Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    Originally posted by esa`pentula View Post
    mites sitä on vahvistettu?
    Kiinnitys on täysin erilainen, huomaat kyllä kun katsot molempia rakenteita sieltä kotelon sisältä.

    Originally posted by esa`pentula View Post
    meinasit, että puslien väsyminen ja pari kytkinpommia kaupungin valoissa tyttöjen pikkuhousujen kostuttamiseksi ei saisi aikaan tätä, vai mikä sen sieltä repii?
    Jos toi teoria pitäis kutinsa, niin sitähän kannattais ehkäistä jäykemmillä puslilla, eikä vahvistamalla rakennetta kuten tehdaskin on kahdesti tehnyt? Omassa kesti hienosti nipussa väsyneilläkin puslilla, ei sillä kyllä torilla suditeltu, mutta vartilla paremmalla pidolla kyllä.
    Last edited by Calypsocoupe; 30-12-2010, 21:16.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      Originally posted by däädää View Post
      Lisätäänpäs tähän, kyselin kl:ltä osan hintoja, taakse kakki takakelkan ja tukivarsien puslat + m-sport listanpätkä oikealle puolelle oven ja lokasuojan väliin yhteensä 280e :think auto tuntuu siis vetelevän melkoisesti ja takaa syö renkaita sisäpuolelta, tarviiko kaikki puslat vaihtaa vai mitäs sinne pitäis?
      nelipyöräsuuntaus? renkaat? ne olisivat ihan eka asia, paljos autoa on madallettu?

      takatukivarren etummainen pusla on takana ehkä vaikuttavin asia tuohon vetelyyn. edessä etutukivarren takimmainen. aurauskulmat on väkisin vituillaan jos autoa madallettu, itse tosin voi tehdä lisäsäätöä jos siltä tuntuu. täältä kyllä löytyisi koko alustaan uudet powerflexin uretaanipuslat 250e

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        Originally posted by Calypsocoupe View Post
        Kiinnitys on täysin erilainen, huomaat kyllä kun katsot molempia rakenteita sieltä kotelon sisältä.



        Jos toi teoria pitäis kutinsa, niin sitähän kannattais ehkäistä jäykemmillä puslilla, eikä vahvistamalla rakennetta kuten tehdaskin on kahdesti tehnyt? Omassa kesti hienosti nipussa väsyneilläkin puslilla, ei sillä kyllä torilla suditeltu, mutta vartilla paremmalla pidolla kyllä.
        tarvii katsoa kun tulee vastaan, tuollaista ennen tiennytkään.

        jäykempiä pusliahan sinne yleensä laitetaan samalla kun koria vahvistetaan itsetekoisilla tavoilla m3 vahvistuslevyjen lisäksi. tosin tämä tehdään yleensä vasta sitten kun perä on jo revennyt.

        silti olen sen kannalla, että ei se perä repeä itsekseen korista. pakko sen on joku rikkoa, mutta mikä? ei ole muuta tullut mieleen kuin kytkinpommit ja väsyneet puslat, koska ne nytkyttävät eniten taka-apurunkoa.

        Comment

        • promille
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 276
          • Valkeakoski

          Puslajumppa olis ilmeisesti alkamassa, apukuskin puolen takapyörän luota kuuluu matala "tumps" terävämmässä montussa/pompussa.
          Tuommonen ihanuus ilmeni tänään kun latasin tankin täyteen ja käytiin tuossa pyörähtelemässä.
          Aijemmin en huomannut mitään epämääräistä tuolta, mutta olisko tuo alkavaa iskarivaivaa vai perän hela? Ainakin tuo Lintta pitää saman tyyppistä lonksetta montuissa, tosin vielä pahempaa ja aina, ei vain täydellä tankilla (se tosiaan on LINTTA).

          Autona tosiaan sigun 328i coupe, vuosimalli 97 jos sillä nyt on merkitystä.


          tänään ostettu auto ja heti pääsis remontoimaan, olihan tuo vajaa kuukausi sitten katsastettu

          *edit auto tosiaan kulkee kyllä suoraan ja tärisemättä, olisko se sitten tuo iskari... hieman tuntuu pehmeämmältä tuo "ongelma" puoli kun perästä painelee.
          Last edited by promille; 30-12-2010, 21:45. Reason: lisäystä
          e61

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            Onko kukaan vaihtanut takakelkan puslia purkamatta taka-akselistoa. Paljonko kelkka laskee pelkät pultit irrottamalla? Vanhat ulosvetimellä pois ja powerflexit tilalle. Yhteen kolmekutoseen puslat vaihellu eikä jaksais ruveta purkamaan kaikkea

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              Originally posted by *makke* View Post
              Onko kukaan vaihtanut takakelkan puslia purkamatta taka-akselistoa. Paljonko kelkka laskee pelkät pultit irrottamalla? Vanhat ulosvetimellä pois ja powerflexit tilalle. Yhteen kolmekutoseen puslat vaihellu eikä jaksais ruveta purkamaan kaikkea
              Juu. Suht ok nakki. Eihän se hirveästi laske, mutta sen verran että homma onnistuu. Itsellä mahtui juuri helman puolelta puukkosahalla halkaisemaan vanhan puslan ja kasaus olikin helppoa jo.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                Originally posted by esa`pentula View Post
                nelipyöräsuuntaus? renkaat? ne olisivat ihan eka asia, paljos autoa on madallettu?

                takatukivarren etummainen pusla on takana ehkä vaikuttavin asia tuohon vetelyyn. edessä etutukivarren takimmainen. aurauskulmat on väkisin vituillaan jos autoa madallettu, itse tosin voi tehdä lisäsäätöä jos siltä tuntuu. täältä kyllä löytyisi koko alustaan uudet powerflexin uretaanipuslat 250e
                Kesällä käytetty nelipyöräsuuntauksessa ja loppukesästä alkoi tämä renkaan syönti ja vetely, syksyllä auto kävi korjaamolla alustan tarkistuksessa + autolla joskus saksan aikana ajettu kolari tuohon vasempaan eturenkaaseen ja cambereita ei saa kohdilleen niin katsoi sen samalla=tuomio tuli että takaa puslat paskana ja edestä oli jokin vääntynyt niin että etutolpan kiinnityksessä oli eroa verrattuna toiseen puoleen.. En ymmärtänyt mitä tuolla tarkalleen tarkoitti mutta hintaa tuli työlle arvioltaan 600-700e, joka minusta tuntui melko reilulta tuohon työhön nähden :think
                Elikkä näin opettelevana mekaanikkona ajattelin että kyllä tuon osaan itsekkin tehdä kun täältä hyvät ohjeet siihen näköjään löytyy ja kaikki muutkin rempat on itse tuohon tehty mitä on tarvittu.. Mutta en juuri nuista puslista ymmärrä niin mitä sinne nyt olisi hyvä tilailla? Tuon keulan camber jutun ajattelin katsoa itse myöskin ja tarvittaessa hakea purkuosana siihen tarvittavat osat..

                Tulipa sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku saa selvää

                E. Ja madallusta löytyy 60/40 mutta ei pitäisi olla tuosta kiinni kun kesäisessä säädössä saatiin kaikki kohillee, paitsi tuo oikean puolen eturengas..

                Comment

                • däädää
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 756
                  • Tornio

                  Originally posted by däädää View Post
                  Mikähän helvetti nuissa laseissa voi olla, kuskin ovi auki sähköikkunat toimii mutta kun ovi kiinni mikään ikkuna ei toimi :think akku oli yön irti että nollais vikakoodit mutta ei ollut mitään vaikutusta tuohon..
                  Ja tähänkin viellä lisäystä. Myös lukuvalot + aurinkolippojen valot ovat lopettaneet toimintansa :think Mikä helvetti sieltä voi olla menny

                  Comment

                  • jani.ronimus
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 23
                    • Kotka

                    Lommo

                    Elikkäs auto otti hieman kontaktia tolpan kanssa Tolppa osui kuskin oven ja takaoven väliin, suoraan siihen pilarin kohtaa Pohjassa oleva 'Runkopalkki' vääntyi keskipilari ja ovet myös onko tuo nyt aivan menetetty peli? Käsittääkseni tuota runkoa ja palkkeja ei saa oikein 'nyrkkipajan' keinoin korjata?:think Jos autolle voi jotakin tehdä niin mitä ja kuinka paljon sellainen maksaa?
                    BMW 318i e36 Vm.95

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16328
                      • Leppävirta

                      Varmaankin kannattaa käydä jossain kolarityö pajalla arvioituttamassa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        Originally posted by jani.ronimus View Post
                        Elikkäs auto otti hieman kontaktia tolpan kanssa Tolppa osui kuskin oven ja takaoven väliin, suoraan siihen pilarin kohtaa Pohjassa oleva 'Runkopalkki' vääntyi keskipilari ja ovet myös onko tuo nyt aivan menetetty peli? Käsittääkseni tuota runkoa ja palkkeja ei saa oikein 'nyrkkipajan' keinoin korjata?:think Jos autolle voi jotakin tehdä niin mitä ja kuinka paljon sellainen maksaa?
                        Jos on kasko niin lunastukseen menee :think

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          Originally posted by jani.ronimus View Post
                          Elikkäs auto otti hieman kontaktia tolpan kanssa Tolppa osui kuskin oven ja takaoven väliin, suoraan siihen pilarin kohtaa Pohjassa oleva 'Runkopalkki' vääntyi keskipilari ja ovet myös onko tuo nyt aivan menetetty peli? Käsittääkseni tuota runkoa ja palkkeja ei saa oikein 'nyrkkipajan' keinoin korjata?:think Jos autolle voi jotakin tehdä niin mitä ja kuinka paljon sellainen maksaa?
                          käytä jossain arvioitavana vain. jos sanovat, ettei helpolla saa kuntoon niin varaosiksi vain ja uutta tilalle. ei näiden 316-325 arvo ole enään oikein mitään..

                          Originally posted by däädää View Post
                          Kesällä käytetty nelipyöräsuuntauksessa ja loppukesästä alkoi tämä renkaan syönti ja vetely, syksyllä auto kävi korjaamolla alustan tarkistuksessa + autolla joskus saksan aikana ajettu kolari tuohon vasempaan eturenkaaseen ja cambereita ei saa kohdilleen niin katsoi sen samalla=tuomio tuli että takaa puslat paskana ja edestä oli jokin vääntynyt niin että etutolpan kiinnityksessä oli eroa verrattuna toiseen puoleen.. En ymmärtänyt mitä tuolla tarkalleen tarkoitti mutta hintaa tuli työlle arvioltaan 600-700e, joka minusta tuntui melko reilulta tuohon työhön nähden :think
                          Elikkä näin opettelevana mekaanikkona ajattelin että kyllä tuon osaan itsekkin tehdä kun täältä hyvät ohjeet siihen näköjään löytyy ja kaikki muutkin rempat on itse tuohon tehty mitä on tarvittu.. Mutta en juuri nuista puslista ymmärrä niin mitä sinne nyt olisi hyvä tilailla? Tuon keulan camber jutun ajattelin katsoa itse myöskin ja tarvittaessa hakea purkuosana siihen tarvittavat osat..

                          Tulipa sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku saa selvää

                          E. Ja madallusta löytyy 60/40 mutta ei pitäisi olla tuosta kiinni kun kesäisessä säädössä saatiin kaikki kohillee, paitsi tuo oikean puolen eturengas..
                          riippuu mitä haluat/aiot uusia.. powerflexit jäykentää ja kestää kauemmin, tosin ei alkuperäisiäkään uusia enään tarvitse koskaan kun vaihtaa. uusit ne mitä on uusimatta, käytännössä kaikki uusiksi niin ei tarvitse enää asiaa ajatella.

                          merkkiliikkeestä suosiolla ne puslat tai genuidepartsilta. ei noi mätänetin puslat oikein kestä kuin hetken.

                          Comment

                          • Kraak
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 74
                            • Finland

                            Morjesta!

                            Autona bmw e36 325i coupe vm 93...

                            Tarkoitus olisi istuttaa autoon

                            7,5" vanteet eteen
                            9" taakse
                            17"
                            et:stä ei ole varmuutta mutta se on 15 tai 20

                            Kesällä madallusta on 60/40. Mitkähän kumit tuohon mahtuis pyörimään alle? Takanakkeja vähän jo mallailinkin ja näyttää siltä että menee takana ainenkin mankelointi hommiksi. Ja mikä rengaskoko konoonpano on teillä toiminu, ettei viskele pulkkaa ku litran maitopurkkia

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Originally posted by Kraak View Post
                              Morjesta!

                              Autona bmw e36 325i coupe vm 93...

                              Tarkoitus olisi istuttaa autoon

                              7,5" vanteet eteen
                              9" taakse
                              17"
                              et:stä ei ole varmuutta mutta se on 15 tai 20

                              Kesällä madallusta on 60/40. Mitkähän kumit tuohon mahtuis pyörimään alle? Takanakkeja vähän jo mallailinkin ja näyttää siltä että menee takana ainenkin mankelointi hommiksi. Ja mikä rengaskoko konoonpano on teillä toiminu, ettei viskele pulkkaa ku litran maitopurkkia
                              Laitetaas tähän omat: edessä 8" jossa 215 rengas päällä, takana 10" ja 245 päällä ja kummallakin 20mm spacerit.. 60/40 alusta ja takaa ainakin mankeloitu ja joutuu olemaan todella jäykkä jousitus takana, edessä ei mitään ongelmaa

                              E. Ja 17" puhun koko ajan

                              Comment

                              • Kraak
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 74
                                • Finland

                                Originally posted by däädää View Post
                                Laitetaas tähän omat: edessä 8" jossa 215 rengas päällä, takana 10" ja 245 päällä ja kummallakin 20mm spacerit.. 60/40 alusta ja takaa ainakin mankeloitu ja joutuu olemaan todella jäykkä jousitus takana, edessä ei mitään ongelmaa

                                E. Ja 17" puhun koko ajan
                                Jees jees, mitenkä veteleekö urissa mitenkä tuolla kokoonpanolla?
                                Noissa vanteissa on päällä 255/45 takana ja eessä 235/45, mutta edessä ainenkin niin huonot että joutuu hommaamaan uudet. Oishan nuo makiat jos sais 255 tuonne alle lynkattua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎