolelta noin puoliksi kuluneet...

                        Kumit lähtevät kulumaan aina sisäreunasta kohti ulkoreunaa, eturenkaissa ei ongelmaa. Tuntuu, että takakumit kuluvat todella nopeasti. Auto on ihan normaalissa ajossa ja maantieajoa suurimmaksi osaksi, hirveesti ei oo mitään kikkailua harrasteltu, pari hassua kertaa kumia pyöritelty hetken aikaa asfaltilla, mutta todella vähän!

                        Joku väitti, "viisas" kertoi, että autossa ois renkaat vinossa paikoillaan ollessa ja kiihdyttäessä ne "oikeaisi" ja tämä + suht leveä rengas aiheuttaisi nimenomaan sisäosasta alkavan ja nopean kulumisen? Pitääkö paikkansa vai pitääkö miettiä missä vika?

                        Auto myös menee kesäkumeilla varsinkin aivan luoti suoraa eteenpäin, eikä vedä mihinkään suuntaan, ellei lasketa mitä suuremmissa urissa vetelee.

                        Talvirenkaat kun vaihdoin huomasin, että ratti meni vähän "vinoon" aivan kun sillon kun aurauskulmat olisivat menneet ja auto "vetelee" vähän oikealle välillä ja välillä menee aivan suoraan. Myös välillä tiestä, kurvista, nopeudesta tai mistään riippumatta ratti alkaa "tärisemään". Tätä ei tapahdu jarruttaessa, tietyssä nopeudessa tai missään. Se vaan tulee kun on tullakseen, kestää hetken ja katoaa. Tulee todella harvoin....

                        Kävin auton alla ja pallonivelet on ok, etupäässä koiranluut ovat vähän väljät, onko tällä vaikutusta? Takapäätä en ole vielä tsekannut...

                        Kiitos jos joku jaksoi lukea ja jaksaa vielä vastata!

                        -Jussi

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16458
                          • Asikkala

                          Originally posted by Directions^ View Post
                          Jep, elikkä kysytään renkaista..

                          Elikkä auto on 325 touring, e36 vm99. Kesärenkaat on 225/45 R 17 takana. Talvella 195/55 R15. Autossa on säädettävä alusta ja takapäätä laskettu 60mm.

                          Ongelma?

                          Auton ostin toukokuussa ja alla oli aika paljon kuluneet ( 1-3mm jäljellä ) continentalit. Ajoin n.2000km ja kumit olivat viittä vaille kankailla.

                          Seuraavaksi alle tuli herculeksen susipaskat uusiokumit, jolla ajoin n.8000km ja oli viittä vaille kankailla.

                          Sen jälkeen maxxiksen kumit ja ajoa n.5000km ja puolet pinnasta kulunut.

                          Nyt vaihdoin talvirenkaat alle, kun kävin kajaanissa jossa oli jo vähän lunta. Talvirenkaat on michelinit ja olivat aivan uudet ja ajamattomat, nyt kilometrejä tullut n.6000km ja kumit ovat sisäpuolelta noin puoliksi kuluneet...

                          Kumit lähtevät kulumaan aina sisäreunasta kohti ulkoreunaa, eturenkaissa ei ongelmaa. Tuntuu, että takakumit kuluvat todella nopeasti. Auto on ihan normaalissa ajossa ja maantieajoa suurimmaksi osaksi, hirveesti ei oo mitään kikkailua harrasteltu, pari hassua kertaa kumia pyöritelty hetken aikaa asfaltilla, mutta todella vähän!

                          Joku väitti, "viisas" kertoi, että autossa ois renkaat vinossa paikoillaan ollessa ja kiihdyttäessä ne "oikeaisi" ja tämä + suht leveä rengas aiheuttaisi nimenomaan sisäosasta alkavan ja nopean kulumisen? Pitääkö paikkansa vai pitääkö miettiä missä vika?

                          Auto myös menee kesäkumeilla varsinkin aivan luoti suoraa eteenpäin, eikä vedä mihinkään suuntaan, ellei lasketa mitä suuremmissa urissa vetelee.

                          Talvirenkaat kun vaihdoin huomasin, että ratti meni vähän "vinoon" aivan kun sillon kun aurauskulmat olisivat menneet ja auto "vetelee" vähän oikealle välillä ja välillä menee aivan suoraan. Myös välillä tiestä, kurvista, nopeudesta tai mistään riippumatta ratti alkaa "tärisemään". Tätä ei tapahdu jarruttaessa, tietyssä nopeudessa tai missään. Se vaan tulee kun on tullakseen, kestää hetken ja katoaa. Tulee todella harvoin....

                          Kävin auton alla ja pallonivelet on ok, etupäässä koiranluut ovat vähän väljät, onko tällä vaikutusta? Takapäätä en ole vielä tsekannut...

                          Kiitos jos joku jaksoi lukea ja jaksaa vielä vastata!

                          -Jussi
                          Takapäässa camberia liikaa koska madallettu 60 mm (eikä koskaan tutkittu pyöränkulmia ?), rengas kulkee sisäreunallaan -> kuluu siitä eniten. Näitä ongelmia ja niiden ratkaisuja on foorumi täynnä.

                          Comment

                          • Directions^
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 6
                            • Suomi

                            Et osaa tyhmälle kertoa vielä rautalangasta, mitä se käytännössä meinaa?

                            Onkohan tommonen pyörä kulmien säädätys itse tehtävissä / kuinka arvokasta puuhaa ?

                            Entä voiko auton katsastaa talvirenkailla, joiden vanteet ovat eriparia? Renkaiden koko sama ja molemmat nastat, vanteiden koko sama, mutta eri vanteet edessä ja takana.

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Originally posted by Directions^ View Post
                              Et osaa tyhmälle kertoa vielä rautalangasta, mitä se käytännössä meinaa?

                              Onkohan tommonen pyörä kulmien säädätys itse tehtävissä / kuinka arvokasta puuhaa ?

                              Entä voiko auton katsastaa talvirenkailla, joiden vanteet ovat eriparia? Renkaiden koko sama ja molemmat nastat, vanteiden koko sama, mutta eri vanteet edessä ja takana.
                              Rengasliikkeet tekevät näitä, hinnat kait siellä 50-100e välillä. Ei haittaa katsastuksessa vanteet, kunhan saman kokoiset.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16360
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Directions^ View Post
                                Et osaa tyhmälle kertoa vielä rautalangasta, mitä se käytännössä meinaa?

                                Onkohan tommonen pyörä kulmien säädätys itse tehtävissä / kuinka arvokasta puuhaa ?

                                Entä voiko auton katsastaa talvirenkailla, joiden vanteet ovat eriparia? Renkaiden koko sama ja molemmat nastat, vanteiden koko sama, mutta eri vanteet edessä ja takana.
                                Originally posted by däädää View Post
                                Rengasliikkeet tekevät näitä, hinnat kait siellä 50-100e välillä. Ei haittaa katsastuksessa vanteet, kunhan saman kokoiset.
                                Niin 50-100,- maksaa pyöränkulmien säätö.

                                Vanteet pitää olla saman kokoiset /akseli. Eli näin ollen edessä ja takana voi olla eriparia mutta samalla akselilla tulee olla samankokoiset.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎